Μια πολύ όμορφη και πρωτότυπη παρουσίαση των τετραγωνικών ριζικών μέσω κόμικς!
Τα σκίτσα είναι του Νικολιουδάκη Λεωνίδα (μαθητής) ενώ το σενάριο : Φανουργιάκη Μαρίνα και Καλιοντζάκης Μανώλης (μαθητές)
Επίσης, Επιµέλεια Σεναρίου και Ασκήσεων: Γαλάνη Μαρία, Καθηγήτρια Μαθηµατικών
Στοιχειοθέτηση: Παπαστάµος Βασίλης, Καθηγητής Πληροφορικής
Η ψηφιοποίηση και ο χρωµατισµός έγινε στο µάθηµα της πληροφορικής Γ Γυµνασίου και στην ενότητα «Επεξεργασία εικόνας» από οµάδες µαθητών της Γ Γυµνασίου (Γυμνάσιο Πλατανιά)
Επίσης μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο και από εδώ
Σημείωση: Αν σκεφτούμε ότι αυτή η ιδέα (2003) προηγείται από τα βιβλία "Logicomix " (Δοξιάδης) και "Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ " (Ανδριόπουλος) που είναι σκίτσα με μαθηματικό περιεχόμενο, θα καταλάβουμε την μεγαλοφυείς και πρωτοποριακή σκέψη μαθητών και διδασκόντων!
Ριζομπερδέματα - Κόμικ και τετραγωνικές ρίζες
Μια σύντομη περιήγηση στο lisari.blogspot.com
"Amat victoria curam" = η νίκη αγαπά την προετοιμασία
Googlisari
Δευτέρα 9 Μαΐου 2011
3 σχόλια:
Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.
Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.
Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.
Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!
Μάκης Χατζόπουλος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Μπράβο σε όλους, μαθητές και καθηγητές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή δουλειά! Μπράβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά έχω μια απορία, Μάκη: γιατί ο,τιδήποτε δούμε σε κόμικ που συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο με τα Μαθηματικά θα πρέπει να το βάλουμε στην ίδια και την αυτή κατηγορία;
Σε κόμικ κυκλοφορούν οι αρχαίες τραγωδίες και οι κωμωδίες του Αριστοφάνη εδώ και χρόνια και ξεκίνησαν με καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Το να βάζεις το κόμικ στην εκπαιδευτική πρακτική δεν είναι το ίδιο με το να αφηγείσαι την ιστορία της "κρίσης στα θεμέλια" των Μαθηματικών μέσω graphic novel! Είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Το ό,τι αφενός είναι εικονογραφημένα και αφετέρου αντλούν θέματα από τον αχανή κόσμο των Μαθηματικών δεν τα καθιστά συγκρίσιμα, ούτε καν σαν ιδέα!
Και τα λέω όλα αυτά, επειδή ξέρεις πολύ καλά ότι και τον Θοδωρή τον Ανδριόπουλο τον θεώρησαν κάποιοι "αντιγραφέα" του Δοξιάδη και τον ανάγκασαν-κατ' επανάληψη μάλιστα-να παρουσιάσει το πλήρες ιστορικό της δημιουργίας του "ποιος σκότωσε τον κύριο Χ;", για να αποδείξει(!?) ότι την ιδέα την είχε εφαρμόσει ως διδακτική πρακτική, πολύ νωρίτερα!
Θαρρείς και μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα στο "Logicomix" και στο "ποιος σκότωσε τον κύριο Χ;"
Έτερον εκάτερον, για να μη σου πω και εκατέρωθεν :)!
Συγχαίρω τα παιδιά και τους καθηγητές όχιτόσο για την ιδέα, γιατί αν ψάξεις λίγο στο διαδίκτυο θα βρεις τόνους κόμικ με εκπαιδευτικό χαρακτήρα όσο για την εκτέλεση.Πολύ καλή.
Και φυσικά συγχαίρω κι εσένα που πας κι ανακαλύπτεις όλα τα ενδιαφέροντα :)
Κατερίνα ενδιαφέρουσα άποψη που ύστερα από τέτοια ανάλυση δεν μπορώ να μην συμφωνήσω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δίκιο, η παγίδα που πέφτουμε είναι εμφανής, αλλά η ιδέα σύνδεσης των Μαθηματικών με τα κόμικ για μένα είναι κάτι νέο, δεν είχα δει κάτι τέτοιο πριν διαβάσω το Logicomix, οπότε ταυτίζω ή καλύτερα ταύτιζα την ιδέα με τον δημιουργό που μου το εμφάνισε γα πρώτη φορά και χωρίς να είναι κατ' ανάγκην και ο εμπνευστής αυτής της ιδέας.
Όσο για το θέμα με τον κ. Ανδριόπουλο το γνωρίζω και εγώ και αν θυμάσαι συμμετείχα στην αντίστοιχη συζήτηση που έγινε σε κάποιο φόρουμ.
Επίσης Κατερίνα θα ήθελα να μου γνωστοποιήσεις ανάλογη δουλειά με αυτή που παρουσίασα (αν είναι εύκολο πιο πίσω από το 2000) και να την παρουσιάσουμε αν δεν έχεις πρόβλημα.