Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ε.Μ.Ε για την ημέρα του “π”



Με την ευκαιρία της ανακήρυξης της 14ης Μαρτίου (14/3) ως παγκόσμιας μέρας των Μαθηματικών (παραπέμποντας στην γραφή 3,14 με την οποία αρχίζει ο υπολογισμός του π, του λόγου της περιφέρειας προς την διάμετρο κάθε κύκλου), η ΕΜΕ καλεί την ελληνική κοινωνία και την πολιτεία να σχεδιάσουμε έναν αναστοχασμό για τη σημασία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στον σύγχρονο κόσμο και για τις δυνατότητες που προσφέρει η Μαθηματική Επιστήμη στον σχεδιασμό έργων ειρήνης, δημοκρατίας, συνύπαρξης και στην κοινωνική οργάνωση με όρους αλληλεγγύης, ανοχής και ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Καλούμε τα μέλη της μαθηματικής και εκπαιδευτικής κοινότητας να μετέχουν στην Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών με την έγκαιρη οργάνωση εκδηλώσεων και συζητήσεων για την παιδαγωγική και πολιτισμική αξία των μαθηματικών ως τρόπο σκέψης, έκφρασης, επικοινωνίας, επιχειρηματολογίας, επιστημονικής κατανόησης των φαινομένων και οργάνωσης των κοινωνιών.

Τα Μαθηματικά, ως το κατεξοχήν μάθημα (ετυμολογική προέλευση του όρου μαθηματικά) βρίσκονται στον πυρήνα του ανθρώπινου συλλογισμού, αλλά και της ανθρώπινης φαντασίας, καθώς με τον λογικό συλλογισμό μπορούν να διαπερνούν τα όρια των αισθήσεων για να επινοήσουν και να ανακαλύψουν νέες πραγματικότητες μαζί με τις μηχανικές της κατασκευής τους.

Παροτρύνουμε τις Σχολικές Μονάδες να οργανώσουν διεπιστημονικές συζητήσεις και δράσεις για να αναδείξουν την μαθηματική συμβολή και παρουσία στον κριτικό και ακριβή τρόπο σκέψης και έκφρασης όλων των γνωστικών πεδίων, επισημαίνοντας τη σημασία των μαθηματικών στο σύγχρονο κόσμο, το δικαίωμα όλων των παιδιών στην μαθηματική εκπαίδευση και την αναγκαιότητα της μαθηματικής καλλιέργειας για κάθε πολίτη στην ψηφιακή εποχή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί τα Παραρτήματα της ΕΜΕ σε όλη την Ελλάδα να καταθέσουν δημόσια προτάσεις για έγκυρες μαθηματικές δραστηριότητες σε Σχολεία, Μουσεία, Βιβλιοθήκες και άλλους χώρους εκπαίδευσης και πολιτισμού στο θέμα "τα Μαθηματικά είναι παντού", που επέλεξε για την φετινή "μέρα Πί" στις 14 Μαρτίου 2020, η  Διεθνής Ένωση Μαθηματικών (https://www.mathunion.org/outreach/IDM  ). "

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος
Ανάργυρος Φελλούρης Ομότιμος Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Ο Γενικός Γραμματέας
Παναγιώτης Δρούτσας Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26