Καλή αρχή με Μαθηματικά Ι στα ΕΠΑΛ!
Η αυλαία ανοίγει με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑΛ με τα Μαθηματικά Ι. Η ανάρτηση έγινε σήμερα (4/6/22) το πρωί για να μην γίνει η σχετική συζήτηση (καφενείο) λίγο πριν τις εξετάσεις. Αν και η επιλογή πρέπει να είναι λανθασμένη γιατί δέχτηκα αρκετά μηνύματα.
Μπορούμε να πούμε και τώρα ό,τι θέλετε! Οι εκτιμήσεις είναι δεκτές κάθε στιγμή!
Η ομάδα μας, η lisari team θα λύσει και φέτος (ή τουλάχιστον θα προσπαθήσει) τα θέματα εξετάσεων αρχή γενομένης με τα θέματα των ΕΠΑΛ. Δεν έχουμε σκοπό να δώσουμε τις πιο γρήγορες λύσεις αλλά να είναι πλήρεις και καλά γραμμένες, με όσο εφικτό λιγότερα λάθη.
3) Σχολιασμός (5/6/22)
Πρώτη φορά έχω να κάνω ένα τόσο γρήγορο και απλό σχολιασμό!
Εύκολα θέματα, θέματα για μαθητές ΕΠΑΛ. Χωρίς απαιτητικές πράξεις και νούμερα που να προβληματίζουν. Κάτι ρίζες 50 κτλ. θεωρώ ότι είναι μέσα στο πλαίσιο διδασκαλίας τους. Αν τώρα οι μαθητές δυσκολεύτηκαν ΔΕΝ σημαίνει ότι τα θέματα είναι απαιτητικά ή τουλάχιστον να θεωρούνται απαιτητικά. Από την άλλη αντιλαμβάνομαι ότι όλα τα θέματα, για κάποιον που αγνοεί βασικούς κανόνες και γνώσεις θεωρούνται δύσκολα. Εμείς τα κρίνουμε με το τι πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος... και όχι τελικά τι γνωρίζει.
Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον καθηγητή που να ΜΗΝ έχει κάνει τα ίδια θέματα. Να μην έχει προετοιμάσει τους μαθητές του τουλάχιστον για τέτοιο επίπεδο. Είναι θέματα που πανηγυρίζουμε όλοι, αν και αυτό είναι πολλές φορές άσχετο με την βαθμολόγηση.
Προφανώς τα θέματα είναι πιο εύκολα από πέρυσι. Επιστρέψαμε σε παλιές χρονιές που τα θέματα των ΕΠΑΛ ήταν μαλακά και τραβηχτικά για όλους τους υποψήφιους. Με κάτι τέτοια αυξήθηκε και η δύναμη των ΕΠΑΛ.
Είναι ξεκάθαρο ότι τα θέματα αυτά περνούν μηνύματα στους μαθητές.
Τέλος, όποιος παρακολουθεί τα θέματα των ΕΠΑΛ θα αντιληφθεί ότι η κατανομή της δυσκολίας των θεμάτων ακολουθεί την κανονική κατανομή. Θυμάστε ποια χρονιά τα θέματα των ΕΠΑΛ ήταν πολύ δύσκολα; Πάρα πολύ δύσκολα; Εμείς που έχουμε βιβλίο τρομάξαμε μήπως θεωρεί εύκολο το βιβλίο μας σε σχέση με τα θέματα; Τώρα βρισκόμαστε στην άλλη άκρη του νήματος! Δηλαδή είμαστε σε μια τραμπάλα... πάνω - κάτω!
Καλημέρα και καλή συνέχεια σε όλους!
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2022/panelladikes_2022_iounios/them_math_epal_220604.pdf
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτη εκτίμηση, αρκετά βατά μέχρι το γ θέμα. Από εκεί και πέρα για τους διαβασμένους.
Kostakis
Νομίζω και τα Δ1 και Δ2 τα γράφουν οι περισσότεροι για πλάκα
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ πως είναι ευκολότερα απο πέρυσι. Ειδικά αν συγκρίνουμε το περσινό θέμα Δ (πρόβλημα με δημιουργία συνάρτησης για ορθογώνιο) με το φετινό, είναι μέρα με τη νύχτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά συνάδελφε, επίσης το β3 θα δυσκολέψεις πολλούς οι αιτιολόγηση
ΑπάντησηΔιαγραφήKostakis
Προφανώς,τυπογραφικό στο Γ3(απαντήσεις) ΤΕ f(5)=-24
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δίκιο φίλε μου. Για λίγα λεπτά είχαμε αναρτήσει το αρχείο με αυτό το λάθος. Έχει φυσικά διορθωθεί όπως και μερικά άλλα...
ΔιαγραφήΚαλημέρα τα θέματα είναι αρκετά βατά σίγουρα ποιο εύκολα από πέρσι.Νομιζω θα υπάρξουν μεγάλες βαθμολογίες. Ελπιζω και τή Δευτέρα σε κάτι ανάλογο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ρίζα 50 στο Β θέμα θα δυσκολέψει κάποιους. Κατά τα άλλα, ήταν μακράν τα ευκολότερα θέματα των τελευταίων πολλών ετών. (και νομίζω σωστά το πήγαν σε αυτό το επιπεδο δυσκολίας για φέτος)
ΑπάντησηΔιαγραφήTo θέμα είναι τι θα κοπεί. πχ μαθητής που το άφησε ριζα 50 προς 15, έγραψε τι πρέπει να ισχύει ώστε να βγει ομοιογενές και είπε ότι δεν είναι, πόσες μονάδες από τις 5 πρέπει να πάρει;
ΔιαγραφήΈχω μαθητή που απλοποίησε λάθος τη ρίζα, έγραψε σωστά τους τύπους και τι πρέπει να ισχύει και (σύμφωνα με το αποτέλεσμα που είχε) έβγαλε συμπέρασμα ότι δεν είναι ομοιογενές, αντίστοιχα τι πρέπει να πάρει;
Οψόμεθα...
Πολλοι πιστευω θα πουν ριζα 50 περιπου 7 και θα το βγαλουν
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα, μία ερώτηση, εγώ που έβαλα √50=7,07 και CV=0,4713=47,13% , όσο βγαίνουν και με αριθμομηχανή δηλαδή, θεωρείται λάθος;;;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων
ΑπάντησηΔιαγραφήΆποψη μου να μην ανησυχείς!
ΔιαγραφήΟι διορθωτές είναι καλοί άνθρωποι και επιστήμονες πάνω από όλα!
Άφησε τα μαθηματικά στα οποία είναι σίγουρος ότι πηγές εξαιρετικά και εστίασε στα μαθήματα ειδικότητας, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα είναι καθοριστικά για τον τελικό σου βαθμό! Καλή δύναμη και καλή συνέχεια!
Kostakis
Κανένα λάθος!!
ΔιαγραφήKostakis, ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου!!!! Να είσαι καλά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓελοία θέματα
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι δεν είναι σωστή έκφραση, μήπως βατα θέματα; Απλά θέματα;
ΔιαγραφήΈτσι μου βγήκε να το πω. Τα θεωρώ λιγότερο από πανεύκολα.
ΔιαγραφήΕυκολότερα από του 2021 και μην ξεχνάμε ότι στα ΕΠΑΛ έρχονται και οι άριστοι από τα ΓΕΛ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου κάνει εντύπωση η ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέματα στο στυλ δυσκολίας του περσινού Γ και Δ θέματος δεν υπήρχαν στο σημερινό διαγώνισμα, στο οποίο η μόνη ουσιαστικά δυσκολία ήταν οι σχετικά απαιτητικές - για ΕΠΑΛ - πράξεις.
Κακοδιατυπωμένο το ΘΕΜΑ Δ . Στο Δ3 , Δ4 έπρεπε να λέει ότι ισχύει η μέση τιμή και το s του Δ2.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤυπικά έχεις δίκιο!
ΔιαγραφήΕπιτέλους... θα έλεγα. Τα θέματα των ΕΠΑΛ ήταν για ΕΠΑΛ! Είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια το επίπεδο των θεμάτων να αγγίζει αυτό των Μαθηματικών και Σατιστικής των ΓΕΛ, πράγμα εντελώς παράλογο. Τα θέματα εξέταζαν όσο μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης γινόταν χωρίς να έχουν παγίδες ή να απαιτούν κάτι εξεζητημένο. Θεωρώ ότι ήταν εξαιρετικά. Μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές της φετινής χρονιάς έχουν να δώσουν εξετάσεις από το Γυμνάσιο (που διάλεγαν θέματα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ3 ,εφοσον καποιος βρει οτι το f(1/2)>0 αρα 1/2<χ1<1 μπορει να θεσει συναρτηση Κ(χ)=e εις την 2-χ μειον (6-2χ) και να βρει οτι Κ(χ1)<0
ΑπάντησηΔιαγραφή