Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2020

Επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας των μαθημάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Μια αδικία διορθώνεται από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όπου πρέπει να τη συγχαρούμε. Το lisari.blogspot.com νιώθει διπλή δικαίωση ως προς αυτό το θέμα. 

Αρχικά στις 14 Μαρτίου 2019 είχαμε διαμαρτυρηθεί έντονα για την ξαφνική κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας των μαθημάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με αποτέλεσμα το μάθημα των Μαθηματικών και πχ. το ΑΟΘ να έχουν την ίδια σπουδαιότητα - βαρύτητα και ο μέσος όρος των μαθημάτων να υπολογίζεται εξίσου! Στη συνέχεια, διαμαρτυρήθηκε μέσω δελτίου τύπου και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Στη συνέχεια, στην ανάρτηση "Ρωτάτε; Απαντάμε!" Σχολικό έτος 2020 - 21" είχαμε αναφέρει από 20/8/20 ότι οι συντελεστές βαρύτητας θα επανέλθουν.... σήμερα το esos το αναρτά ως αποκλειστικό

Προσοχή! Οι συντελεστές βαρύτητας ισχύουν από φέτος, δηλαδή από το σχολικό έτος 2020-21.

Για να δείτε το ΦΕΚ μπείτε στο άρθρο του esos.gr.

«Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2). Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:


A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες:

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)


Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας

2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)


3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής:

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)


Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής:

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

6 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση, το lisari είναι πάντοτε ενημερωμένο και προβλέπει!!!
    Είναι ευχάριστη αυτή η κίνηση του υπουργείου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση. Ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση επιτέλους. Χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμη... Κατά την γνώμη μου βάση εισαγωγής στις σχολές και ίσως και μείωση του αριθμού των υποψηφίων σε συνδυασμό με ριζική αναδιάταξη των προγραμμάτων σπουδών θα ήταν βήματα που θα οδηγούσαν στην αναβάθμιση του Πανεπιστημίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξαναγυρίσαμε στα αυτονόητα...δεν το λες και επιτυχια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι επιτυχία γιατί τα Μαθηματικά διότι έχουν ποσοστό 33% (πολύ περισσότερο από παλιά που ήταν έξι μαθήματα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με την ιδια λογικη η επιστροφη της βασης του 10 ειναι επιτυχια....μαλλον αυτονοητο ειναι....οταν δεις την αποτυχια κανεις το αυτονοητο και μετα περνας στην επιτυχια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελπίζω να κάνουν και κάποιες αλλαγές στα μαθηματικά και να προσθέσουν περισσότερη ύλη(μιγαδικούς αριθμούς ή γραμμική άλγεβρα).Είναι πράγματα που χρειάζονται και στο πανεπιστήμιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή