Εδώ θα μαζεύουμε τα σημεία που μας προβληματίζουν στα βιβλία των μαθηματικών της Β Λυκείου για να τα προωθήσουμε στο Ι.Ε.Π. για άμεση διόρθωση όποτε ξανά γίνει.
Να θυμίσω ότι μόνο το βιβλίο της Κατεύθυνσης περάστηκαν τρία λάθη στην έκδοση 2021 - 22.
Άλγεβρα Β΄ Λυκείου
1) Μήπως αx + βy + γz = δ ;
2) Σελίδα 42 (παράγραφος 2.2)
Στο σχήμα αντιστοιχεί η συνάρτηση y = |x - 1| και όχι y = |x| - 1.
Κατεύθυνση Β΄ Λυκείου
1) Χωρίς να είναι λάθος, μήπως να γράψουμε καλύτερα στο "επίπεδο" αντί "χώρο"; Νομίζω ότι στο κεφάλαιο αυτό μελετάμε τα διανύσματα στο επίπεδο και όχι στο χώρο.
2) Πώς προκύπτει το ίσον στον τύπο από την τριγωνική ανισότητα; Έχει η τριγωνική ανισότητα ίσον; Δίνει λάθος εντύπωση στο μαθητή... Ή θα παρουσιάσουμε αναλυτικά την απόδειξη, όπου το προτείνω, ή θα γράψουμε σωστά την τριγωνική ανισότητα, δηλαδή χωρίς το ίσον στο τύπο.
3) Έχει ξεχαστεί το "βελάκι" πάνω από το μηδέν που δηλώνει ότι είναι μηδενικό διάνυσμα. Σελίδα 41 παράγραφος 1.5, ο ορισμός του εσωτερικού γινομένου διανυσμάτων.
Με την ευκαιρεία, να αναφέρω και μια ασυμφωνία βιβλίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το σχολικό βιβλίο της Γ' Γυμνασίου η εξίσωση 0χ+0y=0 είναι γραμμική ενώ για το βιβλίο Άλγεβρας Β' Λυκείου, όχι.
Σωστά!
ΔιαγραφήΜετά φταίνε τα παιδιά που φτάνουν γ λυκείου κ μπερδεύουν τη συνάρτηση με την εξίσωση. Η μάστιγα " των ημετερων" κ στα σχολικά βιβλία έχει τις συνέπειες της....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Μάκη ακόμη ένα λάθος : στον ορισμό του εσωτερικού γινομένου στην 2η περίπτωση ( αν ένα τουλάχιστον από τα διανύσματα είναι το μηδενικό ) λείπει το σύμβολο του διανύσματος πάνω από το 0 , όταν το διάνυσμα β είναι το μηδενικό .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε πολύ! Θα το αναφέρω στην συγκεντρωτική ανάρτηση.
Διαγραφή