Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δύο ασκήσεις από τις ερωτήσεις Κατανόησης του σχολικού βιβλίου

Το σχολικό βιβλίο πλέον είναι στη μόδα, τα φώτα είναι στραμμένα πάνω του και η αυλαία έχει ανοίξει διάπλατα! Είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή να παρουσιάζουμε θέματα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και έχουν αποδοχή. Τέτοια θέματα αποτελούν και οι ερωτήσεις Κατανόησης του σχολικού βιβλίου!
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Σχόλια

  1. Maki kala kaneis k to tonizeis!
    Mporei na doume Pali kamia idea apo ekei Mesa!oxi provlima,alla kamia askisi me grafiki parastasi dosmeni.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα κύριε Χατζόπουλε. Σας γράφω για πρώτη φορά και το έναυσμα μου το έδωσε αυτό που γράφετε στο Ι3: "Έστω ότι η συνάρτηση f δεν παίρνει ετερόσημες τιμές ΑΡΑ διατηρεί πρόσημο στο κλειστό διάστημα [α,β]". Αυτή ακριβώς ήταν και η απορία μου. Αυτή η συνεπαγωγή δεν ισχύει. Θεώρησα σωστό να το αναδείξω γιατί διαβάζουν και παιδιά πως όταν μια συνάρτηση δε λαμβάνει ετερόσημες τιμές δε σημαίνει κατ' ανάγκη ότι διατηρεί πρόσημο στο εν λόγω διάστημα. Μπορεί κάλλιστα να μηδενίζεται κιόλας. Εκεί λοιπόν ελλοχεύει ο κίνδυνος να μπερδευτούν οι μαθητές και να γράφουν αυτή τη λανθασμένη συνεπαγωγή.
    Με εκτίμηση
    Εμμανουέλλα Σούτσου
    Μαθηματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά Εμμανουέλα, η συνεπαγωγή έτσι όπως εμφανίζεται προφανώς και δεν είναι σωστή. Στη συνέχεια όμως τη λύνω κανονικά f(x) > = 0 κτλ.

      Θα το διορθώσω για να είμαστε ακριβείς!

      Σε ευχαριστώ για τη διευκρίνηση!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26