Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Δημοσιεύτηκαν τα νέα προγράμματα σπουδών Λυκείου 2015 -2016 για τα μαθηματικά!!!

Λογικά μεταπηδήσατε από αυτό το σύνδεσμο!
Όλα όσα διαβάσατε ήταν μυθοπλασία λόγω της 1ης Απριλίου που γιορτάζουμε κάθε χρόνο!!

Καλό μήνα παιδιά!!

Τα παρακάτω ήταν η ύλη που είχε δημοσιευτεί για να εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2015 - 16 και τελικά δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Για τους δικούς μας λόγους την ξανά αναφέρουμε!

 _____________________________________________________
Δημοσιεύτηκε τελικά η νέα σχολική ύλη Μαθηματικών 
της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου για το 2015 - 16

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.



Με μια ματιά η ύλη για την Γ΄ Λυκείου (και οι δύο κατευθύνσεις)



Με μια ματιά η ύλη της Β΄ Λυκείου (Άλγεβρα, Γεωμετρία και Κατεύθυνση)


Με μια ματιά η ύλη της Α΄ Λυκείου (Άλγεβρα, Γεωμετρία)



Σημείωση: Η ύλη της Γ΄ Λυκείου είναι ίδια που είχαμε περιγράψει εδώ και μήνες αποκλειστικά στο lisari.  

Είχαμε αναφέρει την απουσία μιγαδικών από το Λύκειο, την απουσία των θεωρημάτων με "ξ" , την συνδυαστική και την εισαγωγή των κωνικών τομών στη Γ΄ Λυκείου. 

Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις ανακοινώθηκε η ύλη στο lisari οι επισκέπτες που μας επισκέφτηκαν ήταν πάνω από 800 άτομα!! 

Σας ευχαριστούμε για την ανταπόκριση και την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε!!!

26 σχόλια:

  1. maki ksefilisa ligo to terastio fek.
    nomizo oti ta mathimatika oikonomikon-paidagogikon eginan endiaferonta.
    ALLA nomizo oti poli mathites tha apogoiteftoun kai den tha ta epileksoun me oti afto sinepagetai gia to dikaioma tous os pron tin epilogi sxolon sto mixanografiko.
    Idomen...
    kapoio diko sou sxolio?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ.....ΣΚΟΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ. Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΥΛΗ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΕ ΤΑΞΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΜΗ ΤΗΣ...ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΦΕΚ ΙΣΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ....
    ΘΟΔΩΡΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με μια πρώτη ματιά... ο όγκος της ύλης θύμισε δέσμες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λείπουν αρκετά για να φτάσει στην ύλη τις δέσμες, όσον αφορά θετικές και τεχνολογικές σπουδές. Ομως θα συμφωνήσω με το Θοδωρή. Θετικό το ότι περιλαμβάνει περισσότερα πεδία των μαθηματικών από την σημερινή!!
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ύλη αυτή είναι αρκετά μεγάλη ώστε να είναι συγχρόνως διδακτέα και εξεταστέα. Υπάρχει κάποια ενημέρωση πάνω σ' αυτό; Έχει ξεκινήσει η συγγραφή των αντίστοιχων βιβλίων ή θα επιχειρηθεί η πιστή αντιγραφή από παλαιότερα βιβλία; Παρακαλώ θερμά κάποιο σχόλιο απ' όποιον κάτι παραπανω γνωρίζει.
    Συγχαρητήρια και πάλι για την τόσο άμεση ενημέρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε Νίκο αναφέρω ξανά τα εξής:

    1) Η διδακτέα και εξεταστέα ύλη ακόμα δεν έχει καθοριστεί, από όσο γνωρίζω δεν έχουν καταλήξει ακόμα αφού και εκεί υπάρχουν διαφωνίες...

    2) Σχολικό βιβλίο για το σχολικό έτος 2015 - 16 δεν θα υπάρχει!!! Τι θα υπάρχει; Ένα μεταβατικό βιβλίο που θα είναι για ένα χρόνο και δεν είναι ακόμα καθορισμένο πως θα προκύψει...

    3) Η ύλη είναι μεγάλη, όμως μην ξεχνάμε ότι θα οι μαθητές των Θετικών ή Οικονομικών σπουδών θα διδάσκονται 8 ώρες μαθηματικά εβδομαδιαίως

    3) Εξωσχολικά βιβλία με την παραπάνω ύλη γράφουν ΟΛΟΙ οι γνωστοί συγγραφείς

    Παρόλα αυτά για μένα δεν έχει "κλειδώσει" τίποτα, αφού αν έρθει μια νέα κυβέρνηση, άρα νέος ή νέα (κρατήστε το αυτό ως πρόβλεψη) Υπουργός τότε θα ξαφνιαστεί αν ακούσει ότι οι μαθητές του χρόνου θα διαγωνιστούν χωρίς να έχουν σχολικό βιβλίο!!

    Δεν είμαι σίγουρος ότι θα το δεχθεί με ευκολία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 8 ώρες Μαθηματικά /εβδομάδα διδάσκονταν στην τότε Α Δέσμη με το πρόγραμμα σπουδών 1983-1992!
      Δηλαδή τα τρία βιβλία της Α Δέσμης (Μαθηματικά Ι για Α Δέσμη,Μαθηματικά ΙΙ για Β+Δ Δέσμη),Άλγεβρα,Ανάλυση και Αναλυτική Γεωμετρία.
      Με διαφορετική ύλη βέβαια γιατί εκτός του γεγονότος ότι έχει φύγει η αναλυτική γεωμετρία όπως διδασκόταν τότε (κλάσεις ισοδυναμίας διανύσματα) οι Μιγαδικοί είναι έξω(Θετικές Επιστήμες,Πολυτεχνείο,Αντίστοιχα ΤΕΙ) η Άλγεβρα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη όπως διδασκόταν τότε (Αλγεβρικές Δομές,Διανυσματικοί Χώροι,Μιγαδικοί ως σώμα με περισσότερη ύλη...)
      Όχι πως η νέα ύλη δεν είναι καλή,αλλά προφανώς ανανεώθηκε πολύ για να αλλάξει και η θεματοδοσία...

      Διαγραφή
  7. Έχω μείνει άφωνος με τις αλλαγές αλλά και τα σχόλια του Μάκη...

    Πέρα από την αύξηση της ύλης κλπ:

    Στη Γεωμετρία Α Λυκείου για παράδειγμα εως τώρα κάναμε πρώτα τη σύγκριση τριγώνων και μετά το άθροισμα γωνιών τριγώνου. Τώρα θα πάει ανάποδα! Αυτό σημαίνει πλήρη αναδιάρθρωση της ύλης, γιατί αυτό δεν είναι κάτι που γίνεται με απλή αναδιάταξη κεφαλαίων ή ενοτήτων!

    Επίσης αυτό το ανεβοκατέβασμα κεφαλαίων (πρόοδοι, τριγωνομετρία κλπ) μεταξύ Α και Β Λυκείου έχει καταντήσει κουραστικό! Κάποια στιγμή να αποφασίζαμε που θα μείνουν τα κεφάλαια αυτά;

    Η αύξηση ωρών συνεπάγεται ότι κάτι κεφάλαια και ενότητες από συνδυαστική ή Πιθανότητες θα βρουν το δρόμο τους προς την εξεταστέα ύλη;

    Και τέλος, όλοι αυτοί οι πειραματισμοί στου Κασίδη το κεφάλι πότε θα τελειώσουν;

    Το μόνο θετικό είναι ότι θα ξεσκουριάσουμε και θα πέσουμε πάλι στο διάβασμα ειδικά σε Συνδυαστική-Στατιστική-Πιθανότητες (καθώς φυσικά άλλο να τα γνωρίζουμε κι άλλο να τα διδάσκουμε). Ενδιαφέρον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Παρόλα αυτά για μένα δεν έχει "κλειδώσει" τίποτα, αφού αν έρθει μια νέα κυβέρνηση, άρα νέος ή νέα (κρατήστε το αυτό ως πρόβλεψη) Υπουργός τότε θα ξαφνιαστεί αν ακούσει ότι οι μαθητές του χρόνου θα διαγωνιστούν χωρίς να έχουν σχολικό βιβλίο!!"

    Oι πολιτικές εξελίξεις σε επίπεδο αυτοδυναμίας θα καθορίσουν τα πάντα. Η μια έβγαζε φωτοτυπίες και είναι εκτός πολιτικής, ο άλλος τύπωσε βιβλία, ξεκίνησε την τράπεζα θεμάτων βιαστικά και σε εξι μήνες πάει σπίτι του κοκ. Καθε δουλεία που γίνεται στο πόδι τέτοια αποτελέσματα έχει...Οι νέοι που έρχονται απο τις 26/1 σίγουρα θα κάνουν αλλαγές ριζικές. Καλύτερες χειρότερες θα δείξει. Προσωπικά θεωρώ οτι θα παραταθεί το παλιό σύστημα μέχρι να έχουμε νέα βιβλία (οχι με αυτήν την ύλη....) και η τράπεζα θεμάτων θα έχει την αξία των προτάσεων του αλήστου μνήμης ΚΕΕ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να πούμε και το άλλο, δεν γίνεται να ΜΗΝ εφαρμοστεί αυτό το σύστημα, αφού οι μαθητές της Β Λυκείου δεν έχουν Χημεία κατεύθυνσης, άρα δεν έχουν και την δυνατότητα να διαβάσουν το βιβλίο κατεύθυνσης της Γ Λυκείου...

    Στα μαθηματικά τα πράγματα είναι εύκολα, αφού το βιβλίο της Β Λυκείου δεν έχει αλλάξει... άρα η μετάβαση στη Γ Λυκείου γίνεται όμοια.

    Αν λέω ανοησίες να με διαψεύσετε, γι αυτό γίνεται κουβέντα μήπως βγάλουμε άκρη τι μπορεί να γίνει...

    Ό,τι λέμε έχει να κάνει με εκτιμήσεις, σκέψεις και απλές προβλέψεις - προγνωστικά, δεν είναι πληροφορίες ή εσωτερική ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ πολυ για την απάντηση και την άμεση ανταπόκριση. Θα ήθελα ένα ακόμη σχόλιο για την ανάρτηση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή των θεμάτων της Τράπεζας της Β Λυκείου. Πέραν των πολιτικών εξελίξεων δεν είναι κρίμα που και αυτή η προσπάθεια θα καταλήξει όντως όπως η αντίστοιχη ΚΕΕ; Ευχαριστώ πολύ και είμαστε πάντα συντονισμένοι στην τόσο αξιόλογη και ενημερωμένη ιστοσελίδα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επίσης, αν το πρόγραμμα εφαρμοστεί από Σεπτέμβρη προκύπτουν ερωτήματα όπως:

    1) η φετινή Α' Λυκείου θα διδαχτεί ΚΑΙ φέτος ΚΑΙ του χρόνου ακολουθίες στην Άλγεβρα;
    Θα διδαχτεί ΚΑΙ φέτος ΚΑΙ του χρόνου εγγεγραμμενα σχήματα;
    Επίσης δεν θα διδαχτεί ΚΑΘΟΛΟΥ συστήματα; (φεύγουν από Β' επιστρέφουν στην Α')

    2) η φετινή Β' Λυκείου θα διδαχτεί ΚΑΙ φέτος ΚΑΙ του χρόνου κωνικές τομές;

    3) η τράπεζα θεμάτων; Σε περίπτωση κυβέρνησης Τσίπρα υποτίθεται ότι θα καταργηθεί, αλλά ακόμη και να μη γίνει έτσι, θέλει σε μεγάλο βαθμό ξεκαθάρισμα με τόσες αλλαγές στην ύλη.

    Σε σχέση με τον όγκο της ύλης των δεσμών (και εν αναμονή της εξεταστέας ύλης αυτού του προγράμματος) βλέπω ότι έχουμε εκτός το μεγαλύτερο μέρος της άλγεβρας (μιγαδικοί, πίνακες, ορίζουσες, συστήματα) και κάτι λίγα της Ανάλυσης (υπαρξιακά), προστίθεται όμως ΠΟΛΥ υλικό στατιστικής, (το οποίο δεν γνωρίζουμε πόσο βαριές απαιτήσεις μπορεί να έχει σε επίπεδο πανελληνίων) +ύλη στις πιθανότητες +όγκοι στερεών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αν βγει νεος υπουργος παιδειας θα αλλαξει παλι η υλη και το συστημα...απλα πραγματα οποτε μην προτρεχετε και φοβιζετε τα παιδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν μη τι αλλο μπηκαμε στη διαδικασια να ασχολουμαστε με κατι διαφορετικο. Στην Ελλαδα δεν βαριεσαι ποτε. Υπαρχει παντα κατι να σε κανει να αναρωτιεσαι: "Μα ειναι δυνατον; Ποιοι το σκεφτηκαν αυτο; Ποιοι μας κυβερνουν; Ποιοι ειναι αυτοι που παιζουν με την υγεια μας;" Καλο κουραγιο!
    Νικ. Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. geo δεν προτρέχουμε και πόσο μάλλον να φοβίζουμε τους μαθητές που στηρίζουμε όλα αυτά τα χρόνια. Καλύτερα να πουν οι μαθητές μας πως νιώθουν, δεν τους εκπροσωπεί κανείς, άρα να μην τους αναφέρουμε στις συζητήσεις μας, γιατί πιο εύκολα νιώθω ότι θέλουμε να τους επηρεάσουμε παρά να τους προστατέψουμε.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σε πρώτη φάση συγχαρητήρια για το καταπληκτικό ιστότοπο -σημείο αναφοράς. Μια ερώτηση:Η αναλυτική γεωμετρία διδάσκεται και στη φετινή β΄λυκείου.
    Οπότε ότι το 2015-2016 τα παιδιά θα ξαναδιδαχθούν την ενότητα αυτή; Μήπως έχει ήδη αφαιρεθεί από τη διδακτέα της β΄λυκείου κατεύθυνσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΑ ΕΠΑΛ ΣΤΗΝ ΑΠ ΕΞΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ.
    ΘΟΔΩΡΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλά κάνετε και καταγράφετε τα προβλήματα και τις ερωτήσεις μας, αφού σκοπεύουμε να γράψουμε ένα άρθρο και να καταγράφουμε τις δικές σας απορίες - σκέψεις.

    Όσο για την διδακτέα ύλη η Αναλυτική Γεωμετρία, δλδ οι "κωνικές τομές" είναι εντός για την Β Λυκείου.

    Δείτε εδώ

    http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2014/051114_exetastea_yli_bGEL.pdf

    ή σκεφτείτε ότι στην Τράπεζα θεμάτων υπάρχουν ασκήσεις και από αυτά τα κεφάλαια.

    Ευχαριστούμε πολύ για την αναγνώριση και τα καλά σας λόγια. Μας τιμάει η εμπιστοσύνη που μας δείχνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα στην αξιόλογη παρέα.
    Όσον αφορά τις κωνικές τομές που διδάσκουμε φέτος στη β΄ λυκείου, είναι στο πλάισιο των απλών σχετικά εφαρμογών, χωρίς πολυσύνθετα θέματα.
    Στην γ΄ που μεταφέρονται, αν παρατησρήσετε δεν πάνε όπως τα διδάσκουμε, αλλά σε συνδιασμό με την ανάλυση. Δείτε ότι θα γίνεται η απόδειξη της εφαπτομένης των κωνικών τομών με χρήση παραγώγων...
    Το ζητούμενο, εκτός βέβαια το αν ο νέος υπουργός κρατήσει τις αλλαγές, είναι ο βαθμός δυσκολίας και το είδος των συνδιαστικών ασκήσεων που θα ζητηθούν στις εξετάσεις του χρόνου.
    Αλλά και μια προσωπική παρατήρηση, η νέα ύλη μου μοιάζει πιο τεχνοκρατική, πιο ευρωπαϊκή να την πω... και από όσο γνωρίζω επιβλήθηκε, παρά τις ενστάσεις κάποιων πρυτάνεων...(!) Οποτε να υποθέσω ότι σε μια ενδεχόμενη αλλαγή πολιτικής ηγεσίας, θα αλλάξουν και οι ισοροπίες στο τραπέζι του σχετικού διαλόγου ; Στερείται πιστεύω της βαθιάς κριτικής σκέψης και το ερέθισμα για να αγαπήσει ο έφηβος τα μαθηματικά.
    Έχω τέλος την αίσθηση, ότι ακόμη και αν εφαρμοστεί, τη δεύτερη χρονιά της θα υποστεί σημαντικές αλλαγές. Το έργο έχει ξαναπαιχτεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. το βιβλίο της Γ λυκείου, το μπλόκ σημειώσεων έστω, πότε θα το έχουμε στα χέρια μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα κεφάλαια της αναλυτικής γεωμετρίας γ λυκείου είναι τα ίδια με την β λυκείου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Όχι δεν είναι τα ίδια,αν προσέξεις οι κωνικές τομές συνδέονται με την Ανάλυση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστούμε για την άμεση ενημέρωση,
    Απαράδεκτη η απομάκρυνση των μιγαδικών από το Λύκειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Συγχαρητήρια για την αξιοθαύμαστη προσπάθεια που κάνετε!!Θα ήθελα να μας πείτε,αν γνωρίζεται,αν τελικά θα είναι αυτή η ύλη των μαθηματικών της Γ' Λυκείου 2015 - 2016 ή θα έχουμε τροποποιήσεις... Ευχαριστώ πολύ...και πάλι συγχαρητήρια για το εξαιρετικό εγχείρημα σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. συγχαρητηρια για την υπεροχη δουλεια σας!! ειναι καταπληκτικη !! ειναι σιγουρο οτι οι υποψηφιοι της κατευθυνσης οικονομικων και πολιτικων θα εξεταστουν σε μαθηματικα κατεθυνσησ και οχι στατιστικης ; ενας μαθητης ο οποιος την φετινη χρονια ειχε παει στην κατευθυνση των ανθρωπιστικων σπουδων ηταν καλος στα μαθηματικα γενικης παιδειας πιανει γρηγορα τα πραγματα και γενικοτερα εχει την μαθηματικη σκεψη αν κανει πολλεσ ασκησεισ μπορει να ανταποκριθει στα μαθηματικα κατεθυνσησ; ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου δεν γίνεται "διάγνωση" και ενημέρωση με αυτό το τρόπο... Θα σε συμβούλευα να μιλήσετε με τον καθηγητή του σχολείου σας, πρέπει να επικοινωνήσετε και να τον εμπιστευτείτε...

      Καλή επιτυχία ό,τι και να ακολουθήσετε! Εμείς θα είμαστε εδώ να σας βοηθάμε!

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος