Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απροσδιόριστη Μορφή - Γιατί κύριε;

Οι ερωτήσεις όπως τις παρακάτω είναι συνηθισμένες όταν αναφέρουμε μέσα στην τάξη την έννοια της Απροσδιόριστης Μορφής. 

1) Τι είναι τα αρχικά Α.Μ; Μήπως Αργεντινή - Μουντιάλ; Ή μήπως Αντρές (Λιονέλ) Μέσι; ; Ή μήπως Άστο Μάκη;

2) Γιατί μηδέν επί άπειρο δεν κάνει πάντα μηδέν; 

3) Γιατί συν άπειρο και μείον άπειρο δεν ισούται με μηδέν; 

4) Τι σημαίνει Απροσδιόριστη Μορφή; 

και άλλες πολλές ερωτήσεις δεχόμαστε από τους μαθητές μας κατά την παράδοση των ορίων. 

Το παρακάτω Φυλλάδιο αναφέρει μερικά παραδείγματα (κλασικά) για να απαντήσουμε εύκολα και πειστικά στις ερωτήσεις των μαθητών μας. Προσπάθησα να μην χρησιμοποιήσω πολύ τον κανόνα του D' L Hospital για να μπορεί το φυλλάδιο να χρησιμοποιηθεί και στο πρώτο κεφάλαιο της Ανάλυσης. 


Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος 

Σχολικό έτος: 2022 - 23

Σχόλια

  1. Πληρέστατη δουλειά!!! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετική εργασία και πολύ χρήσιμο εργαλείο για όλους. Καλές γιορτές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή δουλεία και σίγουρα χρήσιμη για όλους! Ευχαριστούμε κ.Μάκη ακόμα μία φορά...
    Μια μικρούλα "ένσταση" μόνο:
    Στο τέλος, αναφέρετε ότι η μορφή 0^(άπειρο) δεν είναι Α.Μ. και κάνει πάντα μηδέν.
    Μήπως όμως κάνει και (+άπειρο) ανάλογα με πρόσημο απείρου εκθέτη;
    Μια τέτοια συνάρτηση, η (1/x^2)^(-lnx), όταν x τείνει στο +άπειρο.
    Καλές Γιορτές σε όλους με υγεία και όμορφες οικογενειακές στιγμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προφανώς και είναι "+" , το μείον το έχω αναφέρει στην επόμενη περίπτωση. Για να μην υπάρχει σύγχυση ανάρτησα ξανά το αρχείο να είναι πιο ευκρινές το "+" στην περίπτωση αυτή. Ευχαριστώ πολύ! Καλές γιορτές με υγεία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πολύ καλή δουλειά, μπράβο ρε Μάκη .Έχω κάποιες ενστάσεις σε ειδικές περιπτώσεις που ανάφερες αλλά και γενικά αν έτσι λύνουμε το πρόβλημα κατανόησης απροσδιόριστης μορφής στους μαθητές. Αυτά όμως θα τα πούμε συνοδεία τσίπουρου και καλου μεζέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26