Ο αγαπητός φίλος Νίκος Σούρμπης από το Ίλιον Αττικής επιστρέφει με ένα απαιτητικό επαναληπτικό διαγώνισμα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.
Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το σχολικό έτος 2020 - 21
από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ πατήστε εδώ
Ευχαριστούμε πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ωραίο διαγώνισμα.ευχαριστούμε πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ καλη προσπαθεια
ΑπάντησηΔιαγραφήόντως απαιτητικό το διαγώνισμα, ευχαριστούμε πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ ευχαριστώ πολύ συνάδελφοι
ΑπάντησηΔιαγραφήπολυ καλο το διαγώνισμα. θα ήθελα αν ήταν εύκολο να δημοσιεύσετε τις μονάδες για το θεμα Δ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαποιες επισημάνσεις με ευγένεια: στα δεδομενα του Θεματος Δ το αεR. Στο Δ3ii ισως προτιμότερο να αποδειχθει οτι δεν ειναι κυρτή αλλά ουτε κοίλη....στο Δ3iii παρολο που σωστα αναφέρεται καλύτερα να ζητηθεί τουλαχιστον 2 σημεία καμπής.Ευχαριστω πολυ
Η ευγένεια και ο τρόπος που το θέτεις εγώ προσωπικά δεν μπορώ να σου πω όχι σε καμία προτίμησή σου!
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε για τη συμμετοχή και τα σχόλια
Αφορμή για το σχόλιο αποτελεί ένα ερώτημα θεωρίας του αγαπητού κ.Ν.Σούρμπη σχετικά με την ελάχιστη τιμή συνάρτησης. Το ερώτημα Α3 το οποίο παρεμπιπτόντως έχει μεγάλο σουξέ φέτος αφού ένα ίδιας λογικής ερώτημα είδα νομίζω και στον διαγωνισμό του ΟΕΦΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το γενικεύσουμε λίγο λοιπόν αυτό που λέει είναι ότι αν f(x) >=M για κάθε x ανήκει στο R (ας υποθέσουμε) τότε υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχει κανένα x για το οποίο f(x) = M οπότε να μην έχουμε ελάχιστη τιμή το Μ.Άρα δηλαδή τι μας λέει ότι πρέπει να σκεφτεί ένας μαθητής;
Ότι ενώ δίνεται στην εκφώνηση f(x)>=M για κάθε x τελικά μπορεί να ισχύει f(x)>M για κάθε x !Και το ερώτημα που προκύπτει είναι τότε γιατί δεν δίνει από την αρχή ότι f(x)>M;; Βέβαια έχει τύχει κάποιες φορές σε μία απόδειξη να καταλήξω σε π.χ 5>=2 και να πω ισχύει. Εδώ όμως στο ερώτημα του διαγωνίσματος δίνεται ότι f(x)>=M και ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν ότι ο ερωτών μπορεί και να μπλοφάρει και να εννοεί f(x)>M!
Οπότε εγείρονται κάποιες σκέψεις και ερωτήματα περισσότερο παιδαγωγικής φύσεως σχετικά με το μάθημα που διδάσκουμε.
1. Μπλοφάρουν τα μαθηματικά; Στην προσπάθειά μας να γίνουμε πρωτότυποι χάνουμε την ουσία και βάζουμε τα παιδιά να πονηρεύονται ακόμα και για την ορθότητα μιας εκφώνησης! Από τότε που διδάσκω το μάθημα θυμάμαι πάντα να λέω ότι στη ζωή οι μπλόφες είναι πολλές στα Μαθηματικά όμως καμία. Ε εδώ διαψεύστηκα και αισθάνομαι άσχημα γι αυτό.
2. Μήπως έφτασε η ώρα το μάθημα αυτό από την άκρατη και ανούσια πολλές φορές ασκησιολογία να αλλάξει τελείως προσανατολισμό; Περισσότερη ύλη περισσότερα μαθηματικά αλλά δεν χρειάζεται ένας μαθητής να εντρυφήσει στο Θ.Μ.Τ για παράδειγμα. Μπορεί να εμβαθύνει σε μία πανεπιστημιακή σχολή αν είναι επιλογή του. Η Κύπρος εδώ είναι ένα καλό παράδειγμα.
3. Στο σχολικό βιβλίο υπάρχει κάτι ανάλογο έστω σαν νύξη; Στη θεωρία δεν πρέπει να ζητούνται θέματα που μπορείς να βρεις στο σχολικό εγχειρίδιο;
Για το σχόλιο 2, συνάδερφε, δες αν θέλεις την εισήγηση του κ. Πολύζου το περασμένο Σάββατο. Αυτό ακριβώς προτείνει. Περισσότερη ύλη και λιγότερη εμβάθυνση.
ΔιαγραφήΘα πρέπει να δημοσιευτούν και οι λύσεις ώστε να γίνει αυτοαξιολόγηση από τους μαθητές που το προσπάθησαν.
ΑπάντησηΔιαγραφή