Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μου ήρθε με e-mail - Βρες το πρότυπό σου! Μαθηματική ερμηνεία


 Καθένας από εμάς είναι αποτέλεσμα πολλών επιρροών. Ωστόσο κάποια άτομα έχουν ιδιαίτερο ρόλο στη διαμόρφωσή μας. Είναι τα πρότυπά μας, τα οποία συνειδητά ή ασυνείδητα μιμούμαστε.

     Ίσως ήδη ξέρεις ποιο είναι το πρότυπό σου σε αυτή τη ζωή.  Ή μήπως όχι;

Ο παγκοσμίου φήμης καθηγητής Sir Trevoir Rigelsworth, Ph.D, μας έχει δείξει έναν απλό τρόπο για να βρίσκουμε ποιο είναι το πρότυπό μας.

            Είναι εύκολο, διαρκεί μόνο 1 λεπτό και θα σε εκπλήξει...!

                     ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟ;

                    Μην κρυφοκοιτάξεις στο τέλος!

                    Δε θέλεις να χαλάσεις την απάντηση.

                    Δοκίμασέ το, είναι τέλειο και θα σε βοηθήσει στη ζωή σου!

                    Μην κοιτάξεις ακόμα τις απαντήσεις:

                1) Επίλεξε τον αγαπημένο σου αριθμό από το 1 ως το 9.

                2) Πολλαπλασίασε το με το 3.

                3) Πρόσθεσε 3, και μετά πολλαπλασίασε πάλι με το 3.
                     (θα περιμένω να φέρεις το κομπιουτεράκι...)

                4) Ο αριθμός που βρήκες αποτελείται από 2 ή 3 ψηφία.

                5) Πρόσθεσε τα ψηφία του αριθμού που βρήκες μεταξύ τους,
                     ώστε να καταλήξεις σε μονοψήφιο αριθμό.

                6) Τώρα διάβασε παρακάτω τις απαντήσεις.
 Με τον αριθμό που βρήκες, δες ποιος είναι το πρότυπό σου από   την παρακάτω λίστα:

                                      1. Albert Einstein

                                      2. Oprah Winfrey

                                      3. Mother Teresa

                                      4.
Μαχάτμα Γκάντι

                                      5. Bill Gates

                                      6.
Λιονέλ Μέσι

                                      7. Brad Pitt

                                      8. Babe Ruth

                                      9.
Γιώργος Παπανδρέου

                               
     10.
Barak Obama

                     Εγώ ξέρω ποιός είναι το πρότυπο σου και να τον χαίρεσαι...

                 
   Μια μέρα θα γίνεις κι εσύ σαν κι αυτόν!  Πίστεψέ το!!!
                    .................

                    ................

         * Υ.Γ. Σταμάτα να διαλέγεις διαφορετικά νούμερα!!!

                    Δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα.

                    ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΙΔΩΛΟ ΣΟΥ, ΑΠΟΔΕΞΟΥ ΤΟ!!!

Υπενθύμιση (Κριτήρια διαιρετότητας Α΄ Γυμνασίου)
Αν το μονοψήφιο άθροισμα των ψηφίων ενός φυσικού αριθμού είναι 9, τότε ο αριθμός αυτός διαιρείται με το 9 και αντίστροφα, το μονοψήφιο άθροισμα των ψηφίων κάθε πολλαπλασίου του 9 είναι ίσο με 9, δηλαδή αν xy είναι ένας διψήφιος φυσικός αριθμός τότε ισχύει το εξής: $xy = \pi o\lambda 9 \Leftrightarrow x + y = 9$
Απόδειξη:
Έστω xy ένας διψήφιος φυσικός αριθμός όπου $0 \le x \le 9,\,\,0 \le y \le 9$ όχι ταυτόχρονα μηδέν και είναι πολλαπλάσιο του 9. Θα δείξουμε ότι x + y = 9 ή x = y = 9. Άρα γενικά το μονοψήφιο άθροισμα των ψηφίων του (και στις δύο περιπτώσεις είναι 9).

Έχουμε διαδοχικά,$xy = \pi o\lambda 9 \Leftrightarrow 10x + y = 9k$ όπου k φυσικός αριθμός τέτοιος ώστε $1 \le k \le 11$
$$\begin{array}{l}
  \Leftrightarrow x + y = 9k - 9x \\
  \Leftrightarrow x + y = 9\left( {k - x} \right) \\
  \Leftrightarrow x + y = 9\rho \\
 \end{array}$$ (1) όπου p = k – x ένα φυσικός αριθμός

Όμως, $0 \le x \le 9,\,\,0 \le y \le 9$ με πρόσθεση κατά μέλη παίρνουμε:
$0 < x + y \le 18 \Leftrightarrow 0 < 9p \le 18 \Leftrightarrow 0 < p \le 2 \Leftrightarrow p = 1\,\,\, \vee \,\,\,p = 2$
Άρα,
$$\begin{array}{l}
 p = 1:\,\,\,\,x + y = 9 \\
 p = 2:\,\,\,x + y = 9 \cdot 2 \Leftrightarrow x + y = 9 + 9 \Leftrightarrow x = y = 9 \\
 \end{array}$$
Μαθηματική ερμηνεία του προβλήματος:
Έστω x ένας φυσικός αριθμός τέτοιος ώστε $1 \le x \le 9$, τότε έχουμε διαδοχικά:

$$\begin{array}{l}
 1 \le x \le 9 \Leftrightarrow \\
  \Leftrightarrow 3 \le 3x \le 27 \\
  \Leftrightarrow 6 \le 3x + 3 \le 30 \\
  \Leftrightarrow 18 \le 9x + 9 \le 90 \\
  \Leftrightarrow 9x + 9 = 9\left( {x + 1} \right) = \pi o\lambda 9 \\
 \end{array}$$
Συμπέρασμα: Άρα ο αριθμός που θα προκύπτει στο e-mail θα είναι  ένας διψήφιος αριθμός (μεταξύ του 19 και του 90) και όχι τριψήφιος όπως αναφέρει. Επίσης θα είναι πολλαπλάσιο του 9 άρα από την παραπάνω πρόταση το μονοψήφιο άθροισμα των ψηφίων του θα είναι πάντα 9, οπότε η απάντηση θα είναι πάντα η ίδια!

Σχόλια

  1. υπαρχει ενα αλλο αντιστοιχο, συνηθιζω να το θετω στις πρωτες γνωριμιες με μαθητες

    βημα 1 διαλλεξε εναν αριθμο απο το 1 εως το 9

    βημα 2 πολλαπλασιασε τον με 9

    βημα 3 αν ειναι διψηφιος προσθεσε τα δυο ψηφια
    αν οχι αστον οπως ειναι

    βημα 4 απο το παραπανω αθροισμα αφαιρεσε 5

    βημα 5 με τον αριθμο της παραπανω διαφορας βρες το αντιστοιχο γραμμα της αλφαβητας και βρες μια χωρα που αρχιζει απο αυτο

    βημα 6 με το αμεσως επομενο γραμμα απο αυτο που βρηκες πριν βρες ενα ζωο

    βημα 7 ερωτηση: το ζωο εχει κερατα

    απαντηση γριφου αν το ζωο εχει κερατα ''τη δουλεια εχει το ελαφι στην Δανια''

    αν το ζωο δεν εχει κερατα ''τη δουλεια εχει ο ελεφαντας στην Δανια''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφα Αντρέα.

    Δώσε εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος και την μαθηματική εξήγηση για να είναι πλήρες η παρουσίαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26