Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής + παράδοξα;

Όπως κάθε νέο σύστημα ελέγχεται στην εκτέλεσή του και στα αποτελέσματα έτσι και στην Ε.Β.Ε. παρουσιάζονται κάποιες παθογένειες όπως θα περιγράψουμε παρακάτω.

Η ανάλυση που θα κάνουμε αφορά τα Μαθηματικά τμήματα που είναι το κύριο θέμα του blog. 

Ας δούμε δύο (ακραία) υποθετικά σενάρια με την Ε.Β.Ε (Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής) για την εισαγωγή υποψηφίου στο Μαθηματικό Αθήνας.

Τα παρακάτω το εμπνεύστηκα από κάποιες δημοσιεύσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα που χρησιμοποίησα για την εύρεση μορίων και την εύρεση μέσου όρου των βαθμών είναι εδώ. Όσο για την Ε.Β.Ε. για τα μαθηματικά τμήματα μπορείτε να δείτε εδώ.

Α) Υποθετικό σενάριο

Έχουμε δύο υποψήφιους που θέλουν να δηλώσουν πρώτη σχολή το Μαθηματικό τμήμα Αθήνας. Ας δούμε τους βαθμούς τους στον παρακάτω πίνακα.


Β) Συμπέρασμα

Το Μαθηματικό Αθήνας, πέρυσι (2020) είχε βάση 14.275 μόρια και φέτος ο μαθητής Α με 645 μόρια παραπάνω ΔΕΝ μπορεί καν να δηλώσει τη σχολή στο μηχανογραφικό του. Ενώ, ο μαθητής Β, με λιγότερα μόρια και με χαμηλότερο βαθμό στα μαθηματικά μπορεί να δηλώσει την αντίστοιχη σχολή! Χωρίς να σημαίνει ότι θα εισαχθεί κιόλας στη σχολή αυτή... 
 

Γ) Ερμηνεία

1) Ποια είναι η Ε.Β.Ε. του Μαθηματικού Αθήνας;

Σύμφωνα με τους πίνακες που δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας η Ε.Β.Ε (η ελάχιστη βάση) για το Μαθηματικό Αθήνας ορίστηκε στο 14,38.

2) «ΝΑΙ» - «ΟΧΙ»;

Αν ο υποψήφιος έχει μέσο όρο πάνω από την Ε.Β.Ε. τότε εμφανίζεται η σχολή στο σύστημα, άρα στην τελευταία γραμμή σημειώνουμε το «ΝΑΙ».

Αν ο υποψήφιος ΔΕΝ έχει μέσο όρο πάνω από την Ε.Β.Ε., τότε δεν του εμφανίζεται η σχολή στο σύστημα, άρα στην τελευταία γραμμή σημειώνουμε το «ΟΧΙ».

3) Που τελικά εισάγεται ο υποψήφιος;

Δεν πρέπει να συγχέουμε την συμπλήρωση του μηχανογραφικού με την επιτυχία – εισαγωγή του υποψήφιου στη σχολή. Τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν, όπως κάθε χρόνο στο τέλος Αυγούστου. Ένα είναι το σίγουρο, ότι ο μαθητής Α δεν διεκδικεί θέσεις στο Μαθηματικό τμήμα και ας έγραψε άριστα! Ενώ ο μαθητής Β, ενώ έγραψε κάτω από τη βάση, έχει δικαίωμα στο όνειρο! Μπορεί να ελπίζει! 

Δ) Ο Ευκλείδης και ο Αρχιμήδης συζητούν για την Ε.Β.Ε.!

Ας διαβάσουμε καλύτερα τον διάλογο του Ευκλείδη με τον Αρχιμήδη! Νομίζω ότι οι αγαπητοί μας φανταστικοί φίλοι τα λένε όλα!

Ενώ οι δύο φίλοι κάνουν τις βόλτες τους στον παραλιακό δρόμο του Κιάτου έχουν πιάσει σχετική συζήτηση για τα μαθηματικά και φυσικά για το θέμα των ημερών που δεν είναι ο Αντετοκούμπο, ούτε η ήττα της ΑΕΚ με 2 - 1, αλλά η Ε.Β.Ε. 


Ας τους απολαύσουμε!


Ευκλείδης: Ποια είναι η άποψή σου Αρχιμήδη για την Ε.Β.Ε.;

Αρχιμήδης: Έχει προβλήματα... πρέπει να την αποσύρουν το συντομότερο!

Ευκλείδης: Γιατί; 

Αρχιμήδης: Μπες στο lisari και δες το παράδοξο με τον μαθητή που γράφει 19 και δεν μπορεί καν να επιλέξει το Μαθηματικό Αθήνας, ενώ ο μαθητής που έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά μπορεί!

Ευκλείδης: Ναι το διάβασα, αλλά δεν λέει όλη την αλήθεια!

Αρχιμήδης: Γιατί; 

Ευκλείδης: Γιατί και ο 2ος μαθητής που θα το δηλώσει στο μηχανογραφικό ΔΕΝ σημαίνει ότι σίγουρα θα εισαχθεί στο τμήμα αυτό.

Αρχιμήδης: Έτερον εκάτερον! Τουλάχιστον για τα ειδικά μαθήματα είναι λάθος η Ε.Β.Ε. Εκεί υπάρχει ήδη βάση. Γιατί πρέπει να τη σταθμίσουμε; 

Ευκλείδης: Νομίζω ότι εκεί τους ξέφυγε, δεν έπρεπε να υπολογίζεται η Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα και αυτό φαίνεται ιδίως στους υποψήφιους της Αρχιτεκτονικής σχολής. Άρα ας μείνουμε στα Μαθηματικά τμήματα που είναι το θέμα μας! 

Αρχιμήδης: Ωραία! Και εσύ θεωρείς ότι είναι σωστή; 

Ευκλείδης: Ξέρεις ποια είναι η λογική της Ε.Β.Ε.; 

Αρχιμήδης: Ναι! Να μην περνάει κανείς υποψήφιος με 3.125 στο Μαθηματικό Σάμου όπως έγινε πέρυσι. Δες ανάρτηση στο lisari

Ευκλείδης: Πολύ σωστά!

Αρχιμήδης: Και γιατί Ευκλείδη δεν έθεσαν ως βάση το απόλυτο 10 για όλες τις σχολές και έθεσαν το ποσοστό; 

Ευκλείδης: Η καλύτερη ερώτηση για να σου εξηγήσω πως ξεκίνησε η συζήτηση - έρευνα στο Υπουργείο Παιδείας!

Αρχιμήδης: Σε ακούω! 

ΕυκλείδηςΗ λογική της Ε.Β.Ε. ήταν/είναι η εξής: Δεν πρέπει να επιτρέψουμε σε κανέναν υποψήφιο να εισέλθει στα Μαθηματικά τμήματα (και όχι μόνο) με πολύ χαμηλή βάση όπως έγινε το 2020, όπως πολύ σωστά σημείωσες. Έστω ότι όριζαν ως βάση, σε όλες τις σχολές το 10, τότε αν είχαν θέσει πολύ εύκολα θέματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις η βάση αυτή θα ήταν ένας χαμηλός βαθμός. Αντίθετα, αν είχαν θέσει πιο απαιτητικά θέματα, το 10 θα ήταν ένας πολύ υψηλός βαθμός. Το κατάλαβες;

Αρχιμήδης: Οπότε πήραν ως μέσο όρο όλων των επιδόσεων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου και το πολλαπλασίασαν μεταξύ 80% και 120% , ανάλογα τη σχολή. Σωστά;

Ευκλείδης: Πολύ σωστά!

Αρχιμήδης: Άρα ο μέσος όρος είναι σαν λέμε ότι το μισό σου σώμα βρίσκεσαι μέσα στον φούρνο στους 60 βαθμούς και το άλλο μισό σώμα σου είναι στο ψυγείο και εσύ πρέπει να νιώθεις μια χαρά! 

Ευκλείδης: Τι εννοείς;

Αρχιμήδης: Εννοώ ότι ο μέσος όρος ΔΕΝ δείχνει την ικανότητα του υποψηφίου σε κάποιο μάθημα και για το θέμα μας στα Μαθηματικά! Άρα κάποιος που έχει γράψει καλά εκτός από Μαθηματικά, μπορεί να ελπίζει στο Μαθηματικό τμήμα. Ε;;;

Ευκλείδης: Ναι έχεις δίκιο! Αλλά γιατί να θέλει ένας υποψήφιος με τόσες αδυναμίες να επιλέξει το Μαθηματικό τμήμα; 

Αρχιμήδης: Μάλλον δεν θα το επιλέξει, αλλά εν δυνάμει μπορεί! Άρα η ΕΒΕ πως προστατεύει το κύρος των Πανεπιστημιακών Σπουδών όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας; Πώς προστατεύει τον υποψήφιο να επιλέξει σχολή που δεν είναι κατάλληλη γι' αυτόν; Και πώς θα έχουμε καλύτερη ποιότητα μαθημάτων με μαθητές που θα έχουν κάτω από τη βάση; 

Ευκλείδης: Με αυτό το σκεπτικό δεν το προστατεύει.... 

Αρχιμήδης: Α γεια σου!! 

Ευκλείδης: Πάμε για γλυκό ή ποτό; 

Αρχιμήδης: Γλυκό γιατί με φούντωσες πάλι!

Ευκλείδης: Άντε πάμε στο Sorbetto (δες φώτο) κερνάω! Πολλά φαρμάκια είχες σήμερα, ΑΕΚ, Ε.Β.Ε και ακόμα δεν παίξαμε τάβλι!


Σχόλια

  1. Συγγνώμη Μάκη αλλά γιατί ο μαθητής Α δεν μπορεί να επιλέξει το μαθηματικό Αθήνας με 14920 μόρια? Αφού ξεπερνά το 14,25. Επίσης, οι 2 μαθητές είναι στο ίδιο πεδίο ή όχι? Γιατί δηλαδή για την ίδια σχολή έχουμε διαφορετική ΕΒΕΒ?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχουν σχέση τα μόρια με το μ.ο. Πέρυσι (2020) ο μαθητής Α θα περνούσε στο Μαθηματικό Αθήνας που είχε βάση 14.275, φέτος ΔΕΝ μπορεί ούτε να το δηλώσει, σε αντίθεση με τον μαθητή Β (που λογικά ούτε αυτός θα εισαχθεί).

      Διαγραφή
    2. Διάβασε αναλυτικά τι σημαίνει ΕΒΕ και θα καταλάβεις γιατί ο μαθητής Α ΔΕΝ μπορεί καν να επιλέξει το Μαθηματικό Αθήνας (2021) με 14.920 μόρια!

      Διαγραφή
  2. Σίγουρα η εβε δημιουργεί στρεβλώσεις. Όμως σε προηγουμενα εξεταστική συστήματα μπορουσες από τεχνολογική κατευθυνση να περασεις χημικό με χημεία α λυκείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...