Η Παιδεία αλλάζει, το εξεταστικό επανασχεδιάζεται, και τα Μαθηματικά - αντί να ενισχύονται - υποχωρούν. Ήδη, σε περιζήτητες σχολές των θετικών επιστημών, όπου η μαθηματική σκέψη είναι θεμέλιο, δεν εξετάζονται καν για την εισαγωγή.
Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν…Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία απλώς παρατηρεί. Όχι γιατί δεν έχει φωνή. Αλλά γιατί έχει επιλέξει να μη μιλάει.Θυμίζουμε: όταν ο τ. Υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, επιχείρησε να εντάξει τα Μαθηματικά σε όλες τις θετικές σχολές, ενώ Χημεία και Βιολογία θα εξετάζονταν μαζί, οι Ενώσεις των Χημικών και Βιολόγων κινητοποιήθηκαν άμεσα. Ζήτησαν ακρόαση, πίεσαν και τελικά πέτυχαν την απόσυρση της πρότασης.
Η Ε.Μ.Ε.; Δεν εμφανίστηκε καν!Σήμερα, με νέο εξεταστικό στα σκαριά, οι συντεχνίες των υπολοίπων επιστημονικών κλάδων είναι παρούσες, πιεστικές και οργανωμένες.Η Μαθηματική Κοινότητα; Σε λήθαργο!
Η στάση της Ε.Μ.Ε.; Δείχνει έναν επικίνδυνο εφησυχασμό!
Η Υπουργός Παιδείας γνωρίζει την αξία των Μαθηματικών. Αλλά πώς να δώσει χώρο σε ένα αντικείμενο που δεν διεκδικεί καν την ύπαρξή του;
Η Ε.Μ.Ε. οφείλει άμεσα να ζητήσει ακρόαση.Να διατυπώσει καθαρές θέσεις, στέρεα επιχειρήματα και να απαιτήσει ισότιμη συμμετοχή των Μαθηματικών στον σχεδιασμό της εκπαίδευσης. Αρκετά με τις τυποποιημένες, προβλέψιμες και άτολμες ανακοινώσεις της.Δεν αξίζει στα Μαθηματικά η θέση του κομπάρσου, αλλά του πρωταγωνιστή.
Η σημερινή στάση της Ε.Μ.Ε. είναι στάση αδράνειας και αυταρέσκειας.Όλο το βάρος έχει πέσει σε διαγωνισμούς και συνέδρια - σε έναν εσωστρεφή αλληλοθαυμασμό. Καλοί οι διαγωνισμοί, αλλά δευτερεύοντες.
Το πρωτεύον είναι η υπεράσπιση του μαθήματος στο σχολείο.
Η θέση των Μαθηματικών στην εκπαίδευση είναι στρατηγικό - εθνικό ζήτημα.
Οι καθηγητές Μαθηματικών στα Λύκεια είναι - ας μην κοροϊδευόμαστε - οι φτωχοί συγγενείς των Φυσικών, των Χημικών και των Βιολόγων.
Τους θυμούνται όταν έρθει η ώρα για βαθμολογήσεις και εξετάσεις. Τους ξεχνούν όταν χαράσσονται πολιτικές.
Και η Ε.Μ.Ε.; Σιωπά από το θεωρείο.
Αναρωτιέστε γιατί οι νέοι μαθηματικοί γυρίζουν την πλάτη στην Ε.Μ.Ε.;Ίσως γιατί δεν βλέπουν ούτε φροντίδα, ούτε στρατηγική, ούτε όραμα. Η Μαθηματική Κοινότητα πρέπει να συνειδητοποιήσει την ισχύ της.
Όταν «φτερνίζεται», το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να «παγώνει». Αυτό σημαίνει παρουσία, τεκμηρίωση και συλλογική φωνή.
Δεν ζητάμε προνόμια. Ζητάμε δικαιοσύνη.
Δεν επιδιώκουμε εύνοια. Απαιτούμε σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική.
Η εποχή της σιωπής πρέπει να τελειώσει. Για τα Μαθηματικά. Για τους μαθητές. Για τη χώρα.
– Ο Εφ0ριάκιας
Σημείωση: Αν διαπιστώσετε να υπάρχει ή να συμβαίνει κάτι παράδοξο στην Παιδεία, στην εκπαίδευση και θέλετε να την περάσει μέσα από την πένα του o "Εφοριάκιας" στείλε το κείμενό σας στο lisari.blogspot@gmail.com. με τίτλο "Ανάρτηση προς τον Εφοριάκια".
οτι καλλιτερο διαβασα ..... συμφωνω απολυτα ....40 χρονια μαθηματικος σε δημοσια και ιδιωτικη εκπαιδευση....ξεκουνιθειτεεεεε.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δική μου άποψη για το συγκεκριμένο θέμα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ θέση των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση – Ώρα για συλλογική διεκδίκηση
Η συζήτηση για τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα και τον ρόλο των μαθημάτων στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση επανέρχεται δυναμικά. Σε αυτό το περιβάλλον, η θέση των Μαθηματικών φαίνεται να αποδυναμώνεται, ακόμη και σε σχολές όπου η μαθηματική σκέψη είναι απαραίτητη.
Η Μαθηματική Κοινότητα δεν μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις σιωπηλά.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διαθέτει ιστορία, κύρος και ανθρώπους με τεχνογνωσία και όραμα. Όμως, σε κρίσιμες καμπές – όπως η σημερινή – χρειάζεται δημόσια παρέμβαση. Παρέμβαση τεκμηριωμένη, ψύχραιμη αλλά διεκδικητική.
Παρέμβαση που να αναδεικνύει τον ρόλο των Μαθηματικών όχι μόνο ως εξεταζόμενο μάθημα, αλλά ως θεμέλιο για την επιστημονική σκέψη, τη λογική ανάλυση και την τεχνολογική πρόοδο.
Αντίστοιχες ενώσεις (Κοινωνιολόγοι, Οικονομολόγοι, Χημικοί, Βιολόγοι κτλ.) έχουν επιτύχει παρεμβάσεις στον σχεδιασμό πολιτικής. Αυτό δεν είναι αποτέλεσμα τύχης, αλλά οργανωμένης στρατηγικής.
Η Ε.Μ.Ε. οφείλει να συμμετάσχει ισότιμα σε κάθε διαδικασία διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Οι εκπαιδευτικοί Μαθηματικών – ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια – χρειάζονται στήριξη. Χρειάζονται φωνή.
Όχι μόνο σε συνέδρια και διαγωνισμούς, αλλά στο πεδίο της καθημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Τα Μαθηματικά αξίζουν να βρίσκονται στο κέντρο της συζήτησης για την Παιδεία, όχι στο περιθώριό της.
Καλούμε, λοιπόν, την Ε.Μ.Ε.:
- να ζητήσει άμεσα ακρόαση από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,
- να καταθέσει εμπεριστατωμένες προτάσεις για τον ρόλο των Μαθηματικών στο νέο
εξεταστικό σύστημα,
- να διεκδικήσει τη θέση που αρμόζει στο αντικείμενο που υπηρετούμε.
Μια ισχυρή Μαθηματική Κοινότητα είναι εθνικό κεφάλαιο.
Είναι ώρα να ενωθούμε. Να μιλήσουμε. Να δράσουμε.