Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

6η άλυτη άσκηση: Χειραψίες ή τσουγκρίσματα!

Άσκηση 6η  (χειραψίες)
Σε ένα συμβούλιο παρευρίσκονται 10 άτομα τα οποία ανταλλάσσουν μεταξύ τους από μια χειραψία. Πόσες χειραψίες έγιναν; 
Να λυθεί το ίδιο πρόβλημα για
α) 100 άτομα
β) Γενίκευση: ν άτομα

Σημείωση: Το ίδιο σκεπτικό είναι και αν είχαμε τσουγκρίσματα ποτηριών!


Παρατήρηση:
1. Για να δείτε όλες τις ασκήσεις πατήστε στο φάκελο  "Άλυτες ασκήσεις"
2. Εάν δεν έχει δοθεί απάντηση, θα γραφτεί η λύση μετά τις 5 Ιουλίου 2011
3. Θα παρακαλούσα να δώσουμε χρόνο για να απαντήσουν αρχικά οι μαθητές! Οι ασκήσεις είναι αποκλειστικά για τους μαθητές έως την χρονική περίοδο που ορίζει η κάθε άσκηση. Αν η άσκηση δεν απαντηθεί μέσα σε αυτό το διάστημα μπορεί να προσπαθήσει όποιος επιθυμεί! Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας!

Σχόλια

  1. Για 10 άτομα:
    ο 1ος χαιρετά άλλους 9
    ο 2ος >> 8
    ...
    ο 9ος χαιρετά μόνο τον 10ο

    άρα 9+8+..+1=(9*10)/2=45 χειραψίες
    από τον τύπο 1+2+...+ν = ν(v+1)/2

    Ομόιως για 1000 άτομα έχω:
    999+998+....+1=499.500 χειραψίες

    Ομοίως για ν άτομα έχω:
    (ν-1)+(ν-2)+...+1=(ν-1)ν/2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άψογα η λύση και η περιγραφή της σκέψης σου!

    Είσαι μαθητής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλησπέρα,
    υπάρχει λύση για το αντίστροφο πρόβλημα;Δηλαδή, αν ακούγονται ν(πχ 14) τσουγκρίσματα, πόσα άτομα βρίσκονται στο τραπέζι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εννοείται ότι ισχύει και το αντίστροφο, πρέπει να ισούται πάντα με ν(ν-1)/2 (από τον γενικό τύπο)

    Αν προκύπτει φυσικός αριθμός τότε γίνεται, αν όχι, τότε δεν γίνεται να έχουμε τόσα τσουγκρίσματα (ή χειραψίες).

    Πχ. Έστω ότι ακούστηκαν 15 τσουγκρίσματα σε ένα Πασχαλινό τραπέζι, τότε πόσα άτομα παρευρίσκονταν;

    Απάντηση: 6, γιατί;

    ν(ν-1)/2 = 15 δηλ. ν(ν-1)=30

    και επειδή το ν είναι φυσικός αριθμός, γινόμενο δύο διαδοχικών φυσικών αριθμών που να δίνει 30 είναι το 6 και 5, άρα ν = 6!

    Φυσικά μπορείς να το λύσεις και με εξίσωση δευτέρου βαθμού κάνοντας τις πράξεις, δηλ.

    ν(ν-1)=30 άρα ν^2 - ν - 30 =0 κτλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μπορειτε να μου πειτε ποσες χειραψιες πρεπει να κανει καποιος με αγνωστους, μεχρι να πεσει σε γνωστο του?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...