Googlisari

Τρέχοντα….

Εκπαιδευτικά νέα….

Τα νέα της lisari team...





1) Το πρώτο βιβλίο της ομάδα μας για την Επανάληψη στη Γ΄ Λυκείου

(18/2/2016)! Νέα επανέκδοση (26/6/2017) χωρίς το ένθετο, εμπλουτισμένο και με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2016 και 2017!


2) Με καμάρι σας παρουσιάζουμε το
2ο βήμα (20/12/2016) της ομάδα μας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ στη Γ Λυκείου!


3) Έπεται και το τρίτο βήμα της ομάδας.

Κυκλοφορεί (16/3/17)!!

Ένα απαραίτητο εργαλείο για όλους τους μαθητές, ένα βιβλίο στοχευμένο στο μαθητή που έχουμε στο σχολείο, στο Φροντιστήριο στην τάξη.


Διαβάστε την πρότασή μας για τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Γ Λυκείου.

Το σχολικό βιβλίο με συνδυασμό των δύο βοηθημάτων της lisari team.


Τρίτη, 4 Ιουλίου 2017

Μεταξύ γάμων, τελικού Survivor, στατιστικών στοιχείων και καύσωνα συζητούνται τα πιο βασικά πράγματα στην παιδεία!

Πώς ήταν ο γάμος του Ρουβά; Τι νυφικό φόρεσε η Ζυγούλη; Ποιοι είναι στο τελικό του Survivor; Θα αντέξουμε τον καύσωνα το Σ - Κ; Ποια είναι τα Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις; Γιατί οι μαθητές έγραψαν κατά μέσο όρο 69% κάτω από τη βάση στα μαθηματικά Προσανατολισμού; Γιατί μόνο το 16,5% των μαθητών ημερήσια + εσπερινά ΓΕΛ των σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν πάνω από την βάση στα Μαθηματικά;  

Αντί να μας απασχολούν τα παραπάνω ενδιαφέροντα ερωτήματα τις χαλαρές καλοκαιρινές ημέρες του Ιουλίου τελικά διαρθρώνονται σημαντικές αλλαγές στην Παιδεία που πρέπει να παρακολουθήσουμε. Άρθρα και ανακοινώσεις που πρέπει να μελετήσει με το ένα χέρι στο πληκτρολόγιο και το άλλο στις βαλίτσες! Αλλαγές που θα τις διαβάσει η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αρχές Σεπτεμβρίου. Αλλαγές που αφορούν για το νέο σχολικό έτος 2017 – 18! Αλλαγές που διαφοροποιούν τον προγραμματισμό αρκετών μαθητών - οικογενειών!

Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές;

1) Κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίο! 

Δείτε το άρθρο του esos.gr που αναρτήθηκε στις 1/7/2017 (καλό μήνα!!).

Ποιο σχολές περιέχει το 4ο επιστημονικό πεδίο; Τις σχολές που αφορούν «Επιστήμες της Εκπαίδευσης». Δείτε εδώ.

Και τι θα γίνουν οι σχολές αυτές; 

Σύμφωνα με το άρθρο πάντα τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία! Δηλαδή; Τέλος τα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Ιστορία Γ.Π και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής! Τελείως ξαφνικά και απροειδοποίητα!!

Εντάξει το μάθημα των Μαθηματικών και Στοιχεία Στατιστικής είχε ταλαιπωρηθεί όσο τίποτα άλλο. Είχε ξεκινήσει να είναι βασικό μάθημα και να δίνεται Πανελλαδικά από όλους τους υποψήφιους, μετά περιορίστηκε για κάποιες σχολές και πλέον καταργήθηκε!

Επίσης, υπήρξε και ένα μπλέξιμο με το κεφάλαιο των Πιθανοτήτων. Διδασκόταν παράλληλα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου και στα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής στη Γ Λυκείου. Τελικά, αποφασίστηκε, να βγει εκτός ύλης στην Α΄ Λυκείου αφού οι μαθητές θα το διδαχθούν πιο μετά. Μήπως τελικά το ξαναδούμε να διδάσκεται στην Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου αφού το μάθημα χάθηκε στη Γ Λυκείου;

Ένας εκπαιδευτικός που παρακολουθεί από κοντά όλες τις αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος παθαίνει σίγουρα jet lag! 

Από ότι διαφαίνεται πηγαίνουμε σε ταύτιση συστήματος «Δεσμών». Όπως αναφέρει και ο μαθηματικός Γιάννης Ζαμπέλης έχουμε επιστροφή στο σύστημα των Δεσμών ως εξής:
  • το σημερινό 2ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 1η Δέσμη
  • το σημερινό 3ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 2η Δέσμη
  • το σημερινό 1ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 3η Δέσμη
  • και το σημερινό 4ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 4η Δέσμη!!
Μας απομένει να δώσουν την επιλογή στους υποψήφιους να κρατάνε και μαθήματα και τότε έχουμε πλήρη ταύτιση των δύο συστημάτων!

Η διαμαρτυρία ξεκίνησε από την Ε.Μ.Ε. Δείτε εδώ. Τι αναφέρει η ανακοίνωση; Το αυτονόητο: Οι μελλοντικοί δάσκαλοι πρέπει να γνωρίζουν Μαθηματικά.

Επίσης, συνεχίζει ο Σχ. Σύμβουλος Ιωάννης Καραγιάννης στον ιστότοπο esos.gr για την ξαφνική κατάργηση του μαθήματος και κυρίως για τα προβλήματα που προκύπτουν.

Να συμπληρώσουμε και ένα παράδοξο!

Ενώ το πρόγραμμα σπουδών των Παιδαγωγικών Σχολών προβλέπει ως υποχρεωτικό μάθημα τα «μαθηματικά» το Υπουργείο Παιδείας κρίνει ότι δεν είναι απαραίτητο να εξετάζουν τους Υποψήφιους! Οι μαθητές που εισάγονται στις Παιδαγωγικές Σχολές από το 1ο εξάμηνο κιόλας διδάσκονται ως υποχρεωτικό μάθημα τα «Μαθηματικά Ι», στο 2ο εξάμηνο είναι υποχρεωτικό το μάθημα «Μαθηματικά ΙΙ» και στο 4ο εξάμηνο το μάθημα «Διδακτική των Μαθηματικών»! Δηλαδή η σχολή θεωρεί αναγκαία την γνώση των μαθηματικών σε 3 τουλάχιστον εξάμηνα, αν εξαιρέσουμε τα μαθήματα επιλογής!  

Αν θεωρήσουμε ότι οι φοιτητές που θα διδαχθούν αυτά τα μαθήματα σημαίνει και επάρκεια γνώσεων των μαθηματικών είναι σαν λέμε ότι ένας απόφοιτος του Μαθηματικού τμήματος μπορεί να διδάξει από τον Σεπτέμβριο το μάθημα των Στοχαστικών Ανελίξεων! Επίσης το παράδοξο διαβάζεται και ως εξής: να εισαχθώ πχ. Χημικός Μηχανικών (στο Πολυτεχνείο) χωρίς να έχω εξεταστεί στις Πανελλαδικές εξετάσεις το μάθημα της Χημείας! Άρα ας καταργήσουμε όλα τα Επιστημονικά Πεδία (Ε.Π) και όλοι οι υποψήφιοι να διεκδικούν όλες τις σχολές!

Η πρότασή μας:

Να διδάσκουν οι Μαθηματικοί το μάθημα των μαθηματικών!

Αυτό να ισχύει από την Πρωτοβάθμια μέχρι την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να μην συνεχίσει η πρόσφατη οδηγία  που δίνει τη δυνατότητα και άλλες ειδικότητες να διδάσκουν μαθηματικά στο Γυμνάσιο. 

Να ξεφύγουμε από την νοοτροπία τέως Υπουργών Παιδείας που διακήρυτταν:

«…και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά́, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο».

2) Το νέο Λύκειο!
Είναι γνωστό ότι το νέο Λύκειο θα ανακοινωθεί από αυτό το καλοκαίρι. Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, σε πρόσφατο μήνυμά του εκτός από τις ευχαριστίες που έδωσες σε όσους εμπλέκονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις καταλήγει ως εξής:

«Πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς (2017 – 18), δηλαδή εγκαίρως, θα έχει ολοκληρωθεί και νομοθετικά η αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα ισχύσει για τους μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στην πρώτη Λυκείου».

Διαβάζουμε από τον Ελεύθερο τύπο τα εξής:
  • Υποχρεωτική πλέον η φοίτηση των μαθητών της Α΄ Λυκείου (2017 – 18)
  • Υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών της Β΄ Λυκείου (2018 – 19)
  • Υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου (2019 – 20)
  • Μείωση των μαθημάτων που θα δίνονται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Κάτι ανάλογο είδαμε και φέτος στο Γυμνάσιο με τα 4 μαθήματα. Η λίστα των μαθημάτων, όμως, που θα βρεθούν εκτός, δύο μήνες πριν ανοίξουν τα σχολεία, είναι ακόμα υπό συζήτηση. Κάτι μου λέει ότι η Γεωμετρία κινδυνεύει! Βλέπω για πλήρη απαξίωση του μαθήματος αν τελικά αφαιρεθεί από τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
  • Οι μεγάλες αλλαγές θα έρθουν στη Β’ Λυκείου από τον Σεπτέμβριο του 2018. Τα διδασκόμενα μαθήματα αναμένεται να περικοπούν στο μισό! Εδώ το μάθημα της Γεωμετρίας δεν έχει τύχη…. θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας το τελικό μνημόσυνο του μαθήματος! Ας δούμε με ποια «σφραγίδα» θα καταργήσει το μάθημα της Γεωμετρίας από τις ενδοσχολικές εξετάσεις.  
Εν κατακλείδι, κάθε έργο, κάθε απόφαση, κάθε κίνηση, κάθε δράση έχει και  αντίδραση, αντίρρηση, άρνηση, άρα κανένα πρόγραμμα δεν θα ολοκληρωθεί αν λάβουν υπόψη οι αρμόδιοι όλα αυτά. Όμως, πρέπει να εξετάζεται κάθε φορά ποιος διαμαρτύρεται και τι λέει. Τα επιχειρήματά του, την αποδοχή που έχει στον κόσμο και αν είναι ανακόλουθος με όσα έχει προτείνει έως τώρα. Και το πιο σημαντικό, όλα αυτά δεν πρέπει να αποφασίζονται στις θερμές ημέρες του Ιουλίου για να εφαρμοστούν τον Σεπτέμβριο! Σκοτώνει τον οποιοδήποτε προγραμματισμό μαθητών – οικογενειών. Αυτό επιδιώκουμε;

16 σχόλια :

  1. Ρε παιδιά είναι δυνατόν να εισάγονται στο παιδαγωγικό χωρίς εξέταση στα μαθηματικά; Αυτό οδηγεί σε αλυσιδωτές αντιδράσεις. Το αν ένας μαθητής θα ασχοληθεί και θα αγαπήσει τα μαθηματικά εξαρτάται σε μεγάλο ποσοστό από τον δάσκαλο του στο δημοτικό. Αν αυτός έχει θέμα στα μαθηματικά πιστεύω θα το μεταδώσει και σε μεγάλο ποσοστό των μαθητών του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κωνσταντίνε γινόταν για πολλά χρόνια οι υποψήφιοι των Παιδαγωγικών σχολών να μην εξετάζονται Πανελλαδικά στο μάθημα των Μαθηματικών. Θεωρήθηκε λάθος και τώρα ξανά γίνεται!

      Διαγραφή
  2. Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε γονείς και εκπαιδευτικούς στην ανάγνωση της είδησης πως θα μπορούν τα παιδιά μας της ομάδας των ανθρωπιστικών σπουδών να εισάγονται στα παιδαγωγικά τμήματα χωρίς ουσιαστικά να έχει προηγηθεί εξέταση στο μάθημα των Μαθηματικών.Ένα τέτοιο ολίσθημα δεν συνάδει με τις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου. Ας αναρρωτηθούμε όλοι πως είναι δυνατόν παιδιά που δεν θα γνωρίζουν ούτε τα στοιχειώδη να είναι σε λίγα χρόνια αυτά που θα διδάσκουν τις νεότερες γενιές πως να λύνουν προβλήματα,πως να κάνουν απλές πράξεις,να έχουν κριτική σκέψη, πως να οξύνουν το πνεύμα πράγματα που κατεξοχήν προκύπτουν μέσα από τα Μαθηματικά. Ως γονιός κάνω έκκληση στον υπουργό να σκύψει πάνω από το θέμα και να μην προχωρήσει στη θεσμοθέτηση αυτού του τερατουργήματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά!! Όποιος ξεφυλλίσει τα βιβλία των μαθηματικών του Δημοτικού θα αντιληφθεί ότι υπάρχουν σημαντικές έννοιες των μαθηματικών που θα τις ξαναδούν οι μαθητές στο Γυμνάσιο! Γι' αυτό πολλές φορές το τρένο έχει χαθεί για τους μαθητές από μικρές τάξεις, όχι φυσικά ότι φταίνε μόνο οι δάσκαλοι, αλλά ας μην το αφήνουμε και στη τύχη ή στην υπευθυνότητά τους.

      Διαγραφή
  3. Νομίζω ότι όλη η συζήτηση γίνεται στον αέρα. Η λογική του ελληνικού γίγνεσθαι λέει ότι οποιαδήποτε σκέψη/πλάνο/πρόταση γίνεται σε βάθος μεγαλύτερο του 1 έτους είναι εντελώς άτοπη, αφού με την (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) αλλαγή κυβέρνησης σε μερικούς μήνες, ό,τι και να έχει δρομολογηθεί, τινάζεται στον αέρα. Θυμηθείτε το πλανο Λοβέρδου προ διετίας και πώς μπήκε στο αρχείο μέσα σε μια μέρα (των εκλογών)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου έχεις δίκιο, σχέδιο ΔΕΝ υπάρχει! Φαίνεται εκ του αποτελέσματος...

      Διαγραφή
  4. Διαρκώς προσπαθούν στο Υπουργείο να μας πείσουν πως η λύση είναι η μείωση των μαθημάτων, ύλης και σχεδόν κατάργηση των εξετάσεων από το σχολείο. Έχουν καταλάβει πως δεν είναι εξετάσεις για να δούμε αν είναι « όμορφα παιδιά » αλλά για να διαπιστώσουμε πως είναι κατάλληλοι ώστε να γίνουν επιστήμονες;;; Επίσης μάλλον αδυνατούν να κατανοήσουν πως η « ενασχόληση » των παιδιών και γενικά των ανθρώπων με τις επιστήμες (και φυσικά κυρίως με τα μαθηματικά - υπάρχουν έρευνες!!!) « προάγουν » τη σκέψη! Η δημιουργία της σκέψης δεν είναι ο πρωταρχικός στόχος της εκπαίδευσης; Άρα γιατί διαρκώς καταργούν τη σκέψη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το μαθημα μας εχει βασικα προβληματα..απο τα βιβλια ,τις εξετασεις,τα αποτελεσματα των πανελληνιων,τους καθηγητες στα σχολεια,τους καθηγητες στα φροντιστηρια,το μ.ο ηλικιας των καθηγητων μας.
    ποσα παιδια στο γυμνασιο πηραν μεγαλυτερο βαθμο απο οτι επρεπε για να περασουν την ταξη..για να μην κανουν 2 βδομαδες εχτρα μαθημα??
    πως μπορει ενα παιδι να εχει φτασει στην γ λυκειου και να μην ξερει τριωνυμο??
    τα μαθημα μας ειναι μαγικο ειναι ωραιο στα δικα μας ματια..οχι στα παιδια...αφου γραφουν μ.ο στις πανελληνιες =~7!!
    εμεις καναμε τα παιδια να μην τους ενδιαφερουν τα μαθηματικα..με το μαθημα μας..με τους παραπανω βαθμους..με την βαρεμαρα μας..με τα δυσκολα μας θεματα...που τα μαθημα μας ειναι στον μαυροπινακα ακομα..και δεν εχουμε καταφερει να βαλουμε τον υπολογιστη πουθενα...
    ας φυγει η γεωμετρια..ουτε στα φρον δεν την κανουν πια
    ας φυγουν και τα μαθηματικα γενικης...
    ας κανουν το μαθημα μας....ολοι..
    κατι πρεπει να αλλαξει...
    σε ενα χρονο θα ειναι ο νεος λοβερδος ο νεος φιλης ο νεος Χ..
    θα πρεπει να βγει κατι απο ολους μαζι και να κρατησει μια δεκαετια! και μετα ξανα απο την αρχη και μετα παλι απο την αρχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα σεβαστό αυτό που λες, όμως δεν νιώθω ότι δεν έχω εξαντλήσει τα όρια μου όταν διδάσκω στους μαθητές μου, είτε είμαι μέσα στην τάξη είτε όχι.

      Και αν θεωρείς ότι είμαι ο μόνος που το κάνω θα σου πω ότι είναι ψέμματα. Κάθε μέρα έρχομαι επαφή με καθηγητές που έχουν πιο πολύ όρεξη από μένα, που υπηρετούν τον επάγγελμα τους, που το βλέπουν ως λειτούργημα, που δίνουν την ψυχή τους, που έδωσαν εξετάσεις για να διδάσκουν και ας αμείβονται με ψίχουλα σε σχέση με αυτό που προσφέρουν.

      Παρόλα αυτά τι προτείνεις να κάνουμε;;

      Διαγραφή
    2. Σίγουρα υπάρχουν εξαιρετικοί συνάδελφοι δεν διαφωνώ.
      Δεν ξέρω τι θα μπορούσα να κανω για να αλλαξω τα πράγματα,ουτοπικά όμως εαν ειχα την εξουσία αυτο που θα έκανα θα ηταν:1)νεα υλη με νεα σχολικα βιβλια 2)Αξιολόγηση σε ολο το προσωπικό 3)ερωτηματολόγια στους μαθητές για τους καθηγητες τούς και έλεγχο σε ολες τις ακραίες περιπτωσεις και + και -.4)υποχρεωτικά σεμινάρια 5)προσεχτική επιλογή σε αυτους που βαζουν τα θέματα των πανελληνίων.6)μελετη και σύγκριση αποτελεσμάτων_δεν μπορει καθε χρονο οι μαθητες σου να ειναι κατω απο το μ.ο των πανελληνίων.7)καταργηση των αναπληρωτών 8)μονιμες θέσεις απο γραπτό ΑΣΕΠ.9)νεες τεχνολογιες στα μαθηματικά 10)τραπεζα θεμάτων 11) στις τελικες εξετάσεις να διορθώνουν συναδελφοι απο αλλα σχολεία 12)οσοι δεν εχουν βαθμο πρόσβασης να κανουν μάθημα απο αλλους καθηγητές.13)εναν ενιαίο συλογο που θα δινει προτάσεις για αλλαγες και βελτιώσεις και θα κατακρίνει πχ οτι νέοι μαθηματικοί δουλεύουν σε φροντιστήρια με ντροπιαστικα ωρομίσθια.αυτα θα αλλαζα_εκανα αν μπορούσα.
      Στην πραγματικότητα τωρα...δεν ξερω τι μπορω να κανω για να αλλαξει η κατάσταση...το μονο που μπορω ειναι να δινω τον καλύτερο για τους μαθητες μου.

      Διαγραφή
  6. Γενικά υπάρχουν μηχανικοί που ξέρουν σε πολύ μεγαλύτερο βάθος τα μαθηματικά του Λυκείου από ότι οι ίδιοι οι μαθηματικοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου φίλε μου! Μας αρέσει να επικοινωνούμε επώνυμα γιατί γνωριζόμαστε και οι θέσεις μας είναι πιο υπεύθυνες.

      Προφανώς και ισχύει αυτό που γράφεις! Αν είσαι μαθηματικός θα καταλάβεις ότι λες κάτι διαφορετικό. Ο τ. Υπουργός Παιδείας είπε ότι: «…και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά́, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο».

      Ο Υπουργός (τέως) αναφέρεται σε κάθε περίπτωση! Εσύ λες ότι "υπάρχει μηχανικός κτλ." άρα έχει μεγάλη διαφορά ο κανόνας από την περίπτωση. Έχουμε διαφορετικούς ποσοδείκτες που πρέπει να προσέχουμε όταν τοποθετούμαστε.

      Παρόλα αυτά όλοι να κάνουν όλα δεν είναι και υπεύθυνοι στάση και αυτό έχει να κάνει και με τον κλάδο μου. Δεν θέλω (δεν ξέρω αν μπορώ κιόλας) να διδάσκω Φυσική ή Χημεία. Θέλω να διδάσκω μόνο μαθηματικά. Αυτή ήταν και η "σύμβασή" μου όταν διορίστηκα!

      Διαγραφή
  7. Το πρόβλημα με το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ότι όλες οι αλλαγές που προτείνονται από το εκάστοτε υπουργείο έχουν κίνητρα οικονομικά και μόνο (και όχι παιδαγωγικά). "Κόβοντας" τα Μαθηματικά Γ.Π. και αντίστοιχα την Ιστορία Γ.Π, μειώνονται τα έξοδα από την βαθμολόγηση των γραπτών άρα αυτό είναι το σωστό για το υπουργείο. Ποτέ δεν μαθαίνουμε, ούτε πριν ούτε μετά από όλες τις αλλαγές των τελευταίων χρόνων, που αποσκοπούν αυτές. Θεωρώ λοιπόν ότι μόνο οικονομικά κοιτάζουν το θέμα και δυστυχώς δεν βλέπω να αλλάζει αυτό τα επόμενα πολλά χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη τα είπες όλα πολύ και απλά, συμφωνώ μαζί σου μέχρι και στις τελείες!

      Διαγραφή
  8. υπαρχει καμια εκτιμηση ως προς τις βασεις των μαθηματικων σχολων?ενδιαφερωμαι για το μαθηματικο πατρας.13880 η περσινη ωαση 13790 τα μορια μου εχω ελπιδες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάνο μου δεν δίνουμε εκτιμήσεις. Για μένα βάλε τις σχολές όπως επιθυμείς και από κει και πέρα θα κάνουμε ταμείο στα τέλη Αυγούστου...

      Διαγραφή

Creative Commons License Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...