Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θέματα Πανελλήνιες 2011 Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια σε μορφή word

Α. Σε αυτό το θέμα θα παρουσιάσουμε (τα θέματα σε pdf όπως τα έδωσε το Υπουργείο Παιδείας), σχολιάσουμε και θα αναρτήσουμε τις λύσεις των θεμάτων Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελληνίων εξετάσεων 2011.

** Οι εκφωνήσεις των θεμάτων Ημερήσιων Λυκείων σε word  και  pdf
και των Εσπερινών οι εκφωνήσεις σε word 

*** Οι ενδεικτικές λύσεις που έδωσε η ΚΕΕ στα εξεταστικά κέντρα μπείτε  εδώ ενώ αναλυτικά οι λύσεις από το φόρουμ mathematica πατήστε εδώ

Β. Σημείωση: Για περισσότερη σχόλια και  πολυφωνία απόψεων, μπείτε εδώ http://www.mathematica.gr

Γ. Σχολιασμός των θεμάτων/b>
1. Τα θέματα ήταν πολύ καλά, διαβαθμισμένα και εντός λογικής και ύλης σχολικού βιβλίου.

2. Το στυλ των θεμάτων δεν διέφερε από το στυλ των προηγούμενων εξετάσεων, ήταν εφάμιλλης λογικής και μεθοδολογίας.

3. Τα θέματα είχαν και μια καινοτόμος σκέψη που δεν την έχουμε δει έως τώρα στις εξετάσεις και είναι το τελευταίο ερώτημα του Δ θέματος (η παραγοντική ολοκλήρωση στο διπλό ολοκλήρωμα) που το είχαμε παρουσιάσει εδώ - τελευταία πενιά - χθες στα προτεινόμενα θέματα (δείτε θέμα 4)!!!
Επίσης υπάρχει στο βιβλίο του Μπάμπη Στεργίου - Νάκη (σελ. 578 , το θέμα 16.4,  "Μαθηματικά Γ' Λυκείου Παράγωγος Ολοκλήρωμα 2ο τεύχος)" και στα διαγωνίσματα του φίλου και συνάδελφου Χρήστου Καρδάση (2009 και 2010)

4. Τα θέματα θέλανε πολύ χρόνο για να λυθούν, οριακά φτάσανε οι 3 ώρες για τους μαθητές (αν υπολογίσουμε, λάθη, σκέψη πως να λυθεί ένα υποερώτημα και κούραση)

5. Την τιμητική τους είχαν οι Πιθανότητες στην Γενική Παιδεία, εδώ οι διαφορικές εξισώσεις! Αν δεν ήξερες διαφορικές εξισώσεις να λύσεις τότε έχανες δύο υποερωτήματα, ένα στο Γ θέμα και ένα στο Δ! Οπότε πέσαμε στο 17!!

6. Η επιτροπή θεμάτων έκανε άψογα την δουλειά της! Συγχαρητήρια για τα θέματα!!


Δ.Ο σχολιασμός των σημερινών θεμάτων από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ειδικά Σχόλια

Ø  Θέμα Α: Θεωρία

Ø  Θέμα Β: Καλύπτει την ύλη των Μιγαδικών αριθμών, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους περισσότερους υποψηφίους.

Ø  Θέμα Γ: Το θέμα Γ καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού λογισμού. Το ερώτημα Γ1 είναι αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής. Η σωστή επεξεργασία του προϋποθέτει ιδιαίτερη εξάσκηση σε θέματα αυτής της μορφής από τους υποψηφίους. Δίνεται, όμως, η απάντηση του ερωτήματος με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η λύση των επόμενων ερωτημάτων Γ2, Γ3, Γ4.

Ø Θέμα Δ: Το θέμα αυτό αναφέρεται σε μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Τα ερωτήματα Δ1, Δ4 είναι επίσης αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής και απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.

Ε. Γενικά Σχόλια
1. Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης, χωρίς να υπάρχουν ασάφειες.
2. Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία.
3. Τα θέματα είναι πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
4. Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι ο παρεχόμενος χρόνος δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από την πλειοψηφία των υποψηφίων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26