Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εσείς πώς λύνετε την άσκηση Β12 σελ. 23 Άλγεβρας Β΄ Λυκείου; Δείτε τις απαντήσεις των μαθητών -καθηγητών

 ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ 22.9.23

Σίγουρα όλοι θα έχετε προβληματιστεί με την άσκηση Β12 σελίδα 23 από το σχολικό βιβλίο Άλγεβρας της Β΄ Λυκείου. Μια άσκηση που "πατάει" σε γνώσεις που ο μαθητής δεν έχει τελικά διδαχθεί. 

Επομένως, για να λυθεί (η περίπτωση ένα και δύο) πρέπει να του διδάξουμε μια έξτρα γνώση. Γίνεται χωρίς αυτό; 

Ας δούμε τι μας προτείνει ο εξαιρετικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το Πρότυπο ΓΕΛ της Βαρβακείου Σχολής. Επίσης, προστέθηκε και μια εξαιρετική προσέγγιση των μαθητών της Βαρβακείου Σχολής. 

Το αρχείο είναι νέο, αφού περάστηκαν κάποιες διορθώσεις στη δεύτερη περίπτωση (στην ουσία ΔΕΝ είχε λυθεί, απλά είχε γίνει αντιγραφή επικόλληση από την πρώτη περίπτωση). 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (νέα έκδοση 22/9/23). 

Σχολικό έτος: 2023 - 24

Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

Σχόλια

  1. Αυτά συμβαίνουν όταν οι "ειδικοί" στο ΙΕΠ μετακινούν κεφάλαια από την Α Λυκείου στην Β Λυκείου και αντίστροφα. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπορούμε να διδάξουμε τη μελέτη και γραφική παράσταση της συνάρτησης τριωνύμου στο κεφ.2 ως εφαρμογή των μετατοπίσεων γραφ. παράστασης συνάρτησης (απαιτεί τουλάχιστον 1 διδακτική ώρα) και αφού γίνει αυτό, να κάνουμε τη συγκεκριμένη άσκηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Εκει πρέπει να λυθεί αυτή η άσκηση,πρώτα με μετατοπίσεις(ένα λεπτό υπόθεση) και μετά με άλλους τρόπους που οδηγούν σε σύστημα .
      Αυτό έχει τεράστια διδακτική αξία.Ειναι να αφήνει κανείς τέτοιες .. .ευκαιρίες να πάνε χαμένες;
      Το ένα ερώτημα στον πινακα ,με διάλογο , και το άλλο στο τετράδιο ή στο σπίτι(αν δεν φτάνει ο χρόνος).
      Καλή σχολική χρονιά!

      Διαγραφή
  3. Αν δεν είχαν αφαιρέσει από την ύλη της Γ Γυμνασίου το 4ο κεφάλαιο άνετα λυνόταν με τις γνώσεις αυτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδιά, επειδή τα σημεία αυτά επαληθεύουν την εξίσωση του τριωνυμου(τρίτο σχήμα), λύνουμε το σύστημα που προκύπτει για να βρούμε τα α,β,γ. Για τα άλλα 2 χρειάζεται πράγματι η εποπτεία ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατά την γνώμη μου και λαμβάνοντας υπόψιν την συνεχιζόμενη κατακόρυφη πτώση του επιπέδου των μαθητών, η άσκηση αυτή δεν αφορά όλους τους μαθητές. Για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης απαιτεί γνώσεις που δε γνωρίζουν και δεν θα τους χρειαστούν πουθενά. Για τους μαθητές της θετικής κατεύθυνσης από την άλλη, αμφιβάλλω αν έχει κάποιο νόημα στους μαθητές που θα ακολουθήσουν τον κλάδο υγείας. Νομίζω πως πλέον και εμείς ίσως πρέπει να προσαρμόζουμε τη διδασκαλία μας στους μαθητές μας. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι αυτό εφικτό βέβαια. Σε ένα σχολικό τμήμα που μέσα υπάρχει κάθε λογής μαθητής, τέτοιες ασκήσεις κρύβουν ρίσκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παιδιά το πρώτο αρχείο περιείχε λάθη στην δεύτερη περίπτωση (στην ουσία ήταν αντιγραφή επικόλληση της πρώτης λύσης). Τα έχω αποκαταστήσει. Επίσης, προστέθηκαν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης από τους μαθητές!!

    Νομίζω ότι αξίζει να δείτε εκ νέου το αρχείο (ίδιος σύνδεσμος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...