Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

13 Εισηγήσεις από το 39ο συνέδριο Ε.Μ.Ε που διεξήχθηκε στις 1 - 2 - 3 Νοεμβρίου 2024

 Σας παρουσιάζουμε τις εισηγήσεις που ξεχωρίσαμε και παρακολουθήσαμε από το 39ο συνέδριο της ΕΜΕ που πραγματοποιήθηκε στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας στις 1 - 2 -3 Νοεμβρίου 2024. 

Οι εισηγήσεις που αναρτώνται έχει δοθεί εξ΄ αρχής η άδεια από τους εισηγητές τους για δημοσίευση  οποίους ευχαριστούμε θερμά.


1) Οι μαθητές λύνουν την ανίσωση f(x) ^g(x) < 1 (pdf - powerpoint)

Εισηγητές: Μάκης Χατζόπουλος και Γιώργος Χασάπης


2) Διερευνήσεις μετασχηματισμών μεταφοράς σε περιβάλλον δυναμικής Γεωμετρίας στη Β΄ Γυμνασίου

Εισηγητής: Γεώργιος Κόσυβας, Τσίτσος Βασίλης


3 - 4) Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Παρότι το Σχολικό Βιβλίο, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα θέματα των φετινών Εξετάσεων, οι επιδόσεις των υποψηφίων σε αυτά «κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου» Μέρος 1ο και 2ο 

Εισηγητές: Βασίλης Καρκάνης, Αντωνόπουλος Γιώργος, Μπαρούτης Δημήτρης, Σαράφης Γιάννης


5) Πώς το σκέφτηκες; Η Μαθηματική Αναλυτική Σκέψη ως την στιγμή της δημιουργίας κατάλληλης μεθόδου επίλυσης ή κατασκευής Γεωμετρικού Προβλήματος. Μια άλλη απόδειξη της θεωρήματος του Καραθεοδωρή

Εισηγητής: Σωτήρης Λουρίδας


6) Η διδακτική αξιοποίηση των σπειροπλεύρων (Spirolaterals) στην Μαθηματική Εκπαίδευση

Εισηγητές: Απόστολος Παπανικολάου, Μαυρομμάτης Άρης, Σταθοπούλου Σοφία, Κουτσουμπός Γιώργος


7) Η επαγωγική φύση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ένα πεδίο ουσιαστικής αξιοποίησης

στη μαθηματική εκπαίδευση

Εισηγητής: Στέφανος Κεΐσογλου


8) Συγκριτική Ανάλυση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο σε Ελλάδα και Σιγκαπούρη μέσω των Αποτελεσμάτων του PISA 2022

Εισηγητές: Γρυπάρης Παντελεήμων, Κιουμουρτζή Μαρία


9) Περιορισμοί Τυπικών Μαθηματικών Συστημάτων: Φιλοσοφικές και Τεχνολογικές Επιπτώσεις

Εισηγητής: Βλάστος Αιμίλιος


10) Η χρήση αναπαραστάσεων σε προβλήματα Στοχαστικών Μαθηματικών και ο ρόλος τους στη διδασκαλία της Συνδυαστικής

Εισηγητές: Μαλλιάκας Κωνσταντίνος, Ζώρζος Μιχαήλ, Ταμβακά Ελπίδα, Τσαγκάρη Άννα-Ραφαέλα


11) Τα οφέλη των διασχολικών συνεργασιών στη Μαθηματική κουλτούρα και στη σύγχρονη εκπαίδευση

Εισηγητές: Μάλλιαρης Χρήστος, Πετροτσάτου Λουκία


12) Ο σχεδιασμός ψηφιακών εφαρμογών από επιμορφωτές ως μέθοδος μελέτης της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου

Εισηγητές: Διαμαντίδης Δημήτρης, Κυνηγός Χρόνης, Μάλλιαρης Χρήστος


13) Αντίστροφες Γεωμετρικές Προτάσεις

Εισηγητής: Αθανάσιος Ξένος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26