Στηρίξτε το έργο μας!

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

Νέο βιβλίο μαθηματικών στη Β Λυκείου!

Γεγονότα 

Ένα νέο βιβλίο 37 σελίδων διανέμεται στα ΓΕΛ αυτές τις ημέρες από τον Διόφαντο. Ο τίτλος και το εξώφυλλο φαίνεται στην παραπάνω εικόνα.


Περιεχόμενα του βιβλίου
  • Ενότητα 3.1: Πληθυσμός - Δείγμα – Μεταβλητές
  • Ενότητα 3.2: Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων
  • Ενότητα 3.3: Μέτρα θέσης και μεταβλητότητας
Για να δείτε το βιβλίο πατήστε εδώ που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ.


Οι πρώτες ερωτήσεις που λογικά σας έρχονται κατά νου:
1) Θα διδάσκεται στη Β Λυκείου; 

2) Σε ποια ώρα; Στο πρόγραμμα της Άλγεβρας; 

3) Θα υπάρχουν πρόσθετες ώρες για να διδαχθεί; 

4) Μήπως είναι το βιβλίο της Γ Λυκείου αλλά με διαφορετικό εξώφυλλο; 

5) Πριν λίγες μέρες τη Στατιστική την υπολόγιζαν στην εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου! Τι άλλαξε και πλέον είναι στην ύλη της Β Λυκείου;



Σύντομες απαντήσεις
1) Ναι! Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου!

2) Μάλιστα, στην ώρα της Άλγεβρας!

3) Αναμένουμε οδηγίες που ελπίζουμε να ανακοινωθούν σύντομα!

4) Όχι! Είναι ένα νέο, φρέσκο βιβλίο που έχει αρκετά στοιχεία από το βιβλίο που ήδη γνωρίζουμε από τη Γ Λυκείου!

5) Εδώ είναι το παράδοξο που θα διαβάσετε παρακάτω!



Ιστορικά σχόλια
Στις 3/6/2019 το esos κάνει μια ανάρτηση με τα βιβλία που θα διανεμηθούν στα σχολεία. Μέσα στη λίστα βρίσκεται και το βιβλίο Στατιστικής Β Λυκείου αλλά και το βιβλίο "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" στη Γ Λυκείου! Σε λίγες μέρες (5/6/2019) αναρτάται το υλικό του βιβλίου στο «φωτόδεντρο»! 




Η συνέχεια είναι γνωστή! Ανακοινώνεται η ύλη στη Γ Λυκείου με τη Στατιστική και Πιθανότητες να είναι εντός! Σε λίγες ώρες αφαιρούνται ενώ τα βιβλία έχουν τυπωθεί κανονικά!

Πέρυσι [2017 – 18] μια ομάδα καθηγητών είχε ολοκληρώσει (αμισθί) ένα απαιτητικό project! Τη συγγραφή νέων βιβλίων για τη Β Λυκείου. Ένα project που γνωρίζαμε αφού μερικοί συγγραφείς είχαν δώσει δημόσια τις προδιαγραφές του.

Στην ομάδα αυτή συμμετείχαν:
1. Βρούτσης Νικόλαος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

2. Διαμαντίδης Δημήτριος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

3. Καρκάνης Βασίλειος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

4. Μηλιώνης Χρίστος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ03)

5. Πατσαλιάς Μιχάλης, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

6. Σκουρκέας Αναστάσιος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

7. Σπαθάρας Δημήτριος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ03

8. Στουραίτης Κωνσταντίνος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)



ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ:
1. Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.

2. Μιχαήλ Λουλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ε.Μ.Π.

3. Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.


με γενικό συντονισμό: Σκούρας Αθανάσιος, Σύμβουλος Α΄ΥΠ.Π.Ε.Θ


Πάμε στο παράδοξο!
Από πέρυσι γνωρίζουμε το εξής: κάποιοι από την παραπάνω ομάδα ετοιμάζουν το έργο Στατιστική – Πιθανότητες (και άλλα κεφάλαια της Άλγεβρας όπως Πολυώνυμα κτλ.) για το αναλυτικό πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου, με εντολή προφανώς του Υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα ακούγεται ότι για το νέο σχολικό έτος (2019 - 20) τα μαθήματα αυτά θα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου! 

Δηλαδή η Στατιστική – Πιθανότητες ετοιμάζονται παράλληλα σε δύο τάξεις!! Β΄ και Γ΄ Λυκείου!  Έτσι τίθενται ως διδασκόμενο μάθημα στη Γ Λυκείου και στη συνέχεια αφαιρείται και πλέον μπαίνει με άλλο βιβλίο στη Β Λυκείου! 

Μάλλον είναι μαθήματα πασπαρτού αν σκεφτούμε ότι πριν λίγα χρόνια οι Πιθανότητες ήταν και στο πρόγραμμα της Α΄ Λυκείου! 

4 σχόλια:

  1. Πολλές ασκήσεις έχει το νέο φυλλαδιάκι.
    ΕΥΓΕ στα παιδιά που το έγραψαν. Κουράστηκαν πολύ να τις γράψουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ύστερα από μια πρώτη γρήγορη ανάγνωση, βλέπω ότι δείχνει αναλυτικά την κατασκευή θηκογράμματος (boxplot) η οποία έλειπε από το βιβλίο της Γ' Λυκείου. Νομίζω ότι θα μπορούσαν να δείξουν και τον υπολογισμό των Q1, Q3 μέσω απλών τύπων : π.χ. εδώ σελ. 28 του pdf.

    Επίσης, για άλλη μια φορά δεν βλέπω μια κρίσιμη παρατήρηση στη θεωρία: Ο συντελεστής μεταβλητότητας CV ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιείται όταν η μέση τιμή είναι κοντά στο μηδέν, π.χ. 0.0003, διότι ακόμα και με αρκετά μικρό s (π.χ. s=0.1) θα πάρουμε λάθος συμπέρασμα για την ομοιογένεια του δείγματος. Φυσικά αυτό πρέπει να ειπωθεί στην τάξη.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...Συνέχεια του προηγουμένου:

    «However, the coefficient of variation should not be used for data that are not on a ratio scale. Also, if the mean value is near zero, the coefficient of variation is sensitive to small changes in the mean. Also, the coefficient of variation cannot be used to compute confidence intervals for the mean.»

    από εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το ερώτημα είναι το εξής : τι σημαίνει ότι όταν CV<10% "δεχόμαστε" ότι ....
      Τι πάει να πει δεχόμαστε?
      από που προκύπτει το 10%?
      Γιατί να μην είναι 9%?
      Δεν νομίζω ότι αυτό πρέπει να γίνεται δεκτό από μαθηματικούς.
      Ίσως από οικονομολόγους αλλά όχι από εμάς

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος