Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαγώνισμα προσμοίωσης για τη Γ Λυκείου από το Καλαμαρί

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος από την Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί, όντας ανήσυχος, μας στέλνει το διαγώνισμα προσομοίωσης για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.

Ένα διαγώνισμα που τα έχει όλα! Πρόβλημα με γνώσεις Γεωμετρίας, σχήμα, υπαρξιακά κτλ.

Μια σημείωση που πρέπει να γίνει... 

Φέτος παρατηρώ μια συστολή στη δημοσιοποίηση των διαγωνισμάτων προσομοίωσης σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Αρκετοί δεν επιθυμούν να δημοσιοποιήσουν τις ιδέες τους, τις προτάσεις τους, αφού όπως υποστηρίζουν πέρυσι παρατηρήθηκε μια τρελή αποφυγή των χιλιάδων θεμάτων που τέθηκαν στα site του διαδικτύου με τα θέματα των Εξετάσεων 2017. Πολύ έξυπνα και ευέλικτα απέφυγαν συγκεκριμένες ασκήσεις και προτάθηκαν αυτές που δεν είχε γίνει καθόλου συζήτηση. Οι συγκεντρωτικές αναρτήσεις που θέτουμε στο lisari βοηθούν αρκετά για να την παρακολούθησή τους και τη μαζική καταγραφή τους. Προφανώς και ένα μέλος της επιτροπής θεμάτων, συνεχίζουν να υποστηρίζουν, παρακολουθεί καθημερινά το διαδίκτυο και καταγράφει ό,τι προτείνεται. 

Γι' αυτό αξίζουν πολλά μπράβο στα άτομα που δεν έχουν ενδοιασμούς, όπως ο Γιάννης, δεν έχουν συστολή στη δημοσιοποίηση των θεμάτων τους, δεν κρύβονται και παρουσιάζουν με θάρρος τη δουλειά τους, τις ιδέες τους. Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης ΔΕΝ γίνονται με προσδοκία να "πιάσουμε" κάποιο θέμα εξετάσεων, αλλά για να προπονήσουμε όσο γίνεται καλύτερα τους μαθητές μας σε ένα διαφορετικό επίπεδο θεμάτων, πιο απαιτητικών, σύνθετων και με βάση το σχολικό βιβλίο. Θέματα πιο συνδυαστικά και πλήρεις που δεν είχαμε τη δυνατότητα να τα διδάξουμε κατά την διάρκεια του χρόνου. 

Θα ολοκληρώσω τη σημείωση μου λέγοντας και κάτι τελευταίο, φέτος, με τόσα επαναληπτικά βιβλία που κυκλοφορούν φέτος στο εμπόριο και τα περισσότερα έχουν υπότιτλο "ασκήσεις με βάση το σχολικό βιβλίο" θεωρώ ότι το έργο της επιτροπής είναι πολύ δύσκολο. Θα πρέπει είτε να κάνουν κάποιες ακροβασίες για να τα αποφύγουν ή να αποφύγουν τελείως τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.
Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.


Σχόλια

  1. Το Α3 (β) είναι σωστό ή λάθος και γιατί; Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Xristos Xristos17 Μαΐ 2018, 1:18:00 μ.μ.
    Είναι σωστό.

    H f ' διατηρεί σταθερό πρόσημο στο Δ, διότι αν δεν διατηρούσε σταθερό πρόσημο τότε θα είχε και ρίζα σύμφωνα με το θεώρημα Darboux το οποίο όμως δεν διδάσκεται στο Λύκειο παρά μόνο ως άσκηση.

    Darboux: αν f παραγωγίσιμη στο [α,β] και k τέτοιο ώστε f '(α)<k<f '(β) (ή f '(β)<k<f '(α) ) τότε υπάρχει ξ στο (α,β) ώστε f '(ξ)=k. Το αποδεικνύεις πρώτα για k=0 με ορισμό παράγωγου αριθμού και για τα f '(α), f '(β) και κατόπιν χρήση θεωρήματος Fermat. Ουσιαστικά λέει ότι η 1η παράγωγος μιας συνάρτησης έχει την ιδιότητα των ενδιάμεσων τιμών χωρίς κατ' ανάγκη να είναι συνεχής (η f ').

    Μπορείς επίσης να υποθέσεις ότι η f δεν είναι γνήσια μονότονη και να καταλήξεις σε άτοπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με την σχολική ύλη χρειαζόμαστε τη συνέχεια της f΄ που δεν την έχουμε άρα για μένα είναι λάθος αφού απευθυνόμαστε σε μαθητές της Γ Λυκείου.
      Όντως ερώτηση περίεργη που καλά κάνει και ρωτάει η Κυριακή. Θα επικοινωνήσω με τον δημιουργό των θεμάτων για να αποσαφηνίσω το θέμα.

      Διαγραφή
    2. Επίσης: H f είναι «1-1» στο Δ διότι αν δεν ήταν προκύπτει αμέσως άτοπο με θεώρημα Rolle. Αφού η f είναι «1-1» και συνεχής σε διάστημα Δ θα είναι και γνησίως μονότονη στο Δ, αλλά κι αυτό είναι Πρόταση η οποία είναι εκτός ύλης Λυκείου και διδάσκεται ως άσκηση.

      Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι πρέπει να αποφεύγονται τέτοια ερωτήματα από τους θεματοθέτες, ειδικά όταν πρόκειται για ερώτηση του τύπου Σωστό-Λάθος. Αν όμως θέλουμε να βάλουμε τέτοιο θέμα, το τίμιο είναι να βάλουμε 1ο ερώτημα να αποδειχθεί το θεώρημα Darboux ή η Πρόταση που αναφέρω παραπάνω και μετά το συγκεκριμένο Α3(β).

      Διαγραφή
    3. Χρήστο εσύ καλά τα λες απλά εμένα το μυαλό μου πήγε σε άλλα μονοπάτια. Δεν μπορούμε να βάλουμε λάθος μια πρόταση που είναι σωστή! Έστω και αν δεν την γνωρίζει ο μαθητής! Και πες ότι είναι λάθος! Μπορεί να βρει αντιπαράδειγμα;;

      Επομένως, είναι σωστή όπως με ενημέρωσε και ο δημιουργός του διαγωνίσματος Γιάννης Σαράφης. Όσο για την απάντηση είχαν μια ωφέλιμη συζήτηση μαθητές - καθηγητές που όλοι βγαίνουν κερδισμένοι.

      Διαγραφή
    4. Που θα μπορούσα να βρω τις λύσεις του διαγωνίσματος αυτού ?

      Διαγραφή
  3. καλησπέρα. Για το Γ1 καποια οδηγία παρακαλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια χιαστί, στο πρώτο μέλος, μελέτη συνάρτησης, και το ελάχιστο είναι θετικό άρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26