Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαγώνισμα Άλγεβρας - Β Λυκείου - Κεφάλαιο 2ο

Ένα διαγώνισμα που έγραψαν οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Πετρούπολης στο 2ο Κεφάλαιο Άλγεβρας Β Λυκείου.

Η δυσκολία κατασκευής του διαγωνίσματος έγκειται εξ αρχής στην απαλλαγή των επιρροών που υπάρχουν από τη Γ Λυκείου. Την αποφυγή των ασκήσεων που κυκλοφορούν για την μονοτονία - ακρότατα με επίλυση ανισώσεων, επίλυση εξισώσεων κτλ. Ένας καθηγητής που διδάσκει και στη Γ Λυκείου διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο να χαθεί - επηρεαστεί και το διαγώνισμά του να έχει μορφή που να θυμίζει περισσότερο διαγώνισμα στο 1ο κεφάλαιο Ανάλυσης της Γ Λυκείου παρά διαγώνισμα της Β Λυκείου.

Παρόλα αυτά οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας αναφέρουν ρητά τα εξής: Η έμφαση πρέπει να δοθεί στη γεωμετρική ερμηνεία των εννοιών της μονοτονίας, των ακροτάτων και της άρτιας – περιττής και στη σύνδεση της γεωμετρικής ερμηνείας με την αλγεβρική έκφραση. Έτσι οι ασκήσεις με επίλυση ανισώσεων, επίλυση εξισώσεων κτλ. δεν ακολουθούν το πνεύμα των οδηγιών και δεν υπάρχουν στο διαγώνισμα.

Τα νέα δεδομένα των Πανελλαδικών Εξετάσεων (γραφικές παραστάσεις κτλ.) μας δίνουν μια άριστη ευκαιρία να προετοιμάσουμε κατάλληλα τους μαθητές μας και να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την Β Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26