Δεκαπέντε εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε σχολεία της Πάτρας, σχεδίασαν διδακτικές ενότητες και δραστηριότητες για τα μαθηματικά του δημοτικού, στο πλαίσιο εφαρμογής πιλοτικού προγράμματος Νέα μάθηση μέσω Σχεδιασμού που υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ενεργοποίηση των μαθητών που καλούνται μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, να μη διεκπεραιώνουν απλά τη μάθηση, αλλά να τη σχεδιάζουν μέσα από διάφορες δραστηριότητες.
Όπως δήλωσε η επιστημονική συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Ευγενία Αρβανίτη, η νέα μάθηση είναι ερευνητικό πρόγραμμα και στηρίζεται σε μία διεξοδική έρευνα σε σχέση με τους νέους διδακτικούς τρόπους. Πρόκειται για σύνθεση διαφόρων παιδαγωγικών κατευθύνσεων και μεθόδων για να υποστηριχθεί το φαινόμενο της μάθησης σε διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ο εκπαιδευτικός δεν διεκπεραιώνει απλά τη μάθηση, αλλά σχεδιάζει μαζί με τους μαθητές διάφορα σχέδια μαθημάτων, καθώς και μαθησιακά περιβάλλοντα, μέσα στα οποία οι μαθητές διδάσκονται με πιο δημιουργικό και εποικοδομητικό τρόπο.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές αντιμετωπίζονται ως παράγοντες της μαθησιακής διαδικασίας, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά, ενώ από κοινού με τους εκπαιδευτικούς διαμορφώνουν το πλαίσιο μάθησης.
Όπως σημειώνει η κ. Αρβανίτη τα παιδιά σήμερα φθάνουν στο σχολείο έχοντας μία σειρά από ηλεκτρονικά ερεθίσματα, τα οποία αφορούν τον σχεδιασμό είτε του παιχνιδιού, είτε της μάθησης. Προσθέτει: Τα περισσότερα από αυτά καταναλώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους στο διαδίκτυο, όπου σχεδιάζουν και παίζουν το ρόλο του βασικού παίκτη και εξηγεί: Εμείς αυτό το αξιοποιούμε ως αρχή στην παιδαγωγική και ενεργοποιούμε τους μαθητές, ως σχεδιαστές του τρόπου μάθησής τους στο σχολείο μέσα από δραστηριότητες.
Πηγή: newbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.
Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.
Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.
Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!
Μάκης Χατζόπουλος