Σήμερα 20/5/2018 και ώρα 22:00 αναρτούμε τις λύσεις (πατήστε εδώ)
Εκφωνήσεις: Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.
(edit: έκδοση 2η - στην προεπισκόπηση φαίνεται η αρχική έκδοση)
____________________________________________
Τα sites – blogs που συμμετέχουν και θα αναρτήσουν το διαγώνισμα (σε αλφαβητική σειρά) προσομοίωσης είναι:
Σας ευχαριστούμε
πολύ για τη θερμή αποδοχή και την ενθάρρυνση όλων των συναδέλφων αν κρίνουμε από τα
αναρίθμητα μηνύματα που δεχθήκαμε όλοι στα inbox μας.
Τα σχόλια και οι
επισημάνσεις σας μας οδήγησαν να αναρτήσουμε μια ανανεωμένη έκδοση (έκδοση 2) στις εκφωνήσεις βελτιώνοντας μερικά σημεία του διαγωνίσματος.
Οποιαδήποτε ερώτηση, ένσταση ή σημείωση θέλετε να
καταθέσετε μπορείτε να το κάνετε στο email lisari.blogspot@gmail.com.
«Η ισχύς εν
τη ενώσει»
Αίσωπος, 620-560
π.Χ.
(edit: έκδοση 2η - στην προεπισκόπηση φαίνεται η αρχική έκδοση)
Τα sites – blogs που συμμετέχουν και θα αναρτήσουν το διαγώνισμα (σε αλφαβητική σειρά) προσομοίωσης είναι:
blogs.sch.gr/pavtryfon/ Επιμελητής: Παύλος Τρύφων
eisatopon.blogspot.gr/ Επιμελητής: Σωκράτης Ρωμανίδης
evripidis.freebsdgr.org/ Επιμελητής: Θεμελής Ευριπίδης
lisari.blogspot.gr/ Επιμελητής: Μάκης Χατζόπουλος
perikentro.blogspot.gr/ Επιμελητής: Κώστας Κουτσοβασίλης
www.askisiologio.gr/ Επιμελητής: Βασίλης Μποζατζίδης
www.askisopolis.gr / Επιμελητής: Στέλιος Μιχαήλογλου
www.mathink.gr/ Επιμελητής: Πάνος Γκριμπαβιώτης
Όταν ενώνονται 8
μαθηματικά sites
– blogs
και μόνο αυτό είναι γεγονός! Ένα δείγμα πολιτισμού, παιδείας και ένδειξης ότι
τα μαθηματικά είναι πιο πάνω από ονόματα και link! H Σumma – Union είναι μια μάζωξη, μια
ένωση μαθηματικών sites
που αυθόρμητα αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να αναρτήσουν από
κοινού ένα διαγώνισμα προσομοίωσης για τους μαθητές της Γ Λυκείου. Στη Union θα βρείτε μόνο
μαθηματικούς που υπηρετούν το μεράκι τους και αναζητούν νέους τρόπους προσέγγισης
των μαθητών.
Το διαγώνισμα προσομοίωσης
δημιουργήθηκε με την άρτια συνεργασία 8 τουλάχιστον μαθηματικών. Τελικά, προέκυψε
ένα πιο απαιτητικό διαγώνισμα από αυτό που επιθυμούσαμε. Δεν έχουμε λόγο να
φοβίσουμε τους μαθητές λίγες μέρες πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, δεν είναι
συνειδητή η επιλογή του επιπέδου δυσκολίας αλλά όταν προκύπτει ένα όμορφο
ερώτημα, όλοι οι εκπαιδευτικοί το γνωρίζουν, δεν μπορείς να το κόψεις όσο απαιτητικό ερώτημα και να
είναι!
Αν ο διδάσκοντας κρίνει
ότι το διαγώνισμα είναι αρκετά απαιτητικό για τους μαθητές του τότε προτείνουμε
να γίνουν τα θέματα μεμονωμένα ως ασκήσεις. Ο διδάσκοντας γνωρίζει καλύτερα το
επίπεδο των μαθητών του και είναι υπεύθυνος για την καλύτερη μόρφωσή τους.
Προφανώς τα θέματα που
προτείνουμε είναι πιο απαιτητικά από τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων με
σκοπό να γίνει μια τελευταία και δυνατή προπόνηση πριν τον επίσημο αγώνα!
Οποιαδήποτε ερώτηση, ένσταση ή σημείωση θέλετε να
καταθέσετε μπορείτε να το κάνετε στο email lisari.blogspot@gmail.com.
«Η ισχύς εν
τη ενώσει»
Αίσωπος, 620-560
π.Χ.
Πολλά μπράβο σε όλους σας!!! Συνεχίστε δημιουργικά με άπειρη όρεξη+ατελείωτη κούραση!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σε όλους εξαιρετικό ευχαριστούμε για όλα σημαντική προσφορά για μαθητές και καθηγητές .Αν γίνει και για το ΕΠΑ.Λ θα χαρώ και εγώ να προσφέρω αν μπορώ και πάλι συγχαρητήρια σε όλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστόφορε μέσα! Απλά επειδή είναι αργά προτείνω να το ετοιμάσουμε του χρόνου. Τι λε;
ΔιαγραφήΝαι μέσα και τα δυο του χρόνου .Θα το δώσω στους μαθητές μου σήμερα το διαγώνισμα .καλημέρα σε όλους
Διαγραφήmaki sto a5 sto erotima me tis asimptotes, ennoeite oti sto sin apeiro den exei plagia k orizontia? i oti an exei plagia sto sin apeiro den exei orizobtia genikos?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα στο άπειρο δεν εξετάζουμε πλάγια και οριζόντια. Σωστά; Δεν είναι φανερό;
ΔιαγραφήΜακη η διατυπωση με μπερδευει.αν να εχει πλαγια στο +00. σαφως δεν εχει οριζοντια στο +00.
ΑπάντησηΔιαγραφήομως λεει δεν εχει οριζοντια σκετο. δεν αναφερει που. δηλαδη μπορει να την εχει την οριζοντια στο - 00.
Αναφερόμαστε γενικά!!
Διαγραφήok. dekton. afto eixa kata nou!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν αναφεροσαστε γενικα τοτε δεν ειναι σωστα διατυπωμενο γιατι δεν εχει μονοσημαντη απαντηση. Αν ειχε μπει πανελληνιες θα φωναζαν πολλοι μαθηματικοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω μαζί σου αν και αρκετοί μαθηματικοί υποστηρίζουν το εξής:
Διαγραφή"αν υπάρχει έστω και μια περίπτωση της πρότασης να είναι λάθος τότε η πρόταση είναι λάθος".
Θα το αναφέρουμε στις λύσεις.
Εξαιρετικό!!! Δε χρειάζονται περισσότερα λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ καλο το διαγωνισμα...αλλα στο Δ4 για ρ=1 δεν μπορω να βρω προσημο..θα μπορουσατε να πειτε πως γινεται πριν τρελλαθω???Ευχαριστω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχως δεν μπορω να ανεβασω αρχειο αλλά μπορω να σας περιγράψω την λύση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαλοιφη παρανομαστων και θετουμε την συνάρτηση g(x).
Παρατηρούμε οτι g(1) ειναι το ολοκλήρωμα -2 το οποίο δείχνουμε οτι ειναι αρνητικό χρησιμοποιώντας την σχέση f(x)<2x άρα 3xf(x)<6x^2 και παίρνουμε ολοκλήρωμα στα 2 μέλη.
Το g(2)=F(3)-2F(2) το οποίο ειναι θετικό.
Αυτό το δείχνουμε εφαρμοζωντας ΘΜΤ στο [1,2] και στο [2,3] για την F όπου για τα ξ1 και ξ2 που προκύπτουν εφαρμόζουμε την f η οποία είναι γν. αυξουσα.
Συγχαρητήρια. Καλη συνεχεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Μάκη και συγχαρητήρια για την προσπάθεια, πολύ όμορφα τα θέματα με πρώτη ματιά. Επειδή έχω προλάβει να ασχοληθώ μόνον με το θέμα Δ σε βάθος, έχω μια παρατήρηση και μια ερώτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ερώτημα Δ4 νομίζω ότι στο ολοκλήρωμα του αριθμητή του δεύτερου κλάσματος της εξίσωσης πρέπει να μπει μεταβλητή t , αντί για x, δηλαδή να γίνει 3t f(t) dt μέσα στο ολοκλήρωμα.
Μήπως τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 έπρεπε να έχουν τις μονάδες βαθμολόγησης αντίστροφα???
Θα επανέλθω αν βρω κάτι άλλο με τα θέματα Β και Γ, όταν βρω χρόνο!!!
Γεια σου Βασίλη μου! Να είσαι καλά, πάντα με ένα καλό λόγο! Όσο γι αυτό που λες δεν είναι κακό, ίσως καλύτερα θα ήταν να το είχαμε έτσι για να μην μπερδεύονται οι μεταβλητές, οι εξαρτημένες του ολοκληρώματος με τις ανεξάρτητες της συναρτήσεις. Τώρα που το βλέπω έτσι έπρεπε να τεθεί χωρίς να είναι λάθος και αυτή η γραφή.
ΔιαγραφήΌσο για τις μονάδες την ίδια παρατήρηση μου την έκανε και μαθητής! Φυσικά με έντονο ύφος! Ξέρεις πως εκφράζονται οι μαθητές... "καλά κύριε όλο αυτό για 2 μονάδες και αυτό το μικρό 4;; Είστε καλά;;;" Οπότε ένιωσα άσχημα και το έχω διορθώσει ήδη!!!
Επειδή και κάποια άλλα σημεία μας τα έχουν υποδείξει συνάδελφοι και κάνουν το διαγώνισμά μας πιο όμορφο θα αναρτήσουμε και μια 2η έκδοση.
Υπαρχουν κάπου λύσεις -ευχαριστω!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα αναρτηθούν!
ΔιαγραφήΚυριακή βράδυ!
ΔιαγραφήΉδη παιδιά έχει αναρτηθεί η νέα έκδοση 2 μετά από τις παρατηρήσεις που κάνατε. Σας ευχαριστούμε όλους για τις διευκρινήσεις που στείλατε. Οι διορθώσεις είναι με χρώμα για να ξεχωρίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη ευχαριστούμε για την έγκαιρη ανάρτηση των λύσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλιο νούμερο 2 (σήμερα ασχολήθηκα και με το θέμα Γ):
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ερώτημα Γ3 στην εκφώνηση δίνεται (όπως και το σχολικό στην αντίστοιχη άσκηση) ότι το x μεταβάλλεται, χωρίς να προσδιορίζει αν αυξάνεται ή μειώνεται.
Άρα μήπως πρέπει να διακρίνουμε περιπτώσεις ότι x'(t)=4 ή x'(t)=-4???
Φιλικά και μαθηματικά, καλό βράδυ!!!
Βασίλη εύστοχη και αυτή η παρατήρηση!!!
Διαγραφή