Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Διαγνωστικά τεστ Μαθηματικών για Γυμνάσιο - Λύκειο

Τα διαγνωστικά τεστ τα θεωρώ απαραίτητα να γίνονται σε κάθε τάξη και σε κάθε σχολείο από όλους τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) όταν μπαίνουμε για πρώτη φορά σε μία τάξη, είναι σαν το Ιατρικό Check up που κάνουμε κάθε χρόνο για να διαγνώσουμε τα προβλήματα μας. Έτσι πρέπει να πράξουμε και με τους μαθητές μας, το check up στην περίπτωσή μας είναι το διαγνωστικό τεστ, με αυτά καταλαβαίνουμε το επίπεδο των μαθητών που έχουμε απέναντί μας, τα κενά και ελλείψεις που έχει μία τάξη σε σημαντικές έννοιες των μαθηματικών (πχ. ένα κεφάλαιο που δεν πρόλαβε ο περσινός μαθηματικός να ολοκληρώσει) και μπορούμε με εξατομικευμένη διδασκαλία να εστιάσουμε σε κάθε μαθητή.

Επίσης με τα διαγνωστικά τεστ βλέπουμε την αρχική εικόνα του μαθητή και την πορεία του μέσα στην σχολική χρονιά, δηλ. ένας μαθητής που μου γράφει τεστ 09 δεν μου λέει κάτι, αν αυτός ο μαθητής είχε στο διαγνωστικό τεστ 05 τότε έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Όλοι ξέρουμε ότι ένας αδιάβαστος μαθητής που προσπέρασε τις τάξεις του Γυμνασίου και το βρίσκουμε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου οι δυνατότητες μας για καλυτέρευση είναι περιορισμένες, άρα ποιος είναι ο σκοπός μας;; Να τον κινητοποιήσουμε να αυξήσει την προσπάθεια και να ανεβάσει το επίπεδο γνώσεών του, δηλαδή από 05 που ήταν να φτάσει στο 07 και στο επόμενο τεστ στο 09, να έχει μία ανοδική πορεία και ας είναι κάτω από την βάση, για μένα αυτός ο μαθητής έχει επιτύχει τον στόχο του και δεν θεωρώ ότι πρέπει στο τετράμηνο να του βάλουμε βαθμό κάτω από την βάση.

Τα διαγνωστικά τεστ πρέπει να είναι απλές, εύκολες και κατανοητές ασκήσεις που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο  φάσμα γνώσεων από τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις Γεωμετρίας και λογικής για να αντιληφθούμε ακριβώς το πλήρες φάσμα σκέψης και γνώσης του μαθητή. Νομίζω ότι είναι χρήσιμα τα διαγνωστικά τεστ για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Λυκείου αλλά επιβάλλονται για την Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου, στο μεταίχμιο δηλαδή Δημοτικού – Γυμνασίου και Γυμνασίου – Λυκείου. Σε αυτές τις τάξεις σίγουρα ο καθηγητής έχει νέους μαθητές που δεν τους γνωρίζει, δεν γνωρίζει την ύλη και τα κεφάλαια που διδάχτηκε η τάξη τις προηγούμενες χρονιές και τέλος την δυναμική της τάξης.

Ας δούμε αναλυτικά τα κυριότερα:

Α΄ Γυμνασίου
1) Στην ιστοσελίδα της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου, ο Σχολικός Σύμβουλος  κ. Ιωάννης Κανέλλος, ανήρτησε στην αρχή του Σχ. Έτους 2007-08 ένα διαγνωστικό ερωτηματολόγιο μαθηματικών για τους  μαθητές  των σχολείων της περιοχής ευθύνης του, που ξεκινούσαν την Α΄ Γυμνασίου.Το διαγνωστικό αυτό τεστ  είναι σε μορφή word, ώστε να μπορεί κάποιος εύκολα να το τροποποιεί και να το χρησιμοποιεί. Πατήστε εδώ για να το αποθηκεύσετε.


Α΄ Λυκείου
1) Το διαγνωστικό τεστ A΄ Λυκείου του ΚΕΕ σε μορφή word ή σε  pdf.

2)  Διαγνωστικό τεστ για την Α΄ Λυκείου σε μορφή word

3) Διαγνωστικό τεστ (.docx) για την Α΄ Λυκείου από τον Μαλλιάκα  Κώστα

4) Διαγνωστικό τεστ για την Α΄ Λυκείου από το 7ο ΓΕΛ Περιστερίου. 

5) Διαγνωστικά τεστ (.docx) για την Α΄ Λυκείου ΕΠΑ.Λ από τα ΚΕΕ

6) Διαγνωστικό τεστ, επάναληψη βασικών γνώσεων από το Γυμνάσιο, από τον Μίλτο Παπαγρηγοράκη. 

Β΄ Λυκείου
1) Διαγνωστικό τεστ για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου από τον Χατζόπουλο Μάκη.

Γ΄ Λυκείου
1) Προετοιμάζοντας τους μαθητές για την Γ Λυκείου, από τον Χατζόπουλο Μάκη

2)  Προετοιμάζοντας τους μιγαδικούς αριθμούς, (.doc) για τους μαθητές της Γ Λυκείου, από τον συνάδελφο Αντρέα Κουλούρη. 

ΑΕΙ - ΤΕΙ
1) Ένα διαγνωστικό τεστ (.docx) από τον Καθηγητή Πανεπιστήμιου Κρήτης Μιχάλη Λάμπρου, για τους φοιτητές και σπουδαστές των ΑΕΙ - ΤΕΙ αντίστοιχα.


 Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος