Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εναλλακτικοί τρόποι επίλυσης Πανελλαδικών Εξετάσεων 6.6.23 στα Μαθηματικά

Λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η διόρθωση των τετραδίων, είναι χρήσιμο να συγκεντρώσουμε κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις διαφορετικές από αυτές που αναφέρονται στις ενδεικτικές της Κ.Ε.Ε.

Οι απαντήσεις των ασκήσεων θα τείνουν να είναι υποδειγματικά λυμένες όπου απαιτείται. Στα σημεία που αποδεικνύονται με τους τρόπους που έχουμε δει, τότε δεν θα γίνει πλήρης ανάλυση.

Πολύ πιθανόν, ο εναλλακτικός τρόπος επίλυσης, να μην είναι ούτε εύκολος, ούτε έξυπνος αλλά ούτε και ο ενδεδειγμένος! Οι διαφορετικές απαντήσεις δεν είναι πρόταση για να τους παρουσιάσουμε σε μαθητές, αλλά ο πλουραλισμός των ιδεών φιλοδοξεί να σας ταιριάξει κάποια από αυτές με συνέπεια να λέτε την διαβάσατε στο lisari!

Αρκετές από τις απαντήσεις που θα παρουσιάσω πολύ πιθανό να κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, να έχουν τεθεί από μαθητές ή να υπάρχουν σε κάποιο φυλλάδιο. Δεν παίρνω και δεν θέλω να πάρω τη δόξα κανενός! Απλά επιθυμώ να απλοποιήσω - διευκολύνω την δουλειά των βαθμολογητών και των συντονιστών των Β.Κ. (βαθμολογικών κέντρων). Με το χέρι στη καρδιά όταν το έγραψα το φυλλάδιο δεν έκανα καμία αναζήτηση, μετέφερα τις σκέψεις μου απευθείας στο πληκτρολόγιο και προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα.

Θα προσπαθήσω, όπου είναι εφικτό, να βρω ένα διαφορετικό τρόπο λύσης που δεν υπάρχει στις απαντήσεις της Κ.Ε.Ε. Αυτή είναι πρόκληση! Να ανακαλύψω νέους δρόμους προσέγγισης σε όλα τα ερωτήματα των θεμάτων Β, Γ και Δ από αυτά που διαβάσαμε αυτές τις ημέρες.

Είναι εφικτό; Τι λέτε; Για πάμε!


Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

Σχολικό έτος: 2022 - 23 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

Σχόλια

  1. Μάκη στο Δ3 μπορούμε και σύνολο τιμών της f' στο (0,1] και η τιμή που δίνεται να ανήκει μέσα σε αυτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάκη, στο άλλο ποστ, έγραψες ότι το Δ4)ii) είναι από παλιό βοήθημα με την συνάρτηση ολοκλήρωμα. Μπορείς να δώσεις περισσότερες πληροφορίες? Συγγραφέας, Εκδ. Οίκος, έτος κτλ.?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου όλα θα αναρτηθούν στην ώρα τους!! Ετοιμάζω την επόμενη ανάρτηση...

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα κύριε Μάκη. Στο ερώτημα Δ1 θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε πάνω στο όριο την f(x) και να κάνουμε διερεύνηση; Θα είχαμε ότι για κ<3 και κ>3 το όριο δεν είναι πραγματικός αριθμός. Έτσι κ=3. Θα γράφαμε δηλαδή το κλάσμα σε μορφή γινομένου αριθμητή επί 1 προς παρονομαστή και μετά διερεύνηση...
    Ποιά είναι η γνώμη σου για μια τέτοια λύση;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα ανώνυμε!

    Κάπου έλαβα το ίδιο σχόλιο σε άλλη ανάρτηση στο lisari και απάντησα ήδη.

    Δεν σου κρύβω ότι αρκετές απαντήσεις των μαθητών είναι σαν τη δική σου. Αν ο μαθητής ΔΕΝ κάνει επαλήθευση για κ = 3, τότε κατά τη γνώμη μου δεν είναι πλήρης η λύση. Διαφορετικά, η λύση αυτή είναι εξαιρετική και παίρνει όλες τις μονάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26