Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια επαναληπτική άσκηση + λύσεις για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου



Επειδή η επανάληψη έχει ξεκινήσει για τα καλά τους μαθητές τους προσφέρουμε μια άσκηση με ερωτήματα μέσα από το σχολικό βιβλίο για μια καλύτερη μελέτη και έλεγχο των γνώσεων των μαθητών. 

Η άσκηση έγινε με αφορμή μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχα με τον φίλο και συγγραφέα Μπάμπη Στεργίου και συζητούσαμε για τις βασικές έννοιες που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές χωρίς να φτάνουμε σε ακρότητες. 

Την ιδέα την κράτησα και κατασκεύασα μια άσκηση μέσα από διάφορες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου που είναι όλα βασικά και διδακτικά για το μαθητή.

Η άσκηση αυτή, όπως και πολλές ακόμα, θα βρείτε στην χωριστή ανάρτηση: 

"Στείλε μια άσκηση για τον μαθητή

που σας προτείνω να την επισκεφτείτε αν είστε μαθητές και να συμμετέχετε αν είστε καθηγητής. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (εκφωνήσεις)

Μετά από πολλές ερωτήσεις για τη λύση τις άσκησης και επειδή μας παρακολουθούν μαθητές και θεωρούμε ότι είναι μια άριστη επανάληψη για τον μαθητή αναρτούμε και τη λύση.

Για απευθείας αποθήκευση της λύσης πατήστε εδώ (λύσεις)

Σχόλια

  1. Πολύ καλή σύνθεση που εξετάζει μεγάλο μέρος της ύλης! Είμαι σίγουρος ότι οι μαθητές θα την αγαπήσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ. Πάρα πολύ καλή άσκηση για να δούνε που βρίσκονται οι μαθητές .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρακαλώ μήπως μπορουμε να έχουμε μια υπόδειξη για το όριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φραζουμε την f^3(··· ) από το σύνολο τιμών της f. Μια άλλη ιδέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παιδιά τη φάση με αυτό το όριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν μπορεί κάποιος ας ανεβάσει την λύση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επειδή μας παρακολουθούν και μαθητές, θεωρώ η άσκηση αυτή αποτελεί μια άριστη επανάληψη, οπότε πληκτρολόγησα τις λύσεις και τις αναρτώ για όσους τη ζήτησαν.

    Οποιαδήποτε απορία είμαστε εδώ, αλλιώς αναμένουμε τις ευχαριστίες για αυτή την προσφορά που έγινε αποκλειστικά για εσάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σούπερ! Θα την αξιοποιήσω στο μάθημα σίγουρα! Thanx!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα αξιοποιηθεί σήμερα κιόλας. Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως υπάρχει τυπογραφικό λάθος στο σύνολο τιμών; Γιατί βρίσκω το [-1/2,1/2]

      Διαγραφή
    2. Γιάννη όντως υπήρχε τυπογραφικό λάθος (φαίνεται και στην εξέλιξη της λύσης που το σύνολο τιμών είναι [-1/2, 1/2]) και έχει αποκατασταθεί.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ αλλά και συγχαίρω μαζί τον φίλο Μάκη για την ωραία δημιουργία,καλλιτεχνική σύνθεση θα την έλεγα !
      Είναι από τις ασκήσεις που συμμαζεύουν την ύλη, παραμένοντας στην ουσία του μαθήματος αλλά και των εξετάσεων. Είναι από τα θέματα του ...ΘΕΟΥ, όπως θα έλεγε σε άλλες περιπτώσεις ο ERDOES.Με 20 τέτοια θέματα ο μαθητής πάει στις εξετάσεις και αν τα λύσει στην επανάληψη μόνος του 5 φορές πάει για 18 /20.
      Καλό Πάσχα σε όλους !!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...