Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια επαναληπτική άσκηση + λύσεις για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου



Επειδή η επανάληψη έχει ξεκινήσει για τα καλά τους μαθητές τους προσφέρουμε μια άσκηση με ερωτήματα μέσα από το σχολικό βιβλίο για μια καλύτερη μελέτη και έλεγχο των γνώσεων των μαθητών. 

Η άσκηση έγινε με αφορμή μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχα με τον φίλο και συγγραφέα Μπάμπη Στεργίου και συζητούσαμε για τις βασικές έννοιες που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές χωρίς να φτάνουμε σε ακρότητες. 

Την ιδέα την κράτησα και κατασκεύασα μια άσκηση μέσα από διάφορες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου που είναι όλα βασικά και διδακτικά για το μαθητή.

Η άσκηση αυτή, όπως και πολλές ακόμα, θα βρείτε στην χωριστή ανάρτηση: 

"Στείλε μια άσκηση για τον μαθητή

που σας προτείνω να την επισκεφτείτε αν είστε μαθητές και να συμμετέχετε αν είστε καθηγητής. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (εκφωνήσεις)

Μετά από πολλές ερωτήσεις για τη λύση τις άσκησης και επειδή μας παρακολουθούν μαθητές και θεωρούμε ότι είναι μια άριστη επανάληψη για τον μαθητή αναρτούμε και τη λύση.

Για απευθείας αποθήκευση της λύσης πατήστε εδώ (λύσεις)

Σχόλια

  1. Πολύ καλή σύνθεση που εξετάζει μεγάλο μέρος της ύλης! Είμαι σίγουρος ότι οι μαθητές θα την αγαπήσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ. Πάρα πολύ καλή άσκηση για να δούνε που βρίσκονται οι μαθητές .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρακαλώ μήπως μπορουμε να έχουμε μια υπόδειξη για το όριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φραζουμε την f^3(··· ) από το σύνολο τιμών της f. Μια άλλη ιδέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παιδιά τη φάση με αυτό το όριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν μπορεί κάποιος ας ανεβάσει την λύση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επειδή μας παρακολουθούν και μαθητές, θεωρώ η άσκηση αυτή αποτελεί μια άριστη επανάληψη, οπότε πληκτρολόγησα τις λύσεις και τις αναρτώ για όσους τη ζήτησαν.

    Οποιαδήποτε απορία είμαστε εδώ, αλλιώς αναμένουμε τις ευχαριστίες για αυτή την προσφορά που έγινε αποκλειστικά για εσάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σούπερ! Θα την αξιοποιήσω στο μάθημα σίγουρα! Thanx!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα αξιοποιηθεί σήμερα κιόλας. Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως υπάρχει τυπογραφικό λάθος στο σύνολο τιμών; Γιατί βρίσκω το [-1/2,1/2]

      Διαγραφή
    2. Γιάννη όντως υπήρχε τυπογραφικό λάθος (φαίνεται και στην εξέλιξη της λύσης που το σύνολο τιμών είναι [-1/2, 1/2]) και έχει αποκατασταθεί.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ αλλά και συγχαίρω μαζί τον φίλο Μάκη για την ωραία δημιουργία,καλλιτεχνική σύνθεση θα την έλεγα !
      Είναι από τις ασκήσεις που συμμαζεύουν την ύλη, παραμένοντας στην ουσία του μαθήματος αλλά και των εξετάσεων. Είναι από τα θέματα του ...ΘΕΟΥ, όπως θα έλεγε σε άλλες περιπτώσεις ο ERDOES.Με 20 τέτοια θέματα ο μαθητής πάει στις εξετάσεις και αν τα λύσει στην επανάληψη μόνος του 5 φορές πάει για 18 /20.
      Καλό Πάσχα σε όλους !!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26