Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στατιστικά Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

Με μια πρώτη ματιά εύκολα διακρίνουμε ότι τα ποσοστά των μαθηματικών κάτω από την βάση είναι ίδιοι ακριβώς με τα περσινά νούμερα!

Δείτε τους πίνακες έτσι όπως τους επιμελήθηκε ο Γιάννης Ζαμπέλης από τη lisari team:




Σχόλια

  1. Μάκη μου απογοητευτικο να βλέπεις καθε χρονο στα μαθηματικά τετοια ποσοστά ... Το θέμα είναι το εξής. Ιδρωνει το αυτί κάποιου?Γιατί σιγουρα κάτι πρέπει να αλλάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντως, αρκετών φροντιστών το αυτί μάλλον θα αρχίσει να ιδρώνει λίγο από φέτος... Αφού είχαν κάνει πλύση εγκεφάλου στους μαθητές τους να μη διαβάζουν συγκεκριμένα κεφάλαια της ύλης των μαθηματικών των Α,Β τάξεων λυκείου (π.χ. Γεωμετρία, διανύσματα), άρχισαν να αλλάζουν τακτική μετά το φετινό "χαστούκι" της Γεωμετρίας στις Πανελλήνιες. Και σιγά τη φοβερή Γεωμετρία! Πόσες φορές έχει διδαχτεί ένας μαθητής το μήκος και το εμβαδόν κύκλου μέχρι να φτάσει στη Γ λυκείου; Λοιπόν, 2 φορές στο Δημοτικό (Ε' και ΣΤ' τάξεις), άλλη μία φορά στη Β' Γυμνασίου και τέλος στη Γεωμετρία Β' Λυκείου. Παρ' όλα αυτά, πρέπει να είναι μεγάλο το ποσοστό των μαθητών που δεν γνώριζαν τους τύπους αυτούς στη φετινή εξέταση. Αυτή την εικόνα έχω από τη φετινή βαθμολόγηση των γραπτών.

      Διαγραφή
    2. Πες τα Χρυσόστομε! Αυτά βλέπω κι εγώ στην τάξη χρόνια τώρα και προσπαθώ να τους πείσω να μην παραμελούν τη Γεωμετρία γιατί αυτό που έχει κεφαλαιώδη σημασία είναι η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και όχι το ποια κεφάλαια της ύλης θα χρειαστούν περισσότερο στη Γ λυκείου.

      Διαγραφή
  2. "Επι δυο συναπτά έτη 2017 και 2018 περίπου το 84 % κάτω απο τη βάση στα μαθηματικα ΟΠ στις οικονομικές σχολές και 56% κάτω απο τη βάση στις Θετικές επιστήμες!!
    Ή ΣΤΡΑΒΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΥΑΛΟΣ Ή ΣΤΡΑΒΑ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΜΕ!!
    Διαλέγετε και παίρνετε"
    Γειά σου φίλε Μάκη,απο τα ηρωικά Ανώγεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν θα σταθώ στην ευκολία και την επιπολαιότητα με την οποία ο συνάδελφος κρίνει το έργο των φροντιστών,όσο στο ανόητο της δήλωσης.
    Αγαπητέ,βολεμένε,συνάδελφε του δημοσίου,μάλλον συγχέεις τους ρόλους των μεν και των δε.Αν ο ρόλος του φροντιστή είναι να μάθει στο μαθητή «γράμματα» , τότε εσύ ο διορισμένος δάσκαλος τι θα κάνεις; Εκτός κι αν το δικό σου έργο είναι ελεγκτικό κι όχι εκπαιδευτικό.Δεν με εκπλήσσει,βέβαια η πρακτική σου,είναι κοινή ανθρώπινη έκφραση αδυναμίας η επίθεση από θέση ισχύος και χωρίς τεκμηριωμένα επιχειρήματα.Θα τελειώσω εδώ
    Γιατί δεν συνηθίζω να μπαίνω σε συζητήσεις «καφενείου» για θέματα που απαιτούν επιστημονική πρασέγγιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας παρακαλώ το ύφος του κειμένου σας να είναι αντάξιο με το ύφος που κρατάει το blog χρόνια. Όλες οι απόψεις κρίνονται και δεν χρειάζεται να το κάνετε δημόσια. Ο καθένας ας μείνει στη θέση του, έτσι θα μας εξηγήσει αυτό που λέει και όχι να μας πείσει αυτό που λέει ο άλλος είναι λάθος.

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απογοήτευση για άλλη μια χρονιά...
    Είμαι απο αυτούς που υποστήριξα τα θέματα πιστεύοντας οτι οι αποδόσεις των παιδιών θα ήταν καλύτερες...
    Οχι τόσο για το περιεχόμενό τους,με εξαίρεση τις βασικές γνώσεις γεωμετρίας,αλλά για την απλότητα κατ'εμε αρκετών ερωτημάτων.
    Πολλές φορές κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια και αυτό κοστίζει...
    Μια τελευταία παρατήρηση:
    Παρατήρησα Μάκη πως όταν ανήρτησες τα θέματα που βάλατε στο σχολείο σας υπήρξαν πολλές αντιδράσεις ως προς την δυσκολία τους..
    Εγώ νομίζω οτι ακριβώς εκεί είναι το κλειδί!Εχουν συνηθίσει τα παιδιά σε εύκολα προαγωγικά θέματα,με ένα σύστημα που και να θέλεις να μείνεις μεταξεταστέος..δεν μπορείς!
    Αυτό υποβαθμίζει την εκπαίδευση συνολικά και τα μαθηματικά ειδικά.
    Στα Πετράλωνα όπου διδάσκω ως φροντιστής η εικόνα είναι τρομακτική...
    Το σχόλιό μου το αναφέρω ως υπέρμαχος του δημόσιου τομέα!
    Καλό καλοκαίρι σε όλους και καλή ξεκούραση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26