Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημήτρης Μελάς - Το μέλλον στα Μαθηματικά

Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ στη διοργάνωση  
Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Έλληνας που διακρίθηκε ποτέ στη διοργάνωση  


Γονίδια
Αντώνης Μελάς
 Και αν όλα αυτά νομίζετε ότι είναι τυχαία, μάλλον δεν γνωρίζετε τα γονίδια που κληρονόμησε, ο πατέρας του είναι ο Αντώνιος Μελάς καθηγητής του Μαθηματικού τμήματος Αθήνας, ένας προικισμένος και ταλαντούχος μαθηματικός (βαθμός πτυχίου 9,43!!) που το ζήταγαν όλα τα Μαθηματικά τμήματα της Αμερικής και παρόλα αυτά δέχτηκε την ταπεινή θέση στο Ε.Κ.ΠΑ τμήμα Μαθηματικών.

Αν επιθυμείτε  περισσότερα στοιχεία και περιγραφή του έργου του Αντώνη Μελά πατήστε εδώ, μία συνέντευξη του Νίκου Μόσχοβου.




Συνέντευξη

«Πήγα εκεί για να γράψω το καλύτερο και τα κατάφερα» δηλώνει στην «Ε» ο νεαρός Δημήτρης, άρτι αφιχθείς από την Τουρκία. Μπορεί ο ίδιος να λέει «δεν περίμενα ότι θα κερδίσω», όσοι τον ξέρουν, όμως, τον θεωρούσαν φαβορί. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται συνεχώς σε διαγωνισμούς που απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, όντας ο ίδιος μαθητής Δημοτικού.

Επέστρεψε από την Αττάλεια όπου πραγματοποιήθηκε η 17η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων, κρατώντας το αργυρό μετάλλιο - ένα από τα δύο αργυρά που κατέκτησαν φέτος οι Έλληνες μαθητές, συνεχίζοντας την παράδοση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Περιγράφει με ενθουσιασμό τις 6 ημέρες στην Αττάλεια «σε ένα τεράστιο ξενοδοχείο με πολλά παιδιά και δύσκολες ασκήσεις. Ήταν τέλεια εμπειρία».
 
Το δεύτερο αργυρό μετάλλιο απέσπασε ο Παναγιώτης Μισιακός, ενώ στη συλλογή της ελληνικής αποστολής προστέθηκαν και δύο χάλκινα μετάλλια του Γιώργου Βενιζέλου και του Νίκου Καλοσίδη από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, ο Φίλιππος Ιλαρίων από την Καστοριά τιμήθηκε με Εύφημη Μνεία.

«Οι διακρίσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές, γιατί τα Βαλκάνια είναι ένας δύσκολος χώρος για τα Μαθηματικά. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το επίπεδο ιδιαίτερα υψηλό. Η συγκεκριμένη Μαθηματική Ολυμπιάδα είναι πολύ πιο δύσκολη από την πανευρωπαϊκή. Συμμετείχαν περίπου 20 χώρες, ενώ έλαβαν μέρος και Αμερικανοί μαθητές», λέει ο αντιπρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Γιάννης Τυρλής. Ο ίδιος δηλώνει εντυπωσιασμένος με την απόδοση του μικρού Δημήτρη. «Πρώτη φορά έχουμε τόσο μικρό νικητή. Συνήθως διαγωνίζονται μαθητές Γυμνασίου έως 15,5 ετών».

Πρωτοτυπία
«Ήταν δύσκολα;» ρωτάμε τον Δημήτρη. «Σε σχέση με αυτά που κάνω στο σχολείο είναι πολύ πιο δύσκολα. Είναι πρωτότυποι διαγωνισμοί, 4 θέματα που περιλαμβάνουν Άλγεβρα, Γεωμετρία και συνδυαστική ερώτηση», λέει ο ίδιος. «Συμμετείχαν 6 μαθητές από 10 χώρες, αλλά υπήρχαν και ανεπίσημες συμμετοχές» διευκρινίζει ο ίδιος, ο οποίος έλαβε μέρος στο διαγωνισμό έπειτα από προτροπή του πατέρα του. «Πέρσι είχα λάβει μέρος στον προκριματικό γύρο, ενώ φέτος τα κατάφερα και πέρασα στον τελικό», λέει ο ίδιος. Στον ελεύθερο χρόνο του μαθαίνει προγραμματισμό -«φωνάζω τον φίλο μου από τη γειτονιά και παίζουμε μαζί στον υπολογιστή»-, ενώ στα χόμπι του συμπεριλαμβάνονται εκτός από τα Μαθηματικά και το κουνγκ φου.

Τον ρωτάμε για τη σχέση του με τους αριθμούς και τα μαθηματικά. «Για μένα είναι απλώς ένα εργαλείο, που στο μέλλον θα με βοηθήσει να κάνω ό,τι θέλω». 

Καλή συνέχεια Δημήτρη!

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Γεωμετρία Α΄ Λυκείου: Διαγώνισμα μέχρι τα κριτήρια ισότητας τριγώνων

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Παναγιώτης Στασινός από το ΓΕΛ Άστρους, μας προσφέρει το Κριτήριο Αξιολόγησης που έθεσε στους μαθητές του μέχρι τα Κριτήρια Ισότητας Τριγώνων (κεφάλαιο 3ο).  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2022 - 23