Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πτώση βάσεων σε όλες τις μαθηματικές σχολές + Στατιστική (upd)


Για ακόμα μια χρονιά παρατηρείται μια καθολική πτώση βάσεων των μαθηματικών σχολών. Οι μαθητές που εισέρχονται στις μαθηματικές σχολές  συγκεντρώνουν κάθε έτος όλο και λιγότερα μόρια από τους περσινούς υποψηφίους για να γίνουν φοιτητές των μαθηματικών σχολών. 

Για την ακρίβεια παρατηρούμε τα εξής από τον παραπάνω συγκριτικό πίνακα βάσεων: 

1) Η ΣΕΜΦΕ βρίσκεται για ακόμη μια χρονιά στην κορυφή των προτιμήσεων των υποψηφίων.

2) Μπορείς να γίνεις μαθηματικός αρκεί να έχεις συγκεντρώσει 9.210 μόρια! Το μαθηματικό Σάμου σε κάνει δεκτό! 

Σημείωση: Γνωρίζω ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετές δράσεις στο Μαθηματικό Σάμου με αξιόλογους καθηγητές, η τοποθεσία της σχολής όμως έχει ρίξει τις βάσεις στα τάρταρα. 

3) Τη μεγαλύτερη πτώση των βάσεων από το 2023 την είχε το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στο Ηράκλειο Κρήτης (τμήμα μαθηματικών) με πτώση 1.424 μόρια (13,2%)! 

4) Μεγάλη πτώση παρατηρείται και στο Μαθηματικό της Πάτρας. Μια σχολή που προκηρύσσει αρκετές θέσεις με αποτέλεσμα στο τέλος να μένουν κενές. 

5) Και φέτος η βάση του τμήματος της Θεσσαλονίκης είναι υψηλότερη από το αντίστοιχο τμήμα της Αθήνας. 

Αναμένω τα σχόλιά σας! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...