Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020

Λάθος στο σχολικό βιβλίο Άλγεβρας Α΄ Λυκείου

Νέο σχολικό βιβλίο (λάθος η θέση των α και β στο σχήμα)


Παλαιό σχολικό βιβλίο (ίδιο λάθος απλά τα σημεία είναι ανοικτά!)

Ένα λάθος που παρατήρησε η αγαπητή συνάδελφος Σάντρα Γκανά από το Κιάτο Κορινθίας στο σχολικό βιβλίο Άλγεβρας της Α΄ Λυκείου.

Το παράδοξο είναι ότι στο παλαιό σχολικό βιβλίο υπάρχει το ίδιο λάθος στην εικόνα και τα σημεία α και β είναι ανοικτά! Στην επόμενη έκδοση έγιναν κλειστά χωρίς φυσικά να διορθωθεί το λάθος που είναι η αμοιβαία αλλαγή θέσης των α και β. 

Σημείωση: Στις οδηγίες δεν αναφέρεται το λάθος...  

14 σχόλια:

  1. Το παράδοξο είναι ότι έχουμε τα ίδια βιβλία εδώ και 30 χρόνια, ανοστα, αχρωμα παρωχημένα..η διόρθωση κυμαίνεται στο ίδιο ύφος...ο μόνος λόγος που δεν διορθώνουν όλα τα λάθη είναι για να δικαιολογείται η νέα έκδοση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ θα πω ότι δεν υπάρχει βιβλίο χωρίς λάθη... τώρα ότι είναι τόσα χρόνια και δεν έχουν διορθωθεί κάποια είναι ένα θέμα που δεν βαρύνει τους συγγραφείς. Εμείς θα τα εντοπίζουμε και θα τα αναρτούμε.

      Διαγραφή
    2. Σαφως οι συγγραφεις δεν εχουν ευθυνη...αλλα η εστιαση μου ειναι αλλου......

      Διαγραφή
  2. Αφού το αναφέρατε να πω και εγώ για ένα λάθος στο βιβλίο Στοιχεία Πιθανοτήτων και Στατιστικής που διδάσκονται οι μαθητές/τριες της Γ λυκείου (κόντρα μάθημα)
    Στην σελίδα 10 στην 11η σειρά ο Δειγματικός Χώρος Ω θα έπρεπε να περιείχε και τα εξής επιπλέον στοιχεία : (πέτρα, πέτρα), (χαρτί, χαρτί) και (ψαλίδι, ψαλίδι)

    Με στεναχωρεί το γεγονός πως οι συγγραφείς και οι αναμορφωτές του τωρινού βιβλίου δεν έχουν γράψει μια διεύθυνση (ταχυδρομική ή ηλεκτρονική) για αναφορά λαθών από τους αναγνώστες σε αντίθεση με τους συγγραφείς του προηγούμενου αντίστοιχου βιβλίου που το είχαν κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το κοιτάξω. Αν έχεις δίκαιο πρέπει να αναφέρω τα στοιχεία σου.

      Διαγραφή
    2. Απίστευτο! Να γίνονται τέτοια παιδαριώδη λάθη στοιχειώδους λογικής ... Στο πόδι γράφτηκε το σχολικό βιβλίο;

      Διαγραφή
  3. δες το περιμένω τη γνώμη σου Μάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να πω επίσης ότι στο ίδιο βιβλίο στην σελίδα 9 στην 1η παράγραφο αναφέρει : "Για παράδειγμα, αν έχουμε ένα δοχείο με αποσταγμένο νερό σε θερμοκρασία 32 βαθμούς Κελσίου και το θερμάνουμε μέχρι η θερμοκρασία του να φτάσει στους 100 βαθμούς Κελσίου, τότε το νερό θα βράσει."

    Στο προηγούμενο βιβλίο (Α΄ έκδοση 1999) στην σελίδα 138 ανέφερε : " αν θερμάνουμε αποσταγμένο νερό σε 100 βαθμούς Κελσίου στην επιφάνεια της θάλασσας, δηλαδή σε ατμοσφαιρική πίεση 760mm Hg, το νερό θα βράσει"

    Η διαφορά είναι μικρή αλλά πολύ ουσιαστική. Αν κάνουμε το πιο πάνω πείραμα στην κορυφή του Ολύμπου το νερό δεν θα βράσει στους 100 βαθμούς Κελσίου. Πρέπει να κατέβουμε στον Πλαταμώνα για να πετύχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εχει μεγαλη διαφορα...πρεπει να εξηγησεις τι ειναι απεσταγμενο νερο,τι ειναι βρασμος,τι ειναι το mmHg ,γιατι επηρεαζει το υψομετρο...μαζευονται πολλα για το σχολειο...θα τα μαθουν στο πανεπιστημιο που ευτυχως μπαινουν σχεδον ολοι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ μαζί σου SteKri όμως η αναφορά μου, έγινε με αφορμή την αλλαγή από το ένα βιβλίο στο άλλο του συγκεκριμένου παραδείγματος. Αν στο παλαιό βιβλίο υπήρχε κάποιο λάθος θα έπρεπε το νέο βιβλίο να το ξεκαθαρίζει. Εγώ που δεν είμαι φυσικός, θα διδάξω στους μαθητές μου αυτό που υπάρχει στο βιβλίο. Όταν από το 1999 μέχρι το 2018 το διδάσκω και αναφέρω για την πίεση των 760mmHg, τώρα που υπάρχει μια αλλαγή θα πρέπει οι συγγραφείς να εξηγήσουν γιατί δεν ανέφεραν για την πίεση ώστε να μην την αναφέρω και εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ναι το ξερω εκανα απλως μια δεικτικη παρατηρηση για αυτα που συμβαινουν,καμια οδηγια δεν αντικαθιστα τη σωστη διδασκαλια αλλωστε ακομη κσι ενας μαθητης να εμπνευστει ειναι τεραστια επιτυχια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. υπάρχει λάθος και στο σχολικό βιβλίο της άλγεβρας Β Λυκείου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος