Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

Προβληματισμοί στα βιβλία των Μαθηματικών της Β Λυκείου (παροράματα)

Εδώ θα μαζεύουμε τα σημεία που μας προβληματίζουν στα βιβλία των μαθηματικών της Β Λυκείου για να τα προωθήσουμε στο Ι.Ε.Π. για άμεση διόρθωση όποτε ξανά γίνει. 

Να θυμίσω ότι μόνο το βιβλίο της Κατεύθυνσης περάστηκαν τρία λάθη στην έκδοση 2021 - 22. 


Άλγεβρα Β΄ Λυκείου

1) Μήπως αx + βy + γz = δ ; 


2) Σελίδα 42 (παράγραφος 2.2)
Στο σχήμα αντιστοιχεί η συνάρτηση y = |x - 1| και όχι y = |x| - 1. 

                                                                 (αυτό είναι το σωστό σχήμα)
                                                                 

Κατεύθυνση Β΄ Λυκείου
1) Χωρίς να είναι λάθος, μήπως να γράψουμε καλύτερα στο "επίπεδο" αντί "χώρο"; Νομίζω ότι στο κεφάλαιο αυτό μελετάμε τα διανύσματα στο επίπεδο και όχι στο χώρο. 


2) Πώς προκύπτει το ίσον στον τύπο από την τριγωνική ανισότητα; Έχει η τριγωνική ανισότητα ίσον; Δίνει λάθος εντύπωση στο μαθητή... Ή θα παρουσιάσουμε αναλυτικά την απόδειξη, όπου το προτείνω, ή θα γράψουμε σωστά την τριγωνική ανισότητα, δηλαδή χωρίς το ίσον στο τύπο. 

3) Έχει ξεχαστεί το "βελάκι" πάνω από το μηδέν που δηλώνει ότι είναι μηδενικό διάνυσμα. Σελίδα 41 παράγραφος 1.5, ο ορισμός του εσωτερικού γινομένου διανυσμάτων.


5 σχόλια:

  1. Με την ευκαιρεία, να αναφέρω και μια ασυμφωνία βιβλίων.
    Για το σχολικό βιβλίο της Γ' Γυμνασίου η εξίσωση 0χ+0y=0 είναι γραμμική ενώ για το βιβλίο Άλγεβρας Β' Λυκείου, όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μετά φταίνε τα παιδιά που φτάνουν γ λυκείου κ μπερδεύουν τη συνάρτηση με την εξίσωση. Η μάστιγα " των ημετερων" κ στα σχολικά βιβλία έχει τις συνέπειες της....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Μάκη ακόμη ένα λάθος : στον ορισμό του εσωτερικού γινομένου στην 2η περίπτωση ( αν ένα τουλάχιστον από τα διανύσματα είναι το μηδενικό ) λείπει το σύμβολο του διανύσματος πάνω από το 0 , όταν το διάνυσμα β είναι το μηδενικό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ! Θα το αναφέρω στην συγκεντρωτική ανάρτηση.

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος