Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η στήλη του math-iti

Ξεκινήστε από εδώ!!!

Εδώ και πολύ καιρό προσπαθώ να προσεγγίσω τον μαθητή. Όχι τον επιμελή, όχι τον μάχιμο, αλλά το μαθητή που έχουμε στην τάξη μας. Στο φροντιστήριο μας. Τον "μέσο" μαθητή! Θέλω να του γνωρίσω τις ιστοσελίδες που παρέχουν πλούσιο μαθηματικό υλικό, τους ανθρώπους που προσφέρουν καθημερινά το υλικό τους. Να δουν διαγωνίσματα από άλλα σχολεία και να συμβάλλουν με τις απορίες τους στην εκπαίδευση. Να γίνει το μάθημα διασκέδαση και όχι μετωπική διδασκαλία. 

Η προσέγγιση δεν είναι εύκολη, αφού αυτός ο μαθητής φοβάται το διαδίκτυο ή το χρησιμοποιεί για άλλους σκοπούς και ο επιμελής μαθητής βρίσκει άλλες πηγές ενημέρωσης εκτός από το διαδίκτυο. 

Η πρώτη προσπάθεια προσέγγισης των μαθητών γίνεται με το blog! 

Το blog δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το μαθητή! Κατά το πέρασμα των ετών παρατήρησα ότι κυρίως οι καθηγητές το επισκέπτονται. Τελικά με πρόχειρες μετρήσεις βρήκα ότι το ποσοστό των μαθητών που επισκέπτονται το blog είναι 10%. Δηλαδή αν οι ημερήσιες επισκέψεις είναι 3.500 τότε οι μαθητές που κάνουν έστω ένα κλικ και μένουν έστω και 1 δευτερόλεπτο στο site είναι 350. Όχι άσχημα, αλλά δεν ήταν αυτός ο στόχος... Τελικά οι ενεργοί μαθητές που βρίσκονται στο διαδίκτυο δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 80 αν κρίνω από τα email και τα μηνύματα που δέχομαι καθημερινά. 

Η δεύτερη προσπάθεια έγινε με τη lisari junior!

Μια προσπάθεια που απέδωσε καρπούς! Απλά τα μέλη της μεγάλωσαν και είναι πλέον οι περισσότεροι σε κάποια Πανεπιστημιακή ή Πολυτεχνική σχολή!

Τρίτη και τελική προσπάθεια είναι η σελίδα "Αποκλειστικά για μαθητές" στο facebook.

Μια άκαρπη προσπάθεια αφού δεν βρήκε την ανάλογη αποδοχή. 

Επομένως, θα δημιουργήσουμε μια στήλη που θα εμφανίζουμε τις λύσεις κάποιων μαθητών μέσα από τα τμήματα. Ονομαστικά ή περιγραφικά. Θα φέρουμε τις επιδόσεις των μαθητών μας (για αρχή) στις σελίδες του lisari!

Όποιος επιθυμεί να στείλει ένα διαφορετικό τρόπο επίλυσης μιας άσκησης ή μια θεωρίας του σχολικού βιβλίου και όχι μόνο, μην διστάσει να την αποστείλει στο email lisari.blogspot@gmail.com.  

Την "Ημέρα του e" 7/2/18 (2,718..) αποφάσισα να δημιουργήσω μια νέα στήλη που θα φιλοξενώ τις έξυπνες και όμορφες λύσεις που μου δίνουν κατά καιρούς οι μαθητές μου. θα τις αναρτώ ονομαστικά στην αντίστοιχη στήλη!


Αναμένω τη συμμετοχή σας! 
Η αναγνώριση των παιδιών είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26