Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Μάκης Χατζόπουλος στο "Τalk - Τalk" με τον Γιώργο Μονάντερο


Ο ραδιοφωνικός παραγωγός του phaseradio 87.7, μαθηματικός και συγγραφέας Γιώργος Μονάντερος έχει καλεσμένο στην πρώτη διαδικτυακή συζήτηση στο Τalk - Τalk τον μαθηματικό Μάκη Χατζόπουλο από το 1ο ΓΕΛ Ν. Ψυχικού και συζητάνε για τα εξής θέματα: 
  1. Καραντίνα και τηλεκπαίδευση
  2. Κάμερες στις τάξεις
  3. Πρώτη εβδομάδα στο σχολείο μετά από την καραντίνα
  4. DLH
  5. Θέματα εξετάσεων 2020
  6. Το νέο βιβλίο της lisari team!
Για απευθείας παρακολούθηση πατήστε εδώ.

Σχόλια

  1. Κυριακή πρωί καφεδάκι και συνέντευξη Μάκη!
    Συγχαρητήρια, ειδικά στο θέμα της κάμερας στο σχολείο, επιχειρηματολογεις με βάση την λογική κ με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο οι σκέψεις σου.
    Καλη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικό και αυτό ως συνήθως...δεν σταματάτε να μας εκπλήσετε (θετικά πάντα)...καλή δύναμη σε παιδιά και εκπαιδευτικούς για αυτές τις τελευταίες μέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιώργος Ασημακόπουλος
    Μάκη συγχαρητήρια για τις θέσεις που εξέφρασες και με βρίσκουν σύμφωνο σε όλα! Ειδικά στο θέμα της κάμερας. Όσο για το βιβλίο πραγματικά πολύ ωραία δουλειά , ήδη το έχω δουλέψει με πολύ καλή αποδοχή από τους μαθητές! Μπράβο σέ όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νίκος Κοκόλης
    Συγχαρητήρια για όλες τις πρωτοβουλίες σας .
    Ακολουθώ το ΛΥΣΑΡΙ από την αρχή φανατικά ,επίτρεψέ μου να διαφωνήσω στο θέμα με τις κάμερες
    γιατί τις τελευταίες μέρες νομίζω ότι τόσα χρόνια διδάσκω σε άλλη χώρα.Πως να δεχθώ κάμερα για τρεις βδομάδες σε τάξη που τρία χρόνια δε λειτουργεί καμία πρίζα, τα μισά φώτα είναι καμένα,η μόνωση της ταράτσας χαλασμένη και όταν βρέχει αποφεύγουμε τους σοφάδες,που τα φωτοτυπικά δεν είχαν ούτε Α4 ,που οι μαθητές δεν έκαναν όλο το χρόνο Γεωμετρία Β Λυκείου γιατί δεν ήρθε ποτέ
    καθηγητής,που...συγνώμη Κυριακάτικα....αλήθεια 10 κάμερες σε κάθε Σχολείο...
    Υ.Γ. 1.Υπηρετώ σε σχολείο του ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ όχι σε νησί ή χωριό.
    2. Οι μαθητές μου που δεν παρακολουθούσαν σύγχρονη δεν είχαν τα μέσα ή τους είχαν κόψει το ίντερνετ δεν μπορούσαν να το πληρώσουν .
    3. Συγνώμη ξανά αλλά μου βγαίνει κάτι...αν φανταστώ ότι πάλι γίνεται κάτι για να τα πάρουν κάποιοι.
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω μετέφερες τα προβλήματα της τάξης! Δεν διαφωνούμε! Συμφωνούμε και περιγράφεις τα ίδια που συζητώ με τους συναδέλφους. Εγώ θα πω στο σχολείο μου που είναι πιο κεντρικό δεν έχει καμία υποδομή από αυτά που λες καλέ μου φίλε. Αν θες να κάνεις μάθημα με κάμερα πρέπει να γίνει αποκλειστικά από την αίθουσα των υπολογιστών και αυτό αν το επιτρέψει ο διευθυντής του σχολείου.
      Άρα τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε όλοι μας! Άρα όπως έκανα με κάμερα όλο το καιρό κατά τη διάρκεια της καραντίνας, με ένα παλιό laptop, έτσι θα συνέχιζα και τις επόμενες δύο εβδομάδες μέσα από την τάξη για τα 9/10 της τάξης που λείπει (και αρκετοί χωρίς τη συναίνεσή τους).
      Όσο λύση ανάγκης το βλέπω και αντιδρώ - αντιστέκομαι.

      Διαγραφή
  5. από τον Σεπτέμβριο Μάκη να κάνεις μάθημα για τα παιδιά των νησιών της άγονης γραμμής μέσω κάμερας από το σχολείο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και δεν χρειάζεται να το κάνω αφού υπάρχουν καταξιωμένοι συνάδελφοι πούμε πηγαίνουν κάθε χρόνο και κάνουν άριστο έργο! Ποτέ δεν έχει γίνει συζήτηση για τέτοιο ενδεχόμενο. Οι φόβοι και οι ανασφάλειες δεν πρέπει να μας εμποδίζουν να δούμε το σήμερα, γι αυτό παλεύουμε όλοι. Τίποτα δεν εδραιώνεται χωρίς τη θέλησή μας! Η επανάσταση ξεκινάει επώνυμα! Με διάλογο και στοιχεία New user!

      Διαγραφή
    2. προφανώς ξεχνάς το γεγονός πως υπάρχουν δεκάδες σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς ΑΚΟΜΑ. Στο σχολείο μου δεν έχουμε ακόμα τον 2ο φυσικό.

      Διαγραφή
    3. Ποιο είναι το σχολείο σας;

      Διαγραφή
    4. Καλά ρε Μάκη μας δουλεύεις? Που ζεις? Δεν γνωρίζεις πως υπάρχουν ακόμα και σήμερα ελλείψεις σε σχολεία? Απλά, τοποθετούν τους αναπληρωτές στα λύκεια αφήνοντας κενά στα γυμνάσια με το πρόσχημα : "έλα μωρέ τώρα, γυμνάσιο είναι, δεν πειράζει"

      Διαγραφή
    5. Για να γίνει συζήτηση θα πρέπει να είσαι έτοιμος να μας πεις ποια είναι η θέση σου.Γενικότερα...για να το αποφεύγεις θα έχεις τους λόγους σου.

      Διαγραφή
    6. Να κάνω ένα σχόλιο, ήρεμα, χωρίς καμία διάθεση να ανεβάσω τους τόνους και χωρίς την παραμικρή κομματική σκοπιμότητα σχετικά την ερώτηση του new user : "Βλέπεις πως στρώνεται το χαλί σιγά σιγά?"

      To "χαλί" ποιο είναι; Ένα προδιαγεγραμμένο σχέδιο να καθιερωθεί η τηλεκπαίδευση στις ακριτικές περιοχές και να καταργηθεί η δια ζώσης διαδασκαλία;

      Διαγραφή
    7. Γιατί δεν παίρνεις θέση υπεύθυνα και επώνυμα; Και άσε τους χαρακτηρισμούς, δεν βοηθούν τη συζήτηση.

      Διαγραφή
    8. ακριβώς nic 6, αυτό είναι το σχέδιο (κυρίως στις ακριτικές νησιωτικές περιοχές). Την πρόταση της βουλευτού την είδες φαντάζομαι. Αυτά δεν γίνονται βέβαια σε μια μέρα, απαιτούν χρόνια αλλά θα γίνουν. Όσο για την θέση μου μπορεί να είναι ανώνυμη αλλά καθόλα υπεύθυνη.

      Διαγραφή
    9. Δηλαδή, η πρόταση της βουλευτού σημαίνει (και το διατυπώνεις ως προφανές κιόλας!!) την ύπαρξη ενός σχεδίου που από χρόνια προετοιμάζεται και τώρα βρήκε γόνιμο έδαφος. Μάλιστα... Δεν σχολιάζω την άποψη σου.

      Να ρωτήσω μόνο κάτι επί της ουσίας. Ανάμεσα στο να μένουν για μήνες χωρίς καθηγητή οι μαθητές ακριτικών περιοχών και στο να διδάσκονται το διάστημα αυτό μέσω τηλεκπαίδευσης, εσύ προσωπικά τι προτιμάς;
      Μόνο μη μου πεις να διορίζονται περισσότεροι καθηγητές και να μην υπάρχουν κενά. Αυτό είναι δεδομένο ότι το θέλουμε όλοι. Δυστυχώς όμως έχω την εντύπωση ότι το πρόβλημα αυτό δεν το έχει λύσει πλήρως καμία κυβέρνηση, πιθανόν λόγω του ότι είναι ασύμφορο για το κράτος να στείλει καθηγητή σε σχολείο που υπάρχουν πχ 2 παιδιά. Οπότε επιστρέφω στο προηγούμενο ερώτημα.

      Διαγραφή
    10. φίλε μου nik 7 είμαι σίγουρος πως αν το υπουργείο βρει αφορμή να κάνει τηλεκπαίδευση μέχρι να στείλει αναπληρωτές, τότε μαύρο φίδι που τα έφαγε τα παιδάκια. Θα κάνουν τηλεκπαίδευση όλη την χρονιά.
      Τώρα σκέψου και το άλλο, είναι δίκαιο τα παιδιά της Γ Λυκείου σε ακριτικά νησιά να κάνουν τηλεκπαίδευση μέχρι το υπουργείο να στείλει καθηγητές και ταυτόχρονα τα υπόλοιπα παιδιά των άλλων περιοχών να κάνουν δια ζώσης? Θα δώσουν εξετάσεις με τους ίδιους όρους. Υπάρχει ή δεν υπάρχει ισότητα μεταξύ των πολιτών της χώρας μας? Εκτός και αν οι νησιώτες δεν είναι φορολογούμενοι και δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα.
      Το κράτος κάνει απίστευτες σπατάλες για ανούσια πράγματα και θα μπορούσε πρώτα να καλύπτει τον τομέα υγείας και τον τομέα εκπαίδευσης και μετά όλα τα άλλα. Και τότε θα είχαμε καθηγητές για όλα τα σχολεία από την 1η Σεπτεμβρίου

      Διαγραφή
    11. Θέλω να σημειώσω κάτι, άσχετο με τη συζήτησή σας.

      New user ο άνθρωπος λέγεται σκέτο "nik", ούτε "nik 5", ούτε "nik 6", ούτε "nik 7"!

      Αυτό που βλέπεις δίπλα από το "nik" είναι η μέρα που σχολιάζει!! Αν γράψει σήμερα για σένα θα είναι "nik 8";

      Να τονίσω ότι έχω όλα τα στοιχεία του nik, άρα μιλάει "επώνυμα".

      Τέλος, η συζήτηση αυτή θα αφαιρεθεί (σε λίγες μέρες) γιατί ΔΕΝ αναφέρεται σε θέματα των μαθηματικών.

      Διαγραφή
  6. Συγνώμη που δεν καταλαβαίνω! Γιατί τόση σημασία στην κάμερα; Φαντάζεστε ένα Καζαντζή ή ένα Κυριακόπουλο ή ένα Μαντά, να μην θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα του οι μαθητές του, έστω και μέσω κάμερας; Γιατί τόση τρεμουρα; Κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν νομίζω ότι υπάρχει τρεμουρα αλλά αντίδραση σε κάθε διαφορετικό. Το άγνωστο φέρνει φόβο και ανασφάλεια. Κάθε κοινωνία σε κάθε αλλαγή αντιστέκεται και αντιδρά. Έτσι και στην εκπαιδευτική κοινότητα επικρατεί ο νόμος της αδράνειας. Παραδείγματα; Αρκετά! Ένα πρόσφατο θα αναφέρω. Η Τράπεζα θεμάτων! Τι αντιδράσεις υπήρχαν από όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς; Όταν καταργήθηκε όλοι το αναζητούν και το νοσταλγούν! Άρα τους κατανοώ τους συναδέλφους που αντιδρούν. Υπάρχουν επίσης πολλά αρνητικά να καταλογισουν σε μια κάμερα που βιντεοσκοπεί από το σπίτι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε νόμιμα είτε παράνομα, είτε ηθικά είτε ΑΝΗΘΙΚΑ. Οπότε δεν μπορεί να εξασφαλίσει τον συνάδελφο που θα είναι στον πίνακα και θα προσπαθήσει να κάνει το μάθημά του κάποιος να προσπαθεί να τον χρησιμοποιησει.
      Τέλος,είναι στην διακριτική ευχέρεια των συναδέλφων να επιλέξουν την κάμερα στην τάξη ή όχι. Εμείς θα επιλέξουμε τη συναίνεση και όχι το διχασμό. Δεν χρειάζεται να συμφωνούμε σε όλες τις αποφάσεις άρα πρέπει να επιλέξουμε την ελευθερία ο καθένας να μπορεί να εκφραστεί στη τάξη του χωρίς περιορισμούς.

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητήρια για τις τοποθετήσεις σου Μάκη. Συγχαρητήρια στη συγγραφική ομάδα του βιβλίου για την άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των μαθητών και των συναδέλφων αλλά κύρια για την πρωτοβουλία της παραχώρησης των εσόδων για φιλανθρωπικό σκοπό. Εύχομαι να έχετε πάντα υγεία, δημιουργικότητα και ευαισθησίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...