Σελίδες

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Μαθηματικά και Παιχνίδια - Μία ομιλία από το 30ο Συνέδριο Μαθηματικών (Καρδίτσα)

Στο 30 συνέδριο Μαθηματικών που ολοκληρώθηκε χθες με επιτυχία, παρακολουθήσαμε μία όμορφη ομιλία από τον Χρήστο Κυριαζή και Λευτέρη Πρωτοπαπά με θέμα: "Η χρησιμότητα των Μαθηματικών Παιχνιδιών στην Άλγεβρα του Γυμνασίου".

Στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε όλες τις ασκήσεις  που προτάθηκαν από τους ομιλητές,  επίσης θα δείτε το έργο όπως εμφανίζεται στα πρακτικά και περιέχει εκτός των άλλων τη μαθηματική εξήγηση των ασκήσεων, την τάξη που προτείνεται και τις διαπραγματευόμενες έννοιες που ασχολείται κάθε φορά η άσκηση. 


Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.



Άσκηση 1η
Αν ένας διψήφιος αριθμός είναι πολλαπλάσιο του 33, τότε και ο διψήφιος που προκύπτει με αντεστραμμένες τις θέσεις των ψηφίων του είναι επίσης πολλαπλάσιο του 33.

Άσκηση 2η
Ο τριψήφιος αριθμός xyz διαιρείται με το 37, τότε και οι αριθμοί yzx, zxy διαιρούνται με το 37.

Άσκηση 3η
Ποιο είναι το πλήθος του αριθμού 1020 – 1;

Άσκηση 4η
Ποιο είναι το πλήθος του αριθμού 10983 – 105;

Άσκηση 5η
Σκεφτείτε έναν αριθμό. Διπλασιάστε τον και αφαιρέστε 5. Στο αποτέλεσμα προσθέστε το τριπλάσιο του αρχικού αριθμού και στη συνέχεια προσθέστε 11. Ζητάμε τον αριθμό που βρήκε ο μαθητής, και μέσω της απάντησής του μπορούμε να υπολογίσουμε τον αρχικό αριθμό που σκέφτηκε! Πως;;

Άσκηση 6η
Σκεφτείτε έναν αριθμό. Διπλασιάστε τον και αφαιρέστε 5. Στο αποτέλεσμα προσθέστε το τριπλάσιο του αρχικού αριθμού και στη συνέχεια προσθέστε 11. Στο αποτέλεσμα αφαιρούμε το πενταπλάσιο του αρχικού αριθμού. Το αποτέλεσμα θα είναι πάντα 6, γιατί;;

Άσκηση 7η
Σκεφτείτε έναν αριθμό. Εξαπλασιάστε τον. Στο αποτέλεσμα προσθέστε 3. Στη συνέχεια διαιρέστε με το 3 και προσθέστε 7. Βρείτε το μισό του αποτελέσματος και στη συνέχεια προσθέστε 3. Αφαιρέστε από το αποτέλεσμα  τον αρχικό αριθμό που σκεφτήκατε. Το αποτέλεσμα είναι πάντα 7, γιατί;;;

Άσκηση 8η
Σκεφτείτε ένα τριψήφιο αριθμό, που τα ψηφία των εκατοντάδων  και των μονάδων να είναι διαφορετικά. Αντιστρέψτε τη σειρά των ψηφίων και αφαιρέστε το μικρότερο από το μεγαλύτερο. Στη διαφορά που βρήκατε κάντε το ίδιο, απλά προσθέστε τους δύο αριθμούς. Βρίσκετε πάντα 1.089, γιατί;

Άσκηση 9η
Μπορείτε να βρείτε, χωρίς να γράψετε , το τετράγωνο του 991;

Άσκηση 10η
Γνωρίζουμε ότι  152 = 225, 252 = 225, 352 = 1.225, 452 = 2.025 κ.τ.λ. Ποιος «κανόνας» φαίνεται να υπάρχει; Δικαιολογήστε την απάντησή σας και βρείτε τα 2152, 7.3452 χωρίς υπολογιστή τσέπης.


Αν ψάχνετε για απαντήσεις στις παραπάνω ασκήσεις δείτε το συνημμένο αρχείο.

 Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος