Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Το κύκνειο άσμα των Μαθηματικών....

Την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018, δηλαδή ένα μήνα αφού έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα στα Ελληνικά σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας αναγγέλλει την μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 - 19!

Το πλήρες κείμενο που αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας είναι εδώ.

Το μέλος της lisari team Γιάννης Ζαμπέλης τα έχει τακτοποιήσει όλες τις αλλαγές πολύ κομψά στους παρακάτω πίνακες.


Οι παραπάνω πίνακες με δείχνουν τα μαθήματα που διδάσκεται ο μαθητής στο Λύκειο και σε ποια θα εξεταστεί στις ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου.

Γρήγορες παρατηρήσεις αφού όλα αυτά ανακοινώθηκαν σε χρόνο μηδέν του σχολικού έτους:

1) Τέλος η εξέταση της Γεωμετρίας για τη Β΄ Λυκείου. Θα εξετάζεται μέχρι την Α΄ Λυκείου!

2) Τέλος η εξέταση της Άλγεβρας για τους μαθητές των Θετικών Σπουδών, θα εξετάζεται κανονικά για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών!!

3) Φέτος θα διδαχθούν και θα εξεταστούν όλοι οι μαθητές Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής και του χρόνου το μάθημα καταργείται! 

4) Τέλος η εξέταση της Φυσικής και της Χημείας από την Β΄ Λυκείου. Ας μείνουμε όμως στα Μαθηματικά που είναι το αντικείμενο μελέτης του ιστότοπου... 

Σχόλια...

Μέχρι χθες προσπαθούσα να βρω κίνητρα στους μαθητές της Β Λυκείου να προσέξουν το μάθημα της Γεωμετρίας (αν μείνω στην αναγκαιότητα και τα οφέλη της Γεωμετρίας αυτά δυστυχώς δεν τους συγκινούν). Τελικά καταλήξαμε στα Φύλλα Εργασίας που θα περιέχουν τις βασικές γνώσεις (θεωρία και ασκήσεις) από κάθε μάθημα. Θα είναι ένας μπούσουλας για τις εξετάσεις! Οι εξετάσεις του Ιουνίου με κρατούσαν "όρθιο" μέσα στην τάξη... Την Δευτέρα καλούμαι να τους ενημερώσω ότι το μάθημα αυτό δεν θα εξεταστεί τον Ιούνιο! Άρα με τη βούλα του Υπουργείου Παιδείας δεν αποτελεί σημαντικό μάθημα! Άρα το Υπουργείο Παιδείας δίνει το δικαίωμα στους μαθητές να μου πουν "...τελικά κύριε είχαμε δίκιο που σας λέγαμε ότι η Γεωμετρία στη Β Λυκείου δεν μας χρειάζεται"!

Προφανώς αυτό θα αντιμετωπίσουν όλοι οι συνάδελφοι που το μάθημά τους δεν θα εξεταστεί στις ενδοσχολικές εξετάσεις 2018 - 19. Μια αναστάτωση που δεν τεκμηριώθηκε αρχικά γιατί έγινε και κατά δεύτερον γιατί τώρα! Γιατί τέτοια βιασύνη; Εμείς οι "τεμπέληδες" καθηγητές (όπως κάποιοι μας λέτε) μας συμφέρει για θα έχουμε λιγότερα γραπτά να διορθώσουμε, οπότε δεν φωνάζουμε γιατί ξεβολευτήκαμε, αλλά γιατί το θεωρούμε λάθος και άκαιρο να γίνει τώρα.

Αν φύγουμε από το "δάσος" και εξετάσουμε το "δέντρο" θα παρατηρήσουμε τα εξής ευτράπελα! 

1) Το μάθημα της Γεωμετρίας  τα τελευταία έτη  έχει μια γνησίως φθίνουσα πορεία. Κάθε χρόνο απαξιώνεται όλο και πιο πολύ. Κάθε χρόνο ακούμε από τα Κυβερνητικά στελέχη του Υπουργείου ότι θα αναβαθμιστεί και τελικά δεν το βλέπουμε να γίνεται. Η μεγαλύτερη αναβάθμιση που διαπιστώσαμε ήταν τα περσινά θέματα των εξετάσεων με τους τύπους με το μήκος και το εμβαδόν του κύκλου!! Πλέον τα εξοβελίζουμε επίσημα και από τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Β΄ Λυκείου!

Ας καταλάβουν όλοι οι υπεύθυνοι που καθορίζουν την τύχη της εκπαίδευσης ότι δεν υπάρχει Γεωμετρία και Άλγεβρα, δεν είναι δύο διαφορετικά μαθήματα, είναι ένα! Μπορεί να μιλάμε για Ανάλυση, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Στατιστική και Πιθανότητες αλλά όλα αποτελούν ένα σώμα. Όλα είναι μαθηματικά. Είναι αδιαίρετα και δεν μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε. Δεν γίνεται να διδάσκεις μία παράγραφο στα μαθηματικά και να μην διδάσκεις μία άλλη. Δεν υπάρχουν στεγανά, Γεωμετρία βρίσκεις στην Άλγεβρα και Άλγεβρα βρίσκεις στη Γεωμετρία.

2) Το παραλήρημα, η τέλεια παράκρουση γίνεται στο μάθημα των Μαθηματικών και Στοιχεία Στατιστικής!

Από εκεί που μπορούσαν να το επιλέξουν όλοι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, στην πορεία εξαιρέθηκαν οι υποψήφιοι των Παιδαγωγικών σχολών! Μετά από χρόνια αναγγέλλεται ότι το μάθημα αυτό θα διδάσκεται μεν στη Γ Λυκείου αλλά δεν το δίνει κανείς υποψήφιος της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης! Για κάποια χρόνια ένα κεφάλαιο, οι Πιθανότητες, διδάσκονται στην Α΄ Λυκείου! Τα νέα σχολικά βιβλία της Α΄ Λυκείου τυπώνονται και περιέχουν επίσημα την παράγραφο αυτή! Όμως ούτε αυτό αρκεί και αλλάζει άμεσα! Σταματάει να διδάσκονται οι Πιθανότητες από την Α΄ Λυκείου! Η σύγχυση έχει έρθει και δεν λέει να σταματήσει...

Το κερασάκι στην τούρτα θα το βάλει το Υπουργείο Παιδείας στις 4/9/2018 όταν αναγγέλλει ότι το εν λόγω μάθημα για το επόμενο σχολικό έτος [2019 - 20] καταργείται τελείως! Και πριν καταργηθεί, για το σχ. έτος [2018 - 19] θα εξεταστούν ενδοσχολικά όλοι οι μαθητές!

3) Επίσης, βλέπουμε τους μαθητές της Β Λυκείου που τους ενδιαφέρουν τα Μαθηματικά ( = Θετικών Σπουδών) να μην δίνουν Άλγεβρα και τους μαθητές που δεν τους ενδιαφέρουν τα Μαθηματικά (= Ανθρωπιστικών Σπουδών) να το δίνουν!! Ως καψόνι ακούγεται... αλλά είναι αλήθεια!

4) Και κάτι τελευταίο: δέκα μέρες μετά από την αποστολή οδηγιών για την Α΄ και Β Λυκείου το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει να αλλάξει τα εξεταζόμενα μαθήματα! Άρα μήπως πρέπει να αλλάξει ξανά τις οδηγίες των μαθημάτων;;


Και να φανταστείτε ότι όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν το έτος 2018, το έτος των Μαθηματικών! Να το χαιρόμαστε!

17 σχόλια:

  1. Xronia polla!kai kala xristougenna!

    Ante na eksigeis stout goneis mathiton b lykeiou oti stin algebra prepei na riksoun to varos!xoris aftin den ksekinaei I g lykeiou,pos na to kanoume????
    K oti opoiadipote paramelisi apo tin mathiti tha einai eis varos tou.

    Na min miliso gia tin ponemeni mas Geometria!
    Posa themata g lykeiou eidate fetos na kikloforoun stirizomena stin Geometria???
    Apo theorima Thali,omoiotita trigonon,nomo sinimitonon..apo Ola eixe o mpakses...
    K ksafnika apo avrio den tha anoigei kaneis vivlio!

    Xronia polla!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά Κώστα! Υπάρχουν αρκετά προβλήματα Γεωμετρίας στην Γ Λυκείου. Τι θα κάνουμε με αυτά; Πώς θα τα διδάξουμε; Θα θεωρήσουμε ότι τα γνωρίζουν - θυμούνται από το Γυμνάσιο; Είμαι σε απόγνωση και νιώθω ότι δεν έχουμε αντιληφθεί σε βάθος τις μας ζητούν να κάνουμε...

      Διαγραφή
  2. Πραγματικά θεωρώ ότι το μόνο που μπορώ να γράψω είναι : Θλίβομαι για το κατάντημα... για την Παιδεία που θα παραδώσω στα παιδιά μου... για την Παιδεία που θα παραδώσουμε στην επόμενη, στις επόμενες γενιές... Ντροπή... ντροπή τουλάχιστον...
    Ως ΕΜΕ πρέπει να αντιδράσουμε ΑΜΕΣΑ... με όποιο τρόπο, με όποιο κόστος !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάκη, αν και συμφωνώ με την άποψή σου, θα ήθελα να δούμε και την άλλη πλευρά του νομίσματος! (για να μην παρεξηγηθώ, δεν είμαι συριζα)

    Έχουμε καταλήξει ως χώρα, ως καθηγητές και εμείς ως κλάδος στο τι σύστημα θέλουμε;
    Προτιμάμε πανελλήνιες με 4 μαθήματα όπως τώρα; Ή με 9; Ή όπως πιο παλιά επί Αρσένη με 28 (14+14); Προσωπικά γνωρίζω πολλούς υποστηρικτές διαφορετικών απόψεων.

    Για χρόνια, πολλοί λέγαμε ότι τα μαθήματα κορμού (επί δεσμών) και γενικής παιδείας πλέον, είναι στην Γ Λυκείου αχρείαστα και τώρα που καταργούνται και πάει να γίνει τάξη εξειδίκευσης υπάρχουν αντιδράσεις.

    Σε ενδοσχολικό επίπεδο, θέλουμε εξετάσεις σε 16 μαθήματα στη Β' Λυκείου; Αν όχι, σε πόσα μαθήματα και ποια; Βλέπω κι εδώ την ίδια δυσαρέσκεια για τη μείωσή τους αν και πολλοί θα συμφωνήσουμε ότι αρκετά παιδιά την άνοιξη της Β' λυκείου έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές και δεν είναι ό,τι καλύτερο να έχουν τον Μάιο επαναλήψεις σε 16 αντικείμενα.
    Επι πλέον θεωρώ κατάντια (όχι προφανώς για τον εκπαιδευτικό, αλλά) για το σύστημά μας να χρειάζεται τις εξετάσεις για να τραβήξει την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών.
    Μήπως αυτό που πρέπει να ψάξουμε είναι το πώς θα καταφέρουμε η απόκτηση γνώσεων και παιδείας να αποτελούν την πεμπτουσία της εκπαίδευσης και όχι οι εξετάσεις;

    Για να συνοψίσω, νομίζω ότι είναι πρακτικά αδύνατο από το υπουργείο της οποιασδήποτε κυβέρνησης να ικανοποιήσει τους πάντες. Μήπως θα ήταν καλύτερο να προτείνουμε ο καθένας το σύστημα που θεωρεί καλύτερο αντί να αναθεματίζουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Nik!

      Σε ευχαριστώ για την τοποθέτηση και πιο πολύ για το θάρρος να μιλήσεις και να πεις την άλλη άποψη. Θα σε πλήρωνα (που λέει ο λόγος) να τα έγραφε αυτά! Πίστεψε έτσι γίνεται πολιτισμένη συζήτηση.

      Όσο για το σχόλιο «…για να μην παρεξηγηθώ, δεν είμαι Σύριζα» δεν παρεξηγείσαι ό,τι και να είσαι, δεν καταγγέλλουν τα κόμματα ή παρατάξεις αλλά τις ιδέες και τους πολέμιους της επιστήμη μας.

      Για να είμαι δίκαιος θα πάρω θέση σε ό,τι αναφέρεις.

      Γράφεις: «Έχουμε καταλήξει ως χώρα, ως καθηγητές και εμείς ως κλάδος στο τι σύστημα θέλουμε;»

      Ειλικρινά δεν ξέρω!! Συνηθίζουμε να διαμαρτυρόμαστε! Και λησμονούμε κάτι όταν φύγει – περάσει! Έτσι δεν έγινε και με την Τράπεζα θεμάτων; Οι περισσότεροι έλεγαν τα χειρότερα, πλέον όλοι την νοσταλγούν! Ούτε και εγώ ξέρω πόσα μαθήματα είναι σωστό να δίνουν οι μαθητές, οπότε έχεις χίλια δίκαια να το σημειώνεις.

      Γράφεις: «Για χρόνια, πολλοί λέγαμε ότι τα μαθήματα κορμού (επί δεσμών) και γενικής παιδείας πλέον, είναι στην Γ Λυκείου αχρείαστα και τώρα που καταργούνται και πάει να γίνει τάξη εξειδίκευσης υπάρχουν αντιδράσεις».
      Πάλι σωστά!! Απλά το εξετάζεις τα τελευταία έτη!! Το θέμα είναι ότι δεν ξεκινήσαμε από εκεί! Αρχές του 2000 το έδιναν το μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής κοντά στους 30.000 υποψήφιους (αν θυμάμαι καλά)! Ήταν το μάθημα εξέτασης για τους υποψήφιους των Παιδαγωγικών Σχολών. Στη συνέχεια, το αφαίρεσαν και πλέον το καταργούν! Προφανώς στη θέση που ήλθε λογικό είναι να το κόψουν! Καλά κάνουν! Αλλά τελικά αυτό μου θυμίζει πιο πολύ σχέδιο, υποτιμάμε ένα προϊόν για το καταργήσουμε οριστικά! Άρα η πτώση είναι τεράστια αυτού του μαθήματος και πλέον οι φωνές μας πρέπει να συνεχίσουν από εκεί που έπαψε να είναι βασικό μάθημα εξέτασης για πολλές σχολές των Ανθρωπιστικών Σπουδών και όχι στο τέλος που ήταν ένα βάσανο έτσι όπως το έκαναν!

      Διαγραφή
    2. Γράφεις: «Σε ενδοσχολικό επίπεδο, θέλουμε εξετάσεις σε 16 μαθήματα στη Β' Λυκείου; Αν όχι, σε πόσα μαθήματα και ποια; Βλέπω κι εδώ την ίδια δυσαρέσκεια για τη μείωσή τους αν και πολλοί θα συμφωνήσουμε ότι αρκετά παιδιά την άνοιξη της Β' λυκείου έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές και δεν είναι ό,τι καλύτερο να έχουν τον Μάιο επαναλήψεις σε 16 αντικείμενα».
      Πάλι στοχεύεις σωστά! Πάλι χτυπάς στην ουσία! Είναι ένας γόνιμος διάλογος χωρίς πορώσεις και παρωπίδες!
      Nik και εγώ θα σου πως δεν ξέρω… Δεν ξέρω αν πρέπει να δίνουν όλα τα μαθήματα. Μάλλον δεν πρέπει. Πόσα πρέπει; Εκεί θα τα χαλάσουμε στο ζύγι, άρα δέχομαι ότι η μείωση είναι σωστή! Αλλά όχι να ανακοινωθεί μεσούσης της σχολικής περιόδου! Όχι με αυτόν τον τρόπο! Όχι με αναστάτωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν κάποιος μαθητής αναστατώσει την τάξη τότε ο καθηγητής τον αποβάλλει γιατί τον εμποδίζει να διδάξει. Ομοίως, αν ένας εκπαιδευτικός φέρει αναστάτωση τότε λογοδοτεί στον Διευθυντή του κοκ. Εδώ που η κυβέρνηση το κάνει πρέπει να το χαιρετίσουμε το γεγονός;
      Επίσης, αφαιρεί την εξέταση της Άλγεβρας από αυτούς που τους ενδιαφέρει και εξετάζονται όσοι δεν ενδιαφέρονται! Με ποια λογική; Ποιο πολύ για καψόνι μου κάνει παρά για σχέδιο!! Επίσης, Γεωμετρία και Άλγεβρα δεν μπορούν να σπάσουν. Είναι ένα μάθημα, μια επιστήμη. Είναι αν λέμε η Φυσική είναι μέσα αλλά η Μηχανική εκτός! Τουλάχιστον αν δεν τους έβγαιναν τα νούμερα έπρεπε να κάνουν συνεξέταση των δύο μαθημάτων (Άλγεβρα – Γεωμετρία).

      Γράφεις: «Επι πλέον θεωρώ κατάντια (όχι προφανώς για τον εκπαιδευτικό, αλλά) για το σύστημά μας να χρειάζεται τις εξετάσεις για να τραβήξει την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών.Μήπως αυτό που πρέπει να ψάξουμε είναι το πώς θα καταφέρουμε η απόκτηση γνώσεων και παιδείας να αποτελούν την πεμπτουσία της εκπαίδευσης και όχι οι εξετάσεις;»

      Θα γίνω μονότονος και θα σου πω ότι έχουν βάση όσα λες και είναι απόλυτα σωστά! Απλά δέχομαι και τους κανόνες που μου έχει υποδείξει το σχολείο όπως «μάθημα που δεν εξετάζεται δεν το διαβάζουν οι μαθητές». Θα ήταν πολύ ρομαντικό να παρακαλούσα να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο. Και προφανώς με αυτές τις τακτικές της υπαναχώρησης στα μέσα Οκτωβρίου φέρνουν χειρότερα αποτελέσματα. Επαναπαύουν τους μαθητές γιατί η ροή είναι καθοδική και ο μαθητής το βλέπει, το αντιλαμβάνεται γρήγορα και προσαρμόζεται απευθείας!

      Γράφεις: «Για να συνοψίσω, νομίζω ότι είναι πρακτικά αδύνατο από το υπουργείο της οποιασδήποτε κυβέρνησης να ικανοποιήσει τους πάντες. Μήπως θα ήταν καλύτερο να προτείνουμε ο καθένας το σύστημα που θεωρεί καλύτερο αντί να αναθεματίζουμε;»

      Nik μου εύχομαι το Υπουργείο τουλάχιστον να ικανοποιεί τον εαυτό του! Να μπορεί να δικαιολογήσει αυτά που κάνει και επιχειρεί! Όπως μάθημα στις 9 για να κοιμηθεί περισσότερο ο μαθητής, λιγότερα μαθήματα στην Α και Β Λυκείου, πιο προσιτό ΕΠΑΛ, ισοτιμία ΤΕΙ και ΑΕΙ και χίλια άλλα παραδείγματα για να μας αποδείξουν ότι θέλουμε ένα εκπαιδευτικό χώρο που να υπνωτίζει τους μαθητές και όχι να τους δραστηριοποιεί. Όσο για τις προτάσεις είναι πολλές και γίνονται καθημερινά από πολλά μέσα, το θέμα είναι να τις αναζητήσουν και όχι να ρωτούν ΜΟΝΟ τους Κοινωνιολόγους, Πολιτική Παιδεία και τους καθηγητές του μαθήματος «Σύγχρονος Κόσμος: Δημοκρατία και Πολίτης»!

      Διαγραφή
  4. Το ζήτημα είναι οτι είναι ένα ξεκάθαρο χτύπημα στην καλλιέργεια της σκέψης και της λογικής. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού η Γεωμετρία εξετάζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κι εμείς εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα τελευταία 20 χρόνια υπάρχει μια λογική βα μειώνουν την ύλη στα μαθηματικά. ΠΟΥ φτάσαμε??
    Τελειώνουν το λύκειο και δεν γνωρίζουν τα στοιχειώδη των μιγαδικών....τα στοιχειώδη της αλγεβρας(πινακες συστήματα).
    Η γεωμετρία υπο διωγμό.
    Ανάλυση χωρίς βασική ύλη απο ολοκληρώματα και καταργηση του θεωρήματος αρχικής συνάρτησης.
    ΌΛΑ ΑΥΤΑ ΟΠΩΣ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΙΝ ΤΟ 2018!
    Με τις υγείες μας!!
    Η ΕΜΕ αλήθεια που είναι???
    Ας αφιερώσω ένα τραγούδι σε όλους 《καληνύχτα ελλάδα》 going throug.
    ☺☺☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντί να κλαιγόμαστε ας κανουμε κάτι ας φτιαξουμε μια ομάδα αντίδρασης στο fb ,για να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας ,ας τις ενώσουμε μαζί με τους φυσικούς καιτους πληρφορηκάριους .Αν πετύχει ,θα το καταλάβουμε .Η σημερινή πολιτικη ηγεσία φοβάται τα social media.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με τι τρόπο να πείσουμε μαθητές και γονείς ότι αν δεν γίνει σε βάθος μελέτη και εξάσκηση στην Άλγεβρα Β' Λυκείου , ο μαθητής δεν έχει καμία ελπίδα στις πανελλήνιες εξετάσεις;;;
    Στο τέλος χαρακτηριζόμαστε γραφικοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μάκη είναι οντως εκτός η Άλγεβρα στη Β Λυκείου, γιατί έτσι όπως αναγράφεται δεν είναι ξεκάθαρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο φαντάζεσαι να το έχω παρανοήσει το κείμενο και να έχω φέρει αναστάτωση χωρίς λόγο; Τότε θα ήμουν εγώ ο υπαίτιος της αναστάτωσης! Δυστυχώς όμως, αφού έγινε ερώτηση στο Υπουργείο Παιδείας, τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, αν μετρήσεις τα μαθήματα θα δίνεις ότι τόσα βγαίνουν!!! Δηλαδή για να γίνουν 6 τα μαθήματα στη Β Λυκείου πρέπει να αφαιρέσουμε αυτά που φαίνονται στον πίνακα. Διαφορετικά ποια θα εξαίρεσης; Για δες το σε παρακαλώ και ξανά μιλάμε...

      Διαγραφή
    2. Άσε που ο σύμβουλος μου είναι ο Γιάννης Ζαμπέλης που τα έχει εξετάσει όλα πολύ καλά και τον εμπιστεύομαι!

      Διαγραφή
  10. Δεν εκπλησσουν οι επιλογες του υπουργειου. Απολυτο μπαχαλο παντου(ας βρουμε εστω και εναν τομεα που δεν επιχειρουν κατι αναλογο). Τεραστια απαξιωση των καθηγητων και του μαθηματος μας ολα αυτα τα χρονια. Σκεφτειτε μονο τα αποτελεσματα των εξετασεων στην Αλγεβρα τον προσεχη Ιουνιο απο τους μαθητες των Ανθρωπιστικων σπουδων...Ε.Μ.Ε υπαρχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επίσης , για ποιο λόγο πρέπει να εξετάζεται η νεοελληνική γλώσσα στην Α και Β λυκείου , αφού όλοι οι μαθητές εξετάζονται στην Γ λυκείου ;

    Μια εξέταση είναι αρκετή στα τρία χρόνια. Γιατί να επιβαρύνουμε τα παιδιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ μου Μάκη μη χαλιέσαι, χωρίς λόγο. Τίποτα από αυτά δεν πρόκειται να εφαρμοστεί. Σε λίγο καιρό αυτοί θα αποτελούν παρελθόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος