Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λύση του τρίτου θέματος στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου θεμάτων ΟΕΦΕ 2012

Δίνω μια λύση στο θέμα Γ του ΟΕΦΕ 2012, για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου.

Δεκτά και επιθυμητά σχόλια και παρατηρήσεις. 

Το δικό μου σχόλιο για την εν λόγω άσκηση είναι η εξής, μια  άσκηση με πολλά υποερωτήματα και μερικά απαιτητικά, ιδίως για Γ θέμα, η λύση καταλαμβάνει μεγάλη έκταση και το επιβαρύνει η μελέτη της συνάρτησης. Παρόλα αυτά είναι μια πολύ όμορφη άσκηση που εξετάζει τον μαθητή σε πολλά εδάφια του σχολικού βιβλίου.


Σχόλια

  1. Και ένα γρήγορο σχόλιο συνολικά για τα θέματα, λείπουν οι μιγαδικοί!

    Σε όλο το διαγώνισμα υπάρχουν μόνο δύο υποερωτήματα, ένα σε Σωστό - Λάθος και ένα άλλο στο τελευταίο υποερώτημα του Δ θέματος!

    Πολύ πρωτοποριακή κίνηση που πολύ θα ήθελα να ακούσω το σκεπτικό αυτών που έθεσαν τα θέματα.

    Περισσότερα θα πω όταν ανακοινωθούν τα θέματα, που μπορούν όλοι να τα δουν άρα και να κρίνουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χμ
    το τριτο θεμα ηταν αρκτα απαιτητικο για δυνατους λυτες(δεν ειναι τυχαιο οτι καποιοι το αφαιρεσαν και εβαλαν αλλο στη θεση του...)
    για τα υπολοιπα ξενιζει η μερικη απουσια μιγαδικων και γενικα απαιτητικα θεματα για το 13% μονο των μαθητων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βασίλη αλήθεια; Δεν το δέχτηκαν όλα τα Φροντιστήρια; Δεν το γνώριζα, καλή πληροφορία, την κρατάμε!

    Όσο για το 13% πως προέκυψε; Η κατανομή των βαθμών είναι κανονική (μαθηματικό χιούμορ);

    Όσο για την απουσία των μιγαδικών και εμένα με εκπλήσσει αλλά δεν με βρίσκει σίγουρα αντίθετο, αν σκεφτούμε την έκταση που καταλαμβάνουν (τρεις παράγραφοι) και τα μόρια που τους αντιστοιχούν στις εξετάσεις (25 μόρια από τα 100), θα πρέπει να παραδεχτείς ότι είναι δυσανάλογα.

    Κρίμα δεν είναι να μποϊκοτάρουμε συνέχεια το 1 κεφάλαιο Ανάλυσης; Πόσες φορές έχουμε δει σύνθεση συναρτήσεων (όχι σύνθετη συνάρτηση); Ισότητα συναρτήσεων; Πράξεις συναρτήσεων; Όρια στο άπειρο; Όρια να λύνονται χωρίς τον κατεργάρη τον D-L-H; Σκέψου πόσο χρόνο αναλώνουμε σε αυτό το κεφάλαιο και πόσα θέματα ζητούνται. Το χρησιμοποιούμε σαν μεταβατικό κεφάλαιο που θα μας χρειαστεί στα επόμενα κεφάλαια, αλλά μια αμιγώς άσκηση από αυτό το κεφάλαιο απουσιάζει, την επισκιάζει η παράγραφος της συνέχειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. βάζεις ιδεες...
    συμφωνω απολυτα για την αναλυση

    το 13% προκυπτει (προχειρα και οχι απολυτως ορθα-τεκμηριωμενα)απο προσωπικες εκτιμησεις τοσο απο ποσοστα αλλων ετων πανελληνιων οσο και απο παιδια που επιχειρησαν να το λυσουν(οχι πανελληνιως! )...(δεν ειναι κανονικη με τιποτα)

    πολυ θα ηθελα μια ασκηση με 2 συναρτησεις "αρχικες" συνδιασμο με πρωτο κεφαλαιο και οριο αυτων χωρις λου πι ταλ...(για 2ο-3ο θεμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26