Σχολικό έτος: 2022 - 23
Πέρυσι είχε ανακοινωθεί η αντίστοιχη ύλη στις 15 Σεπτεμβρίου 2021, δηλαδή ενώ είχαν ξεκινήσει τα μαθήματα στα σχολεία. Φέτος, ανακοινώνεται νωρίς η ύλη για την Α΄ και Β΄ Λυκείου.
Τελικά αρκετά από αυτά που είχαμε εκτιμήσει ήταν εύστοχα και κάποια λανθασμένα όπως συνήθως συμβαίνει...
Αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι η παράγραφος 1.2: "Μη γραμμικό σύστημα" που αφαιρέθηκε από την ύλη στην Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου. Πριν λίγα χρόνια διδασκόταν μόνο η παράγραφος αυτή από το 1ο κεφάλαιο! Πάλι έχουμε αντιφατικές κινήσεις μέσα σε λίγα χρόνια. Δηλαδή άλλες χρονιές διδάσκονται τη μία παράγραφο και άλλες χρονιές διδάσκονται οι μαθητές την άλλη παράγραφο...
Για απευθείας αποθήκευση του αρχείου πατήστε εδώ.
Συνοπτικά
# Άλγεβρα Α΄ Λυκείου
+ :
- : Κεφάλαιο 7ο (που ήταν έτσι και αλλιώς εκτός για τη σχολική χρονιά 2021 - 22).
# Γεωμετρία Α΄ Λυκείου
+ : 2.16 Απλές σχέσεις γωνιών.
- : Κεφάλαιο 6ο (αναμενόμενο! Λίγοι καθηγητές προλάβαιναν να το διδάξουν στα σχολεία).
# Άλγεβρα Β΄ Λυκείου
+ :
- : Συστήματα 3x3 (!), ορίζουσες (μεταφέρεται στην κατεύθυνση Β Λυκείου - αναμένεται να το δούμε στις αναλυτικές οδηγίες) και η παράγραφος 1.2: Μη γραμμικά συστήματα (!!).
# Γεωμετρία Β΄ Λυκείου
+ :
- : 11.3 Εγγραφή βασικών κανονικών πολυγώνων σε κύκλο και στοιχεία τους.
# Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου
+ :
- :
+ :
- :
Σωστά αφαιρέθηκε το 6ο κεφάλαιο της Γεωμετρίας Α, θεωρώ. Για την αφαίρεση των μη γραμμικών συστημάτων της Άλγεβρας υπαρχει ένα θέμα γιατί χρειάζεται στα παιδιά της θετικής σε ασκήσεις της Κατεύθυνσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη, έχεις βάλει εκ παραδρομής την παρ 2.16 και στη Γεωμετρία της Α και της Β Λυκείου.
Σωστά! Το διορθώνω!
ΔιαγραφήΕφόσον η μελέτη/γραφική παράσταση των συναρτήσεων ψ=α/χ , ψ=αχ^2 και ψ=αχ^2+βχ+γ δεν διδάσκεται πλέον σε καμία τάξη, ίσως θα ήταν χρήσιμο να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στη Γ λυκείου, στην παράγραφο 1.2.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσαν να διδαχθούν και στην παράγραφο 2.10 Μελέτη και Γραφική Παράσταση Συνάρτησης, δίχως ιδιαίτερη δαπάνη διδακτικού χρόνου.
Διαγραφήνα καταργήσουμε και τα όρια γιατί λύνονται με del hospital. Μα τι λέμε τώρα, μείωση ύλης στα μαθηματικά? Έχουμε τρελαθεί? Σε ποιούς θέλουμε να μειάσουμε? Στους Φινλανδούς που δεν έχουν ύλη?
ΔιαγραφήΤα όρια να μείνουν. Παράγωγοι, ολοκληρώματα να φύγουν, είναι δύσκολα ...
ΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε πολύ Μάκη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα, προτείνω σχετικά με το κεφάλαιο 7 της Α΄ Λυκείου που δεν διδάσκεται πλέον ούτε στο Γυμνάσιο: να διδάξουμε στην αρχή της Β΄ Λυκείου τις συναρτήσεις: f(x)=αχ^2, f(x)=α/x, f(x)=αx^3 (συνδέοντάς τες μάλιστα και με τη Φυσική) και μετά τη παράγραφο 2.2 να διδάξουμε σαν παράγραφο 2.3 την τριωνυμική συνάρτηση f(x)=αx^2+βx+γ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημείωση:
Κάποτε σε μια ημερίδα μια σχολική σύμβουλος, πριν αφαιρεθεί το κεφ.7 μου είχε πει ότι μπορεί να διδάξει τη τριωνυμική συνάρτηση χωρίς μετατοπίσεις. Έίχε δίκιο;
Επίσης:
Κατάλαβα καλά ότι δεν θα διδάξουμε καθόλου μέθοδο οριζουσών στη Γενική Παιδεία της Β΄ Λυκείου (ούτε τα συμπεράσματα, ούτε με αριθμητικά παραδείγματα;)
(Πέρσι στην ύλη έλεγε: χωρίς τις αποδείξεις των συμπερασμάτων της υποπαραγράφου "Λύση και διερεύνηση γραμμικού συστήματος 2χ2", φέτος λέει: χωρίς την υποπαράγραφο "Λύση και διερεύνηση γραμμικού συστήματος 2χ2").
Ευχαριστούμε Μάκη για την ενημέρωση.
Εύχομαι καλή χρονιά και καλή δύναμη σε όλους!