Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια διαφορετική επίλυση σε άσκηση Πέμπτης Δημοτικού

Η στήλη του μαθητή είναι μια στήλη που κρατάει χρόνια και φιλοξενεί ενδιαφέρουσες - διαφορετικές και πρωτότυπες λύσεις των μαθητών. Όσες υποπέσουν στην αντίληψή μου ή με ενημερώσουν οι  συνάδελφοι την αναρτώ για να διαπιστώσουμε ότι οι μαθητές αρκετές φορές μας ξεπερνούν.

Η σημερινή ανάρτηση είναι οικογενειακή υπόθεση όπως προβλέπεται και αυτή η περίοδος των διακοπών λόγων εορτών. 

Θα λειτουργήσω σαν "κουκουβάγια" και θα φιλοξενήσω μια διαφορετική λύση που έδωσε η Ραφαέλα Χατζοπούλου (κόρη) σε μια γνωστή άσκηση μαθηματικών στο τετράδιο εργασιών της Πέμπτης Δημοτικού.

Η άσκηση είναι η εξής: 


Ως μαθηματικός η πρώτη επίλυση που μου ήρθε στο μυαλό είναι η εξίσωση κάτι που ο μαθητής της Πέμπτης του Δημοτικού δεν γνωρίζει. Επομένως, κλέβοντας τα βήματα επίλυσης της εξίσωσης μπορείς να δώσεις την επίλυση του προβλήματος χωρίς πολύ σκέψη. Όμως, είναι αυτό διδακτικό; Θα το κατανοήσει ο μαθητής του Δημοτικού; 

Ευτυχώς η λύση που έδωσε η κόρη μου ήταν πολύ πιο απλή και κατανοητή, χωρίς δύσκολες εξηγήσεις και κατά τη γνώμη αξίζει να μπει στη στήλη του μαθητή. 

Σημείωση: Σε όσα βοηθήματα και αν έψαξα, σε όσα site και αν μπήκα, ο τρόπος επίλυσης είναι ο κλασικός, αλλά όχι ο παρακάτω (που προφανώς υπάρχει, αφού δεν ανακαλύψαμε την Αμερική). 


Για απευθείας αποθήκευση λύσης της μαθήτριας + σχόλια πατήστε εδώ.

Ο τρόπος επίλυσης της μαθήτριας έχει ενδιαφέρον και δίνει ένα διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης αυτών των ασκήσεων. Ο χωρισμός ενός μεγέθους σε ίσα μέρη. 


Ενώ ο γεωμετρικός τρόπος ερμηνείας είναι ο εξής: 

Σχόλια

  1. Χρόνια πολλά με υγεία, να χαίρεσαι την κόρη σου Μάκη!
    Αντίστοιχη λύση παίρνω κατά καιρούς από μαθητές της Α΄Γυμνασίου όταν π.χ. τους ζητάω να βρουν συμπληρωματικές γωνίες που διαφέρουν κατά 24 μοίρες. Την επόμενη φορά που θα δώσουν τέτοια λύση θα ρωτήσω αν το σκέφτηκαν μόνοι τους ή το έχουν ξαναδεί στο δημοτικό ή κάπου αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1 διαγώνισμα Προσομοίωσης Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου μέχρι τη σύνθεση

 Δείτε ένα υποψήφιο διαγώνισμα προσομοίωσης μαθηματικών στη Γ΄ Λυκείου μέχρι τη σύνθεση συναρτήσεων.  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.  Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος Υποδιευθυντής στο Βαρβάκειο Πρότυπο Λύκειο

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

86ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ», για το σχολικό έτος 2025-2026»

Φέτος, ο Πανελλήνιος Μαθητικός διαγωνισμός στα Μαθηματικά "Ο Θαλής" θα διεξαχθεί εντός σχολικών αιθουσών την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 και ώρες 12:00-14:00, θα έχει διάρκεια δυο (2) ώρες και θα απαρτίζεται από τρία (3) θέματα πλήρους ανάπτυξης. Εξεταστικό κέντρο θα είναι όποιο σχολείο έχει ενδιαφερόμενους μαθητές, το οποίο θα πρέπει να διαθέσει ανάλογα με το πλήθος των μαθητών τις αντίστοιχες αίθουσες (χωρίς να είναι απαραίτητο να γίνει αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος) και τους αντίστοιχους επιτηρητές. Διαβάστε το σημερινό έγγραφο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας προς όλα τα σχολεία.