Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρόταση ανάθεσης Μαθηματικών Γυμνασίου από την Ε.Μ.Ε. Έβρου

 Μας το έστειλε η Ε.Μ.Ε. Έβρου και το προωθούμε για την ευρεία ενημέρωση σας σε ένα πρόβλημα που απασχολεί όλους τους καθηγητές μαθηματικών στο Γυμνάσιο. 

Ένα μεγάλο πρόβλημα απασχολεί τους μαθηματικούς του γυμνασίου σχετικά με την ανάθεση του μαθήματος στο γυμνάσιο.

Στο ΦΕΚ 2020/Β-2737, όπου ορίζονται οι αναθέσεις των μαθημάτων γυμνασίου για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ03 (μαθηματικοί), ως μοναδικό μάθημα πρώτης ανάθεσης ορίζεται το 4ωρο μάθημα των μαθηματικών για κάθε μία από τις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Να τονιστεί ότι αυτή η ανελαστική δυνατότητα επιλογής αποκλειστικά τετράωρων μαθημάτων Α΄ ανάθεσης αφορά μόνο την ειδικότητα των εκπαιδευτικών ΠΕ03(μαθηματικοί). Ως μάθημα Β’ ανάθεσης (μοναδικό) είναι η Φυσική με 1 ώρα στην Α’ τάξη και με 2 ώρες στις Β’ και Γ’ τάξεις. Τέλος, ως μάθημα Γ’ ανάθεσης (μοναδικό) είναι η Γεωλογία-Γεωγραφία με 1 ώρα στην Α’ τάξη και με 2 ώρες στη Β’ τάξη.

Αποτέλεσμα των παραπάνω αναθέσεων είναι οι μαθηματικοί με υποχρεωτικό ωράριο 18 ή 21 ή 23 ωρών, υποχρεώνονται να επιλέγουν μαθήματα Β’ ακόμα και Γ’ ανάθεσης (π.χ. 4x4 = 16 + 2 =18 ώρες). Και από την άλλη, συνάδελφοι διαφορετικής ειδικότητας, ΠΕ04.01 – Φυσικοί και ΠΕ86 – Πληροφορικοί, για αντίστοιχους λόγους, υποχρεώνονται να επιλέγουν να διδάξουν Μαθηματικά για να αποφύγουν συμπλήρωση ωραρίου σε άλλη σχολική μονάδα.

Το παραπάνω πλαίσιο έχει ως αποτέλεσμα τη διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας καθώς δίνονται ώρες διδασκαλίας τετράωρων μαθηματικών σε συνάδελφο μαθηματικό άλλης σχολικής μονάδας ή γίνεται πρόσληψη αναπληρωτών μαθηματικών, ενώ θα μπορούσε να λυθεί εσωτερικά το θέμα χωρίς να γίνει καμία μετακίνηση ή πρόσληψη εκπαιδευτικού.

Προτείνουμε
Το μάθημα των μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του γυμνάσιου να είναι ενιαίο και αδιαίρετο και να διδάσκεται από τον ίδιο διδάσκοντα ΠΕ03 όταν συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο των 20 ωρών. Σε περιπτώσεις μαθηματικών που χρειάζονται 1 ή 2 ή 3 ώρες για να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στην ίδια σχολική μονάδα, και μόνο τότε, να υπάρχει η δυνατότητα το μάθημα των Μαθηματικών να αποτελείται από κλάδους, το Μέρος Α΄ (Άλγεβρα) και το μέρος Β΄ (Γεωμετρία), έτσι ώστε να διδάσκονται από τους μαθηματικούς του σχολείου.

Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε τα μαθηματικά να διαιρούνται σε δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το Μέρος Α΄ (Άλγεβρα) και σε δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το μέρος Β΄ (Γεωμετρία) για την Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου, ενώ σε τρεις ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το Μέρος Α΄ (Άλγεβρα) και σε μία ώρα διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το μέρος Β΄ (Γεωμετρία) για τη Γ΄ τάξη.

Τονίζουμε ότι η δυνατότητα αυτή υπάρχει ήδη στα Πειραματικά Γυμνάσια, και εφαρμόζεται, μετά από τη σύμφωνη γνώμη των υπεύθυνων για το μάθημα των μαθηματικών των αντίστοιχων παιδαγωγικών σχολών ως προς το παιδαγωγικό και διδακτικό κομμάτι και την έγκριση της αντίστοιχης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Θετικές συνέπειες:
• Παραμένει ο εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα, χωρίς να ταλαιπωρείται σε άλλες σχολικές μονάδες που συνήθως απέχουν σημαντικά.
• Οι μαθητές διδάσκονται τα μαθηματικά από μαθηματικούς.
• Μειώνεται η μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, διευκολύνοντας τη σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολόγιου προγράμματος.
• Μειώνεται ο αριθμός των αναπληρωτών που πιθανόν θα προσληφθούν με Α΄ ανάθεση.

Πρώτο και κύριο μέλημα και σκοπός όλων των παραπάνω είναι το να διδάσκεται το μάθημα των μαθηματικών αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς της ειδικότητας ΠΕ03. Αυτό αποτελεί από πλευράς διδακτικής το πλέον ιδανικό και επιθυμητό για τους μαθητές μας.

Με εκτίμηση,

Ο πρόεδρος της ΕΜΕ Έβρου                              Η γενική γραμματέας της ΕΜΕ Έβρου

    Δούδης Δημήτρης                                                           Μόκαλη Μενεξιά

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...