Με ενημέρωσαν ότι σε άλλον ιστότοπο έχει αναρτηθεί ένα «νέο» διαγνωστικό τεστ, το οποίο –κατά την κρίση μου– είναι αντιγραφή δικού μου αρχείου που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια, με μοναδική ουσιαστική αλλαγή την «επιμέλεια» και το εξώφυλλο.
Δεν θα ήθελα να μπω σε προσωπική αντιπαράθεση, αλλά μου γεννιέται αυθόρμητα η ερώτηση:
Ηλία, τι σκέφτηκες;
Ειλικρινά τώρα, τη στιγμή που αναρτούσες ένα αρχείο με ασκήσεις οι οποίες:
- είναι χαρακτηριστικές και κυκλοφορούν χρόνια στο lisari,
- περιέχουν μέσα στο ίδιο το κείμενο το όνομά μου, την ομάδα μου, αναφορές σε lisari team, ΑΕΚ, Ζάκυνθο, pitsa lisari, lisari bang, «Πωτσόβολος», «Publik» κ.ά. (σκόπιμα αλλοιωμένα ονόματα, για να μην κάνω διαφήμιση),
πραγματικά πίστεψες ότι:
- δεν θα καταλάβει κανείς την ταύτιση;
- αρκεί να γράφεις «επιμέλεια» για να θεωρείται το υλικό δικό σου;
- το να καρπώνεσαι την εργασία άλλου σε κάνει καλύτερο μαθηματικό ή πιο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό;
Είναι τόσο δύσκολο να αναφέρεις καθαρά την πηγή; Δεν μειώνεται η αξία σου όταν γράφεις «βασισμένο σε υλικό του τάδε» – το αντίθετο, δείχνει σεβασμό, επαγγελματική ηθική και διάθεση συνεργασίας.
Η ελάχιστη κίνηση αποκατάστασης είναι να αναφερθεί ξεκάθαρα η πηγή του υλικού και να αποδοθούν τα εύσημα εκεί όπου ανήκουν.
Για του λόγου το αληθές, παραθέτω:
-
Το αρχείο που ανάρτησε ο συνάδελφος:
https://blogs.sch.gr/iraidos -
Το αυθεντικό αρχείο με δικές μου ασκήσεις (για το σχολικό έτος 2021–22), το οποίο στο μεταξύ έχω διορθώσει και
επικαιροποιήσει. Έχει αντιγράψει μέχρι και τα παλιά λάθη μου:
https://drive.google.com/
Γενικότερα, όλα τα αρχεία προσομοίωσης που έχω αναρτήσεις στο lisari (όχι μόνο δικά μου) βρίσκονται συγκεντρωμένα εδώ:
👉 https://lisari.blogspot.com
Μια γενικότερη παρατήρηση
Σημειώνω επίσης ότι στη συγκεκριμένη σελίδα αναφέρεται πως υπάρχουν 20 τουλάχιστον διαγνωστικά τεστ. Αναρωτιέμαι: είναι όλα «δικά του»; Πολλά μου θυμίζουν υλικό που έχω ξαναδεί αλλού.
Δεν έχω ούτε τον χρόνο ούτε τη διάθεση να κάνω πλήρη αντιστοίχιση αρχείων. Ωστόσο, ακόμη και τα θέματα των Προτύπων φέρουν το όνομά του δίνοντας την εντύπωση ότι είναι προσωπική του παραγωγή.
Δεν είναι θέμα «ιδιοκτησίας» από εγωισμό· είναι θέμα σεβασμού στην εργασία, στον χρόνο και στη δημιουργικότητα των συναδέλφων. Χωρίς καθαρή αναφορά πηγής, χάνεται η εμπιστοσύνη – και στην εκπαιδευτική κοινότητα, η εμπιστοσύνη είναι από τα ελάχιστα κεφάλαια που έχουμε.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.
Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.
Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.
Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!
Μάκης Χατζόπουλος