Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λύσεις σχολικών ασκήσεων από μία μαθήτρια του 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου


Δείτε μια διαφορετική αντιμετώπιση επίλυσης ασκήσεων από το σχολικό βιβλίο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου στην παράγραφο 3.3: "Επίλυση εξισώσεων β΄ βαθμού".

Η μαθήτρια Χριστίνα Σπανού από το 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου είχε μια διαφορετική αντιμετώπιση (με παραγοντοποίηση) από τον κλασικό τρόπο που ακολουθείτε σε αυτές τις ασκήσεις. Αξίζει να το δείτε!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


(Βλέπετε το αρχείο στην αρχική του μορφή. Το τελικό και ανανεωμένο αρχείο είναι αυτό που είναι για αποθήκευση) 

Σχόλια

  1. Μπράβο στη μαθήτρια για τις ιδέες της.
    Ένα σημείο μόνο στην 1η άσκηση:
    Η τρίτη από το τέλος ισοδυναμία δεν ισχύει.
    Αν αχ=-1 και βχ=-1 τότε όντως αχ=βχ. Όχι όμως αντίστροφα.

    ΥΓ. Εξάλλου από τη στιγμή που επαλήθευσε τη ρίζα στην αρχική, οι ισοδυναμίες δεν χρειάζονταν καν.

    ΥΓ2. Αν οι ισοδυναμίες ίσχυαν όλες, τότε η επαλήθευση θα ήταν περιττή αφού η ρίζα 0 θα ήταν σίγουρα δεκτή.

    ΥΓ3. Ένας άλλος δρόμος από το σημείο εκείνο και μετά: (με ισοδυναμίες)
    αχ=-1 και βχ=-1 <=>
    χ=-1/α και χ=-1/β (1) (αν ήταν α=0 ή β=0 τότε μία τλχ από τις εξισώσεις θα ήταν αδύνατη, άρα κ η αρχική)
    Η (1) όμως είναι αδύνατη αφού α διάφορο β.

    ΥΓ4. Thanx για την κοινοποίηση της λύσης της


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ εύστοχα Νικόλα!

    Οι ισοδυναμίες "σπάνε" στο τέλος οπότε έπρεπε εξ αρχής να είχαν σημειωθεί οι συνεπαγωγές ως ισοδυναμίες. Η επαλήθευση όμως τα διόρθωσε - έσωσε όλα!

    Όσο για το β τρόπο επίλυσης ήταν και ο τρόπος που είχα σκεφτεί και εγώ αρχικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26