Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια λανθασμένη (;) άσκηση στη παράγραφο των προόδων

Ανακοινοποίηση από 16/10/17 στις 8/3/24


Μια άσκηση που υπάρχει στο αρχείο μου πολύ καιρό και την ανακάλυψα τυχαία σε μια αναζήτηση. Θεωρώ ότι πρέπει να την παρουσιάσουμε αν και το κεφάλαιο αυτό δεν απασχολεί πλέον κανέναν. Εμείς ας κάνουμε το χρέος μας.

Πάντως πόσοι την έχετε εντοπίσει; Είναι η άσκηση Β11/ παράγραφος 5.2 από την Άλγεβρα Α΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Σχόλια

  1. Μάκη, με ανησύχησε η ανάρτησή σου και το πρώτο που έκανα ήταν να προστρέξω στο ΠΑΛΙΟ ΒΙΒΛΙΟ της Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ. Αν προστέξει κάποιος στα παλιά βιβλία Β΄ Λυκείου, θα διαπιστώσει ότι μεταφέρθηκε λανθασμένα η εκφώνηση της άσκησης (και την ευθύνη φέρνει ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ), όταν μεταφέρθηκαν οι Πρόοδοι από την Β΄ Λυκείου στην Α΄ Λυκείου. Από τη λύση, άλλωστε προκύπτει ότι υπάρχει λάθος στην εκφώνηση της άσκησης. Άλλωστε, όπως είναι τώρα γραμμένη η εκφώνηση, δεν υπάρχει κάποιο μοτίβο που να περιγράφει τους όρους του αθροίσματος, για να δικαιολογούνται οι τρεις τελείες (αποσιωπητικά). Με το παλιό βιβλίο το μοτίβο ήταν ν/ν, (ν-1)/ν, (ν-2)/ν, (ν-3)/ν,.... 2/ν, 1/ν. Τέλος θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους, ότι ΚΑΝΕΝΑΣ από τους συγγραφείς δεν ενημερώθηκε για τις αλλαγές αυτές στα βιβλία, για να μπορέσει έτσι να δει αν στα καινούρια κείμενα παρεισέφρησαν κάποια λάθη. Γιαυτό και παρατηρήθηκαν και άλλα λάθη που δεν υπήρχαν στις παλαιότερες εκδόσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26