Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα στήλη στο lisari.blogspot.com: Εκτός ύλης, υπογράφει «ο εφ0ριάκιας»

📰 O Εφ0ριάκιας

Γιατί κάποιος πρέπει να κρατάει τον λογαριασμό στην Παιδεία

Τεύχος 0

Εισαγωγικό Σημείωμα

Στην Παιδεία όλοι έχουν άποψη, αλλά κανείς δεν κάνει απογραφή. Ό,τι λείπει φταίνε «οι άλλοι». Ό,τι πάει στραβά, το μεταβιβάζουμε στις προηγούμενες ηγεσίες. Και στο μεταξύ, αλλάζουν οι Υπουργοί, διευθυντές, προϊστάμενοι αλλά όχι οι καταστάσεις. Άλλοι ρίχνουν το φταίξιμο στους εκπαιδευτικούς, στα παιδιά, στους γονείς, στα κόμματα, στους εξωγήινους. Πολλοί μιλούν — λίγοι κρατούν σημειώσεις.

Εδώ μπαίνει ο Εφ0ριάκιας (αντί για όμικρον, μηδέν)! 

Όχι, δεν είμαι εφοριακός. Δεν ήρθα να σας κόψω απόδειξη. Δεν ελέγχω βιβλία λογιστικά, αλλά βιβλία σχολικά. Δεν ζητάω Φ.Π.Α., αλλά αναμένω έργο, αποτέλεσμα, παιδαγωγική επάρκεια και αξιοπρέπεια. 

Η στήλη αυτή θα κρατά λογαριασμό σε ό,τι συμβαίνει — ή δεν συμβαίνει — στην ελληνική εκπαίδευση. Από τα κενά στα σχολεία μέχρι τα κενά που προκύπτουν στις μεταρρυθμίσεις. Από τους αόρατες ήρωες της κιμωλίας, μέχρι τις τρανταχτές σιωπές των αρμοδίων.

Είμαι ανώνυμος. Όχι γιατί φοβάμαι — αλλά γιατί έτσι μπορώ να είμαι ο καθένας σας. Εκπαιδευτικός, μαθητής, γονιός, παρατηρητής. Κρατώ το μολύβι μου ακονισμένο και τη γλώσσα καθαρή.

Γιατί κάποιος πρέπει να κρατάει τον λογαριασμό στην Παιδεία.

Ο Εφ0ριάκιας

Σημείωση: Αν διαπιστώσετε να υπάρχει ή να συμβαίνει κάτι παράδοξο στην Παιδεία, στην εκπαίδευση και θέλετε να την περάσει μέσα από την πένα του o "Εφοριάκιας" στείλε το κείμενό σας στο lisari.blogspot@gmail.com. με τίτλο "Ανάρτηση προς τον Εφοριάκια". 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...