Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων


Αρχικά διαβάστε το νέο σύστημα και την εισαγωγή εξετάσεων των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσα από το site του Υπουργείου Παιδείας.

Μέρος 2ο (17/3/2019)

Καμία κυβέρνηση, κανένας Υπουργός Παιδείας δεν είχε εξισώσει τα εξεταζόμενα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Όλοι είχαν δεδομένο ότι τα μαθήματα είναι διαφορετικής λογικής και φύσης μεταξύ τους και τα ξεχώρισαν.

Όλοι γνώριζαν τις δυσκολίες που έχει το κάθε μάθημα και είχαν δώσει διαφορετική ώθηση.

Όλοι αναγνώρισαν ότι τα μαθηματικά είναι ένα απαιτητικό μάθημα που για να το κατακτήσεις πρέπει να το έχεις μελετήσει σε βάθος από το Δημοτικό!

Όλοι δέχονται ότι τα μαθηματικά είναι το πιο απαιτητικό μάθημα του Λυκείου αφού περιέχει την άσκηση που δεν ευνοεί την αποστήθιση.

Όλοι έχουν ως αξίωμα ότι τα Μαθηματικά είναι μια επιστήμη που πρέπει να υπηρετούμε και όχι να την αγνοούμε ή να τη υποβαθμίζουμε.

Μέρος 1ο (14/3/2019)

Σήμερα, 14/3/2019 ημέρα του «π» μάθαμε δια στόματος του Υπουργού Παιδείας ότι καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας!

Πλέον τα μαθηματικά που είχαν συντελεστή βαρύτητας 1,3 σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού και ήταν το μάθημα "βαρίδι" για τους μαθητές και την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πλέον καταργείται.

Δηλαδή ένας μαθητής είτε γράφει 18 στα Μαθηματικά είτε 18 στην Κοινωνιολογία θα έχει την ίδια επιβράβευση! Την ίδια αξία! Είτε γράφει 18 στα Αρχαία είτε 18 στην Κοινωνιολογία θα έχει προσπαθήσει το ίδιο!

Δηλαδή τι μας λέτε; Κοινωνιολογία – Μαθηματικά 1 – 1 ; 

Τα μαθήματα χρειάζονται το ίδιο πλήθος ωρών; Είναι ισοδύναμα; Ισότιμα; Πρέπει να έχουν την ίδια ώθηση; Την ίδια σπουδαιότητα; Την ίδια δυσκολία; 

Μια λεπτομέρεια, για να κατανοήσεις τα μαθηματικά πρέπει να έχει μελετήσει σε βάθος από το Δημοτικό μέχρι τη Γ Λυκείου ενώ για την Κοινωνιολογία και άλλα μαθήματα απλά πρέπει να έχεις μελετήσει ΜΟΝΟ στη Γ΄ Λυκείου! 

Σημείωση

Κάθε χρόνο διδάσκω στους μαθητές μου το σταθμικό μέσο στην Στατιστική της Γ Λυκείου (δείτε την φωτογραφία). 

Αν και μάθημα Γενικής Παιδείας, που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον μειωμένο, τους εξηγώ την σπουδαιότητα που έχουν οι συντελεστές βαρύτητας σε ένα δείγμα που θέλουμε να δώσουμε διαφορετική ώθηση σε κάθε παρατήρηση. 

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι βαθμοί σας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το ενδιαφέρον κορυφώνεται! 

Πλέον το Υπουργείο μου αφαίρεσε το παράδειγμα που έδειχνε την αξία που έχει ο ίδιος βαθμός σε δύο διαφορετικά μαθήματα. 

Πχ. άλλο είναι να παίρνει ένας μαθητής 18 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού και άλλο στα Θρησκευτικά ή στη Γυμναστική. 

Οπότε συνεχίζω προτρέποντας τα παιδιά να σκεφτούν ότι πρέπει να επιβραβεύσουμε το μαθητή που έγραψε τόσο καλά στα Μαθηματικά σε σχέση με τα άλλα μαθήματα. Κανένας, μα κανένας μαθητής μέχρι σήμερα δεν έχει φέρει αντίρρηση σε αυτή τη σκέψη μου! Σήμερα έμαθα επίσημα ότι ο Υπουργός Παιδείας διαφωνεί... 

Σχόλια

  1. Μάκη, δεν θα προσπαθήσω να δικαιολογήσω τον υπουργό με τον οποίο διαφωνώ στο 99% των αποφάσεών του.
    Πιθανολογώ ότι επειδή στα μαθηματικά το ποσοστό αποτυχίας (κάτω από τη βάση) έπιανε τα τελευταία χρόνια το 90%, για τον λόγο αυτο και για να ανεβούν τα μόρια των μαθητών κατήργησαν τους συντελεστές βαρύτητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Na otan ena mathima exei apotyxia,eite me sintelesti eite oxi,isxyei to idio akrivos gia olous tous ipopsifious!
      Eite grapsei kapoios 9.0 me sintelesti x1 eite 9.0 me sintelesti x10 Pali prospernaei kapoion pou exei grapsei 8,9.
      Nomizo oti ola ginontai gia ta matia tou kosmou!

      Διαγραφή
  2. Τιποτα απ"αυτα απλά ειναι ιδεολογικοωτο θεμα. Οι ανθρωποι εχουν ιδεοληψιες. Αν ειναι δυνατον να μην υπαρχουν βαρυτητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...