Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

2ος γρίφος στα Μαθηματικά

Ο παππούς Καρεκλοκενταυράκης είναι συνταξιούχος μαθηματικός, είναι όμως πολύ ιδιότροπος κι ανυπόμονος. Θέλει τα αυγά να είναι βρασμένα ακριβώς 15 λεπτά της ώρας. Ούτε λεπτό περισσότερο ή λιγότερο. Σας ζητά να του ετοιμάσετε το αυγό του και το θέλει γρήγορα. Στο σπίτι του παππού όμως δεν υπάρχουν ούτε ρολόι, ούτε χρονόμετρο. Υπάρχουν μόνο δύο κλεψύδρες. Μία μεγάλη, που χρειάζεται 11 λεπτά για να αδειάσει πλήρως και μία μικρή, που χρειάζεται 7 λεπτά. Τι θα μπορούσατε να κάνετε για να ικανοποιήσετε την επιθυμία και ιδιοτροπία του παππού; Ποιος είναι ο πιο σύντομος χρονικά τρόπος;


Τον γρίφο αυτό τον βρήκαμε εδώ και αναφέρεται στην βιβλιογραφία ως "Το κοτόπουλο από το Μινσκ"

Για να δείτε το quiz 1 πατήστε εδώ, για το quiz 3 πατήστε εδώ και για να δείτε το quiz 4 πατήστε εδώ

Σχόλια

  1. Στάδιο 1ο:
    Αναποδογυρίζουμε και τις δύο κλεψύδρες ταυτόχρονα. Μετά από 7΄
    αδειάζει η "β" κλεψύδρα, ενώ υπολείπονται ακόμα 4΄για να αδειάσει η "α" κλεψύδρα.
    Στάδιο 2ο:
    Εφ’ όσον άδειασε η "β" κλεψύδρα τη αναποδογυρίζουμε αμέσως εκ νέου και περιμένουμε ν’ αδειάσουν και οι δύο κλεψύδρες, οπότε έχουμε τη στιγμή εκείνη συνολικό χρόνο 11΄.
    Στάδιο 3ο: Αναποδογυρίζουμε τη κλεψύδρα "β" εκ νέου και περιμένουμε ν’ αδειάσει, οπότε έχουμε τον επιθυμητό χρόνο των 15΄.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και εδώ άριστα! Τις έλυσες όλες μέσα σε λίγα λεπτά;Ή είχες έτοιμες απαντήσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να πω κάτι που δεν είναι καθόλου μαθηματικό αλλά είναι αστείο; Θα χρησιμοποιήσουμε το ρολόι στο κινητό μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε/η;

    Μου θύμισες τον Μέγα Αλέξανδρο που δεν μπόρεσε να λύσει ένα πολύ δύσκολο κόμπο (τον γόρδιο δεσμό), ξέρεις τι έκανε; Τον έκοψε! Έτσι και εσύ, με τα δεδομένα του προβλήματος δεν μπόρεσες να δώσεις μια απάντηση, οπότε έβαλες ένα δικό σου για να το λύσεις απλά!

    Δεχόμαστε όλες τις απαντήσεις, αν ακολουθεί αιτιολόγηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26