Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Μείωση της ύλης για την Α΄ Λυκείου;

 Δύο δύσκολα ερωτήματα έχει να αντιμετωπίσει αυτή την περίοδο το Υπουργείο Παιδείας. Το πρώτο είναι: 

"Πρέπει να μειώσει την ύλη στην Α΄ Λυκείου;" 

και κατ' επέκταση έρχεται το δεύτερο ερώτημα:

"Θα ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου;" 

Χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση θα δώσουμε τις προφανείς εναλλακτικές που υπάρχουν στα δύο  ζητήματα. 

Ως προς το πρώτο ερώτημα οι προφανείς επιλογές είναι οι εξής: 

Ή να μην αφαιρεθεί κανένα κομμάτι από την εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου θεωρώντας ότι η ύλη στα σχολεία προχωράει κανονικά ή να αφαιρεθεί κάποιο κομμάτι της ύλης. 

Αν αφαιρεθεί ένα κομμάτι της ύλης, τότε τα δύο υποψήφια κεφάλαια είναι το 5ο: "Πρόοδοι" και το 6ο: "Συναρτήσεις". 

Αν λάβουμε υπόψη ότι αρκετά σχολεία είναι ήδη στο 5ο κεφάλαιο θα ήταν προτιμότερο να αφαιρεθεί το 6ο κεφάλαιο και να μεταφερθεί στην Άλγεβρα Β Λυκείου στο 2ο κεφάλαιο (Ιδιότητες Συναρτήσεων). 

Προφανώς το πιο ανέξοδο είναι να αφαιρεθεί το 5ο κεφάλαιο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου παρόλο που οι μαθητές δεν θα έχουν τη δυνατότητα να το μελετήσουν ξανά είτε στη Β είτε στη Γ Λυκείου. 

Για τη Γεωμετρία τα πράγματα είναι πιο απλά, το 6ο κεφάλαιο έτσι και αλλιώς είναι το κεφάλαιο που συνήθως βγαίνει εκτός ύλης στις εξετάσεις του Ιουνίου και άρα αυτό αναμένουμε να αφαιρεθεί και επίσημα από τις Εξετάσεις του Ιουνίου 2021.

Ως προς το δεύτερο ερώτημα οι προφανείς επιλογές είναι οι εξής: 

Να λειτουργήσει κανονικά η Τράπεζα θεμάτων όπως έχει σχεδιαστεί από την αρχή της χρονιάς ή να μην λειτουργήσει για φέτος. 

Αν λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων θα εκτιμηθεί ότι θα ωφελήσει τους μαθητές οι γραπτές εξετάσεις γιατί η απουσία από από αυτή τη διαδικασία μόνο κακό θα κάνει στο μαθητή. 
Αν δεν λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων, θα εκτιμηθεί ότι η προετοιμασία δεν ήταν άρτια και το κλίμα κατάλληλο για να εφαρμοστεί ένα νέο μέτρο. 

Ό,τι και να αποφασιστεί θα πρέπει εξ' αρχής το Υπουργείο Παιδείας να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς την εξεταστέα ύλη που έχουν καλύψει στα σχολεία τους. Με αυτό δεδομένο θα κριθούν όλες οι αποφάσεις. 

6 σχόλια:

  1. Πολύ καλά τα λες, αλλά μέχρι να αποφασίσουν θα έχει τελειώσει η χρονιά (και η ύλη). Όσον αφορά την Άλγεβρα κάποιοι καθηγητές κάνουν το 5ο κεφάλαιο και κάποιοι το προσπέρασαν και κάνουν το 6ο κεφάλαιο (Άντε να βγάλεις άκρη). Επειδή στη Γεωμετρία δεν αναφέρθηκες καθόλου νομίζω ότι το προφανές είναι να βγει το 6ο (εγγεγραμμένα σχήματα) και τελευταίο κεφάλαιο. Πάντως (προσωπική άποψη) αν όντως εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων από φέτος θα δούμε τέτοια αποτελέσματα που θα πρέπει οι μισοί τουλάχιστον μαθητές να επαναλάβουν την τάξη. Άλλο τι έχει διδαχτεί και άλλο τι έχουν καταλάβει και πολύ περισσότερο εμπεδώσει οι μαθητές μέσα από αυτή τη διαδικασία. Σε σχετική έρευνα σχεδόν οι τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Βαγγέλη, πρόσθεσα και για τη Γεωμετρία.

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ απολύτως με το παραπάνω μήνυμα. Ενώ για τους καλούς μαθητές τολμώ να πω ότι σε μεγάλο βαθμό έχει λειτουργήσει ευεργετικά η τηλεκπαίδευση, για τους υπόλοιπους τα πράγματα είναι άσχημα (το λέω κομψά).
      Γνώμη μου είναι το συντομότερο να αφαιρεθούν από την ύλη οι ακολουθίες και το 6ο της Γεωμετρίας.

      Το θέμα είναι τι γίνεται με τα (πολλά) θέματα της τράπεζας που είναι συνδυαστικά και περιέχουν αυτές τις ενότητες.
      Ή θα πρέπει να βγουν εκτός για φέτος και να μείνουν χοντρικά τα μισά θέματα για τις εξετάσεις ή θα πρέπει το υπουργείο να αναλάβει να τα αντικαταστήσει. (κάτι που βλέπω αρκετα δύσκολο χρονικά, μια που μπαίνουμε στον Μάρτιο)

      Το να μην εφαρμοστεί καθόλου η τράπεζα δεν το βλέπω. Η κυβέρνηση έχει επενδύσει στο θεσμό αυτό και έχει προμοτάρει την επαναφορά του ως τρόπο αξιολόγησης.
      Αντιλαμβάνομαι βέβαια και το πολιτικό κόστος αν συνδυαστεί με τρανταχτή αποτυχία των μαθητών τον Ιούνιο, αλλά...

      Διαγραφή
  2. Αν έχει κάποια σημασία, εγώ θα αφαιρούσα τις προόδους (άλγεβρα) και το 6ο (γεωμετρία).
    Η αλήθεια είναι ότι και αυτό το θέμα το υπουργείο έχει καθυστερήσει να το αντιμετωπίσει.
    Με την λογική όμως ότι η ύλη διδάσκεται ακριβώς με την σειρά του σχολικού βιβλίου, υποθέτω ότι αν υφίσταται θέμα μείωσης αυτό θα αφορά τις συναρτήσεις.
    Αναρωτιέμαι, θα γίνουν τελικά γραπτές προαγωγικές εξετάσεις? Ελπίζω να το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες και να έχουμε επιστρέψει σε κανονική διδασκαλία να μαζέψουμε τα πράγματα και για την δεύτερη ταχύτητα των μαθητών μας διότι στην αντίθετη περίπτωση θα έχουμε δυσάρεστα φαινόμενα. Θυμηθείτε τι βρήκαμε στην αρχή της σχολικής χρονιάς όσοι κάναμε Α΄Λυκείου και φανταστείτε τι θα συμβεί με τους μαθητές της Β΄Λυκείου που υπάρχει περίπτωση να πάνε σε Πανελλήνιες δίχως μία επαναληπτική εξέταση σε όλο το Λύκειο. Για να μην κουράζω, μία τελευταία επισήμανση. Η αποτυχία των μαθητών με τράπεζα θεμάτων ήταν αποτέλεσμα ενός στοιχειώδους κανονισμού προαγωγής (ορθό κατά την γνώμη μου αν είχε και μία σταθερότητα ο πήχης....)και όχι της ίδιας της τράπεζας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΟΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ.Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ .ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΟΙ ΠΡΟΟΔΟΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ . ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ. ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΣΜΑΣ ΑΠΟ ΓΙΑΝΝΕΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως γινόταν δηλαδή τόσα χρόνια που διδάσκονταν οι πρόοδοι στη Β' λυκείου. Συμφωνώ, Κώστα.

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος