Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Κριτήριο Αξιολόγησης στις απόλυτες τιμές (Άλγεβρα Α΄ Λυκείου)

Γνωρίζουμε ότι οι απόλυτες τιμές δυσκολεύουν αρκετά τους μαθητές, γι' αυτό αρκετές φορές οι καθηγητές μένουν πολύ περισσότερες ώρες από όσες προτείνει το Υπουργείο Παιδείας. Παρόλα αυτά τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά... Τα τελευταία έτη έχω αφαιρέσει από τη διδασκαλία μου τις απαιτητικές ασκήσεις και έχω μείνει μόνο στις βασικές (ίσως και πιο απλές από αυτές που υπάρχουν στην Τράπεζα Θεμάτων). Το παρακάτω Κριτήριο Αξιολόγησης εξετάζει τις βασικές έννοιες στην απόλυτη τιμή. Είναι απλές εφαρμογές των ιδιοτήτων, του ορισμού και των βασικών ασκήσεων του βιβλίου (και από εξισώσεις - ανισώσεις). Επίσης, είναι κατάλληλο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αφού περιέχει ερωτήσεις συμπλήρωσης και πολλαπλής επιλογής.  Για καλύτερη μελέτη από όλους τους μαθητές προσφέρονται και οι απαντήσεις από τις δύο ομάδες.  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εκφωνήσεις - απαντήσεις .  Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος για το ΓΕΛ Φιλοθέης Σχολικό έτος: 2022 - 23

Θέματα και απαντήσεις από την Κύπρο [2022 - 23] από Ε΄ Δημοτικού έως Γ΄ Λυκείου

Η σημερινή μας ανάρτηση είναι από την αγαπημένη μας Κύπρο (με μεγάλη μου χαρά θα έμενα κάποια στιγμή μόνιμα στο νησί της Αφροδίτης).  Διεξάχθηκε στις 13/11/2022 και εξέταση ήταν για δύο ώρες. Αξίζει να τα δείτε όλα! Περιέχει εξαιρετικά θέματα! Σχολικό έτος: 2022 - 23 Πηγή :  www.cms.org.cy ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΕΜΑΤΑ ΛΥΣΕΙΣ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD Α' ΛΥΚΕΙΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD Β' ΛΥΚΕΙΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ DOWNLOAD DOWNLOAD

Φύλλο εργασίας στις σχετικές θέσεις κύκλου - ευθείας, κύκλων και εφαπτόμενα τμήματα

Οι τελευταίες παράγραφοι του 3ου Κεφαλαίου από την Ευκλείδεια Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου προβλέπονται για διδακτικό φύλλο εργασίας για τους ορεξάτους μαθητές.  Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος ΓΕΛ Φιλοθέης Σχολικό έτος: 2022 - 23 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Αρσάκεια Σχολεία - Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα υλικό Geogebra

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος Ματθαίος Τσιλπιρίδης από τα Αρσάκεια Λύκεια προσφέρει ένα υλικό για την Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου σε μορφή Geogebra.  Ένας άκρως διδακτικό υλικό που προσφέρεται για διαδικτυακή εκπαίδευση και όχι μόνο! Κρατήστε το στο σελιδοδείκτη σας γιατί θα το επισκεφτείτε αρκετές φορές!  Περιέχει Κεφάλαιο 2ο: Ιδιότητες Συναρτήσεων Κατακόρυφη μετατόπιση γρ. παράστασης Oριζόντια μετατόπιση γρ. παράστασης Οριζόντια και κατακόρυφη μετατόπιση Cf Μονοτονία των συναρτήσεων f & -f Γνήσια μονότονη συνάρτηση και ρίζες της εξίσωσης f(x)=0 Η εξίσωση f(x)=κ, κ: πραγματικός Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία Η έννοια του ακτινίου Τριγωνομετρικός κύκλος και άξονας των πραγματικών αριθμών Τριγωνομετρικός Κύκλος Αναγωγή στο 1ο τεταρτημόριο Μελέτη της f(x)=ημx Μελέτη της f(x)=συνx Συναρτήσεις της μορφής f(x)=ρημ(ωx) Συναρτήσεις της μορφής f(x)=ρσυν(ωx) Δραστηριότητα στις συναρτήσεις f(x)=ρημ(ωx)+c Δραστηριότητα στις συναρτήσεις f(x)=ρσυν(ωx)+c Η εξίσωση ημx=c H εξίσωση συνx=c Πειρα...

Άσκηση Α4 και Α5 σελίδα 110 σχολικού βιβλίου Γ΄ Λυκείου

Δύο ασκήσεις του σχολικού βιβλίου που παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον και προτείνεται να τις διδάξουμε ταυτόχρονα στους μαθητές. Έχει αρκετά ενδιαφέροντα σημεία που πρέπει να προσέξει ο μαθητής και να τονίσει ο καθηγητής. Δεν είναι απλή άσκηση και είναι λάθος να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο. Επίσης, εκτιμώ ότι το βιβλίο λύσεων δεν έχει ορθή την απάντηση άρα αξίζει λίγοοοοο περισσότερο να την μελετήσουμε. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Τριγωνομετρία Β΄ Λυκείου σύμφωνα με την νέα ύλη

Έκανα κάτι απλό αλλά πολύ χρηστικό!  Κράτησα όλα τα αρχεία της ΚΕΕ που αφορούν τα θέματα της Τριγωνομετρίας για την Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και τα προσάρμοσα στα νέα δεδομένα, στη νέα ύλη 2022 - 23.  Τα αρχεία της ΚΕΕ είναι διασκορπισμένα σε Α΄ και Β΄ Λυκείου, αφού το 2001 την Τριγωνομετρία την διδασκόμασταν το ένα μέρος στην Α΄ Λυκείου και το β΄ μέρος στην Β΄ Λυκείου! Ειλικρινά πόσοι το θυμούνται;  Τα προσφέρουμε σε όλους τους φίλους και αναγνώστες που αυτή την περίοδο ταλαιπωρούνται λίγο με την αργή φόρτωση του blog (το αναζητούμε το πρόβλημα. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση). Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2022 - 23 Δημιουργός : ΚΕΕ

Θαλής + Μικρός Θαλής για το σχολικό έτος 2022 - 23

Για ακόμα μια χρονιά ο διαγωνισμός του Θαλή πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από το χώρο του σχολείου.  Οι μαθητές, αν και δειλά, συμμετείχαν στη διαδικασία των εξετάσεων μετά από την περσινή ψυχρολουσία.  ΘΕΜΑΤΑ ΘΑΛΗ 11/11/2022 ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ   (οι επίσημες απαντήσεις από τον ιστότοπο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας) A΄ Γυμνασίου 1. 13ος Διαγωνισμός μαθηματικών - Εύδημος - Δωδεκανήσου: Εκφωνήσεις + απαντήσεις 2. 12ος Βοιωτικός Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά - Ευάγγελος Σταμάτης Ι: Εκφωνήσεις   3. Μικρός Θαλής  - Κεντρική Μακεδονία: Εκφωνήσεις   4. 12ος τοπικός διαγωνισμό - ΕΜΕ Μαγνησίας: Εκφωνήσεις - Απαντήσεις

Το πριόνισμα της γυναίκας από τον Μάγο Bolzano!

Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος Νομίζω ότι όλοι θα έχετε παρακολουθήσει κατά καιρούς το πριόνισμα μιας καλλίγραμμης γυναίκας που βρίσκεται μέσα στο κουτί από έναν μάγο! Και πάντα η ίδια κατάληξη, η γυναίκα δια μαγείας να βγαίνει ακέραια έξω από το κουτί! Ας δούμε πως τα μαθηματικά μας αποδεικνύουν ότι όλα αυτά είναι τεχνικές και όχι μαγεία. Δηλαδή θα αποδείξουμε αυτό που μας υπαγορεύει η λογική μας. Η εργασία έγινε με αφορμή την άσκηση Β8 από το σχολικό βιβλίο σελίδα 82. Σχολικό έτος: 2022 - 23 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Κριτήριο Αξιολόγησης στη διάταξη των πραγματικών αριθμών

Ένα τεστ αξιολόγησης στην παράγραφο της διάταξης πραγματικών αριθμών για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.  Σχολικό έτος 2022 - 23 Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος (ΓΕΛ Φιλοθέης) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Νέες προσθήκες Άλγεβρας Β΄ Λυκείου από την Τράπεζα Θεμάτων (7/11/22)

Ο αγαπητός συνάδελφος Φώτης Παυλόπουλος μας προσφέρει τις νέες προσθήκες ασκήσεων (7.11.22) της Τράπεζας Θεμάτων για την Άλγεβρα και Κατεύθυνση ομαδοποιημένα ανά κεφάλαιο. Άλγεβρα Β΄ Λυκείου (νέες προσθήκες Τράπεζας Θεμάτων Ι.Ε.Π.) Κεφάλαιο 1ο - Κεφάλαιο 2ο - Κεφάλαιο 3ο - Κεφάλαιο 4ο - Κεφάλαιο 5ο   Υπενθυμίζω την προσφορά του Βαγγέλη Σακαρίκου με τα 153 θέματα σε word + ομαδοποιημένα μέχρι 6.5.22 για τη Β΄ Λυκείου Άλγεβρα. Πατήστε εδώ .  Κατεύθυνση Β΄ Λυκείου (νέες προσθήκες Τράπεζας Θεμάτων Ι.Ε.Π.) Πατήστε εδώ για απευθείας αποθήκευση.  Υπενθυμίζω την προσφορά του  Βαγγέλη Σακαρίκου  με τα 179 θέματα σε word + ομαδοποιημένα μέχρι 5.5.22 για τη Β΄ Λυκείου Κατεύθυνση.  Πατήστε εδώ . 

Το 37ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας στο Άργος 4 - 5 - 6 Νοεμβρίου 2022

Μετά από δύο χρόνια τελικά το 37ο συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας θα διεξαχθεί στο Άργος - Ναύπλιο στις 4 - 5 - 6 Νοεμβρίου 2022. Η δίψα όλων των μαθηματικών είναι μεγάλη και δεν είναι τυχαίο που έχουν ήδη κατακλύσει το Ναύπλιο. Τα καταλύματα έχουν γεμίσει με εκπαιδευτικούς και όλο το τριήμερο θα ακούγονται μαθηματικές συζητήσεις στα όμορφα σοκάκια της Αργολίδας.  Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για το συνεδριακό κέντρο πατήστε εδώ. PANTAZIS ROYAL (οδηγίες  GPS)  - Δαλαμανάρα Σας περιμένουμε το Σάββατο μεσημέρι 15:00 στην συνάντηση του διαδικτυακού μας τόπου  και στην συνάντηση της lisari team

Αποδείξεις στη διάταξη των πραγματικών αριθμών

Μια απαιτητική ομολογουμένως παράγραφος για τους μαθητές αποτελεί και η παράγραφος της διάταξης των πραγματικών αριθμών ή ανισότητες όπως τις αποκαλούμε πιο γρήγορα. Ο μαθητής έχει ολοκληρώσει τις ιδιότητες της ισότητας, ταυτότητες, αναλογίες, παραγοντοποίηση κτλ. και είναι έτοιμος να διδαχθεί τις ιδιότητες της διάταξης.  Παρόλο που τα έχει ξανά δει στο Γυμνάσιο αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες στην κατανόηση της έννοιας.  Ποιο μπορεί να είναι το πρόβλημα; Ότι πρέπει ο μαθητής μεταξύ άλλων να αποστηθίσει αμέτρητους κανόνες! Δεν κατανοεί γιατί το κάνει αλλά το κάνει. Απλά προσπαθεί να εφαρμόσει τις ιδιότητες με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να τις μπερδεύει, αν δεν τις έχει δουλέψει αρκετά.  Σκεφτείτε το!  Γιατί να αλλάζει η φορά της ανισότητας όταν πολλαπλασιάζουμε και τα δύο μέλη με έναν αρνητικό αριθμό; Και ας το δείξουμε με νούμερα στους μαθητές μας δεν σημαίνει ότι έχουμε πείσει το ακροατήριό μας.  Και πως μπορεί ο μαθητής να θυμάται όλες τις περιπτώσεις ...