Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2020

Στατιστικά ανά κατεύθυνση από τα Βαθμολογικά Κέντρα (νέου τύπου) για τα Μαθηματικά



(Νέο: 4/7/20) Προστέθηκαν αρκετά γραπτά και πλέον το δείγμα μας είναι στα 4567 γραπτά 
συνολικά και στις δύο κατευθύνσεις. 

Το Exit Poll του lisari είναι έτοιμο!

Λίγες μέρες πριν τα αποτελέσματα και το lisari δίνει τα δικά του Στατιστικά! Πόσο απόκλιση μπορεί να έχουμε; Θα το δούμε σε μία εβδομάδα από τώρα (4/7/20).

Μετά από ερωτήσεις συναδέλφων για χωριστό δείγμα ανά κατεύθυνση στο μάθημα των Μαθηματικών, σας παρουσιάζω ένα ξεχωριστό αρχείο που έχει αντληθεί από εδώ.

Όλα αυτά είναι ένα δείγμα και τα τελικά συμπεράσματα θα προκύψουν μόλις ανακοινωθούν τα επίσημα αποτελέσματα. Εκτιμώ, από τα Βαθμολογικά Κέντρα που άντλησα τα δεδομένα, αφορούν διαβασμένους μαθητές. Άρα αυτά τα Στατιστικά είναι μια βέλτιστη εκτίμηση της πορείας των μαθητών! 

Για την ώρα προβληματιζόμαστε και τουλάχιστον δεχόμαστε ένα μεγάλο δείγμα για την πορεία της διόρθωσης από τα Βαθμολογικά Κέντρα. 


Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020

To πρώτο δείγμα από τα Βαθμολογικά Κέντρα (Β.Κ) για τα Μαθηματικά (νέου τύπου)


Μιας και ολοκληρώθηκαν οι εξετάσεις για τους περισσότερους μαθητές μπορούμε να αναρτήσουμε το πρώτο δείγμα που έχουν επεξεργαστεί κάποια Βαθμολογικά Κέντρα.

Το δείγμα που λαμβάνουμε είναι και από τις δύο Κατευθύνσεις Προσανατολισμού (Θετικής και Οικονομίας). Τα ποσοστά που ακούγονται κάτω από την βάση για τους μαθητές Οικονομίας και Πληροφορικής πολύ φοβάμαι ότι θα επαληθευτούν. 

Όλο το ενδιαφέρον βρίσκεται αν τελικά οι μαθητές πήγαν καλύτερα ή χειρότερα από πέρυσι. Αν τελικά η καραντίνα τους επηρέασε. Αν τελικά τα θέματα ήταν εύκολα, μέτρια ή δύσκολα! 

Αν επιθυμείτε τα Στατιστικά ανά κατεύθυνση πατήστε εδώ.

Ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που μου δείχνετε και την διάθεση για προσφορά πληροφοριών προς όλους. Αρκετοί συντονιστές των Β.Κ κάνουν εκπληκτικό έργο και πρέπει κάποια στιγμή να τους μνημονεύσουμε.

Το αρχείο (η εικόνα για την ακρίβεια) θα ενημερώνεται συνεχώς. 

Ο λόγος σε σας! 

Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020

Θέματα εξετάσεων για εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια 2020

Σήμερα 29/6/2020 διεξάγεται η διαδικασία για την εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια.

Για να δείτε τα θέματα πατήστε τον σύνδεσμο (από τον επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Ε.Π.Π.Σ.) 


10 Φύλλα εργασίας για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια

Τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020 θα διεξαχθεί η δοκιμασία για την εισαγωγή μαθητών στην Α’ Γυμνασίου των Προτύπων Γυμνασίων και για την πλήρωση κενών θέσεων στην Α’ Λυκείου των Προτύπων Λυκείων.

Ένα χρήσιμο αρχείο που περιέχει 10 Φύλλα Εργασίας μας το προσφέρουν ο Χρήστος Κουστέρης από τη lisari team και ο Παντελιός Γεράσιμος.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε παλαιά αρχεία από τα Πρότυπα κάντε κλικ στην αναζήτηση "Πρότυπα".



Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2020

Θέμα Γ / Παλαιού τύπου / Εξετάσεις 2020

Αν και τα θέματα Παλαιού τύπου δεν αφορούσε αρκετούς υποψήφιους, γι' αυτό δεν έγινε καθόλου συζήτηση (θα γίνει τον Μάιο 2021), παρόλα αυτά το θέμα Γ που υπήρχε στο σχολικό βιβλίο (Γεν. Ασκήσεις 2ου Κεφαλαίου) συζητήθηκε ΑΝ θα έπρεπε να δίνεται η γωνία θ είναι οξεία ή αμβλεία. 

Υπενθυμίζω το ερώτημα: 

Εκφώνηση Γ θέματος / 2020 / Παλαιό

Η ομάδα μας ταυτίστηκε με τις λύσεις που πρότεινε η ΚΕΕ, αν και ως υποσημείωση γράψαμε ότι με αυτόν τον τρόπο επίλυσης αφορά την περίπτωση της οξείας γωνίας θ, δηλαδή για το σχήμα που δίνεται στα δεδομένα. Αν η γωνία είναι ορθή ή αμβλεία πρέπει να γίνει χωριστή μελέτη και προφανώς ο τύπος είναι ο ίδιος. 

Η ενδεικτική λύση της  ΚΕΕ

Μέσα σε αυτό το κομφούζιο των διαφορετικών απόψεων, αν θα έπρεπε να παρουσιάσουμε πλήρως τη λύση ή όχι, έρχεται ο Ηλίας Ζωβοΐλης και δίνει μια διαφορετική λύση που δεν απαιτεί περιπτώσεις για τη γωνία θ! 

Δείτε την εξαιρετική λύση του Ηλία που χρησιμοποιεί κατάλληλα τις γνώσεις της Ευκλείδειας Γεωμετρίας Β Λυκείου (Κεφάλαιο 9ο - 10ο). 

Σάββατο, 20 Ιουνίου 2020

Γενίκευση του ερωτήματος Δ2 από τα θέματα νέου τύπου (Εξετάσεις 2020)

Η γενίκευση του ερωτήματος Δ2 που τέθηκε στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις (2020) νέου τύπου δίνεται από τις παρακάτω προτάσεις. 

Η λογική είναι πολύ απλή! Αν έχει δύο συναρτήσεις που η μία πάει στο άπειρο και η άλλη είναι φραγμένη, τότε το άθροισμά τους (άρα και η διαφορά τους) πάει και αυτό στο άπειρο. Προφανώς και η απόδειξη είναι απλή, όμως πρέπει να καταγραφεί (verva volant).  

Με αυτό το σκεπτικό μπορείς να το προσθέσεις σε οποιαδήποτε άσκηση! Αρκεί να έχεις μια συνάρτηση που τείνει στο άπειρο (ή στο μηδέν αν πάρεις την αντίστροφη συνάρτηση)! 

Αν δείτε το ερώτημα αυτό είναι αποκομμένο από την άσκηση. Δηλαδή ο θεματοδότης θα την "κούμπωνε" σε οποιαδήποτε συνάρτηση πρότεινε η επιτροπή των εξετάσεων. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2020

Ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθηματικών για τις τάξεις Α΄, Β΄ και Γ΄ Γενικού Λυκείου σχ. έτος 2020 - 21

Ανακοινώθηκε αυτές τις ημέρες το  ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου (και Εσπερινά) από το  Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2020 - 21. 

Για να δείτε το ΦΕΚ με όλες τις αλλαγές των μαθημάτων πατήστε εδώ.

Οι αλλαγές των ωρών είναι πολλές γι αυτό ας την καταγράψουμε σε ένα πίνακα: