Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Πρόταση ανάθεσης Μαθηματικών Γυμνασίου από την Ε.Μ.Ε. Έβρου

 Μας το έστειλε η Ε.Μ.Ε. Έβρου και το προωθούμε για την ευρεία ενημέρωση σας σε ένα πρόβλημα που απασχολεί όλους τους καθηγητές μαθηματικών στο Γυμνάσιο. 

Ένα μεγάλο πρόβλημα απασχολεί τους μαθηματικούς του γυμνασίου σχετικά με την ανάθεση του μαθήματος στο γυμνάσιο.

Στο ΦΕΚ 2020/Β-2737, όπου ορίζονται οι αναθέσεις των μαθημάτων γυμνασίου για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ03 (μαθηματικοί), ως μοναδικό μάθημα πρώτης ανάθεσης ορίζεται το 4ωρο μάθημα των μαθηματικών για κάθε μία από τις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Να τονιστεί ότι αυτή η ανελαστική δυνατότητα επιλογής αποκλειστικά τετράωρων μαθημάτων Α΄ ανάθεσης αφορά μόνο την ειδικότητα των εκπαιδευτικών ΠΕ03(μαθηματικοί). Ως μάθημα Β’ ανάθεσης (μοναδικό) είναι η Φυσική με 1 ώρα στην Α’ τάξη και με 2 ώρες στις Β’ και Γ’ τάξεις. Τέλος, ως μάθημα Γ’ ανάθεσης (μοναδικό) είναι η Γεωλογία-Γεωγραφία με 1 ώρα στην Α’ τάξη και με 2 ώρες στη Β’ τάξη.

Αποτέλεσμα των παραπάνω αναθέσεων είναι οι μαθηματικοί με υποχρεωτικό ωράριο 18 ή 21 ή 23 ωρών, υποχρεώνονται να επιλέγουν μαθήματα Β’ ακόμα και Γ’ ανάθεσης (π.χ. 4x4 = 16 + 2 =18 ώρες). Και από την άλλη, συνάδελφοι διαφορετικής ειδικότητας, ΠΕ04.01 – Φυσικοί και ΠΕ86 – Πληροφορικοί, για αντίστοιχους λόγους, υποχρεώνονται να επιλέγουν να διδάξουν Μαθηματικά για να αποφύγουν συμπλήρωση ωραρίου σε άλλη σχολική μονάδα.

Το παραπάνω πλαίσιο έχει ως αποτέλεσμα τη διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας καθώς δίνονται ώρες διδασκαλίας τετράωρων μαθηματικών σε συνάδελφο μαθηματικό άλλης σχολικής μονάδας ή γίνεται πρόσληψη αναπληρωτών μαθηματικών, ενώ θα μπορούσε να λυθεί εσωτερικά το θέμα χωρίς να γίνει καμία μετακίνηση ή πρόσληψη εκπαιδευτικού.

Προτείνουμε
Το μάθημα των μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του γυμνάσιου να είναι ενιαίο και αδιαίρετο και να διδάσκεται από τον ίδιο διδάσκοντα ΠΕ03 όταν συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο των 20 ωρών. Σε περιπτώσεις μαθηματικών που χρειάζονται 1 ή 2 ή 3 ώρες για να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στην ίδια σχολική μονάδα, και μόνο τότε, να υπάρχει η δυνατότητα το μάθημα των Μαθηματικών να αποτελείται από κλάδους, το Μέρος Α΄ (Άλγεβρα) και το μέρος Β΄ (Γεωμετρία), έτσι ώστε να διδάσκονται από τους μαθηματικούς του σχολείου.

Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε τα μαθηματικά να διαιρούνται σε δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το Μέρος Α΄ (Άλγεβρα) και σε δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το μέρος Β΄ (Γεωμετρία) για την Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου, ενώ σε τρεις ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το Μέρος Α΄ (Άλγεβρα) και σε μία ώρα διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το μέρος Β΄ (Γεωμετρία) για τη Γ΄ τάξη.

Τονίζουμε ότι η δυνατότητα αυτή υπάρχει ήδη στα Πειραματικά Γυμνάσια, και εφαρμόζεται, μετά από τη σύμφωνη γνώμη των υπεύθυνων για το μάθημα των μαθηματικών των αντίστοιχων παιδαγωγικών σχολών ως προς το παιδαγωγικό και διδακτικό κομμάτι και την έγκριση της αντίστοιχης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Θετικές συνέπειες:
• Παραμένει ο εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα, χωρίς να ταλαιπωρείται σε άλλες σχολικές μονάδες που συνήθως απέχουν σημαντικά.
• Οι μαθητές διδάσκονται τα μαθηματικά από μαθηματικούς.
• Μειώνεται η μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, διευκολύνοντας τη σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολόγιου προγράμματος.
• Μειώνεται ο αριθμός των αναπληρωτών που πιθανόν θα προσληφθούν με Α΄ ανάθεση.

Πρώτο και κύριο μέλημα και σκοπός όλων των παραπάνω είναι το να διδάσκεται το μάθημα των μαθηματικών αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς της ειδικότητας ΠΕ03. Αυτό αποτελεί από πλευράς διδακτικής το πλέον ιδανικό και επιθυμητό για τους μαθητές μας.

Με εκτίμηση,

Ο πρόεδρος της ΕΜΕ Έβρου                              Η γενική γραμματέας της ΕΜΕ Έβρου

    Δούδης Δημήτρης                                                           Μόκαλη Μενεξιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος