Τρίτη, 22 Ιουνίου 2021

Λάθος στις ενδεικτικές λύσεις της ΚΕΕ στα ΕΠΑΛ

Ένα κλασικό λάθος που αρκετοί το αναπαράγουν (πάλι αρκετές λύσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο έχουν κάνει κάτι ανάλογο) και το είδαμε και στις ενδεικτικές λύσεις που δίνει η ΚΕΕ (με μεγάλο άγχος και πίεση) τις πρωινές ώρες στα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ) για να εξετάσουν οι καθηγητές του Φυσικά Αδύνατους (Φ.Α) μαθητές. 


Ποια είναι η απάντηση που έδωσε η ΚΕΕ στο ερώτημα Γ3 (δεν χρειάζεται να θυμάστε την εκφώνηση); 


Είναι σωστή η γραφή; Προφανώς όχι! Πρέπει στο β΄ μέλος να μην υπάρχει το σύμβολο επί τοις εκατό. Ας δούμε πώς θα έπρεπε να ήταν το σωστό: 

Αν ήταν σωστό το παραπάνω, τότε αν απαλείψουμε το ποσοστό, δηλαδή το σύμβολο %, έχουμε ότι: 

f1 + f2 + f3 = 60!!


Σημείωση: Η καταγραφή των λαθών έχει σκοπό να ενημερώσουμε τα Βαθμολογικά Κέντρα για την ορθή γραφή των λύσεων και όχι να καταδικάσουμε ένα τυπογραφικό λάθος ή μια αβλεψία που είναι φυσιολογικό να υπάρχει σε ένα μαθηματικό κείμενο. 

6 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μάκη... Όταν σου ζητάει ποσοστό όμως δεν πρέπει να αναφέρεις και το σύμβολο "%";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Κώστα...

      Ναι, γι αυτό γράφουμε f1% = 20 ή θα γράψεις f1=20% αλλά ΔΕΝ θα γράψεις f1% = 20%

      Διαγραφή
  2. Αν δεις την φωτογραφία φαίνεται ότι τα f1, f2, f3 τα έχει αντικαταστήσει με 10, 30, 20 αντίστοιχα! Φάουλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μάκη τώρα κατάλαβα τι εννοείς...
      Ευχαριστώ για την απάντηση!

      Διαγραφή
  3. Αν υποθέσουμε ότι στην ισότητα f1%=20% μπορούμε να διαγράψουμε το σύμβολο % και να πάρουμε f1=20 (που προφανώς δεν ισχύει) τότε είναι σαν να βλέπουμε την ισότητα ως f1/100=20/100 και διαγράφουμε τους παρονομαστές . Ανάλογα και στην ισότητα f1%=20 αν την δουμε ως f1/100=20 τότε f1=2000!!!
    Νομίζω ότι το πρόβλημα πηγάζει από το σχολικό βιβλίο που γράφει ότι fi%=100fi. Ισως θα έπρεπε να γράφει fi=vi/v=(vi/v)100% και να χρησιμοποιείται μονο ο συμβολισμός fi για την σχετική συχνότητα είτε εκφράζεται ως ποσοστό % είτε όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο γενικής παιδείας των ΓΕΛ (αυτό που κυκλοφορούσε από το 2000 ως το 2019) ο σωστός τρόπος γραφής είναι f1%=10 οπότε έχει δίκιο ο Μάκης.
    Πάντως αν κανείς γράψει f1%=10% δεν είναι λάθος αλλά το δεύτερο % είναι πλεονασμός.
    Το πρόβλημα θα υπήρχε για τους υποψηφίους αν σε ερώτηση ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ χωρίς αιτιολόγηση έλεγε :
    "f1%=10% Σωστό ή Λάθος?"
    Εκεί ο ψαγμένος μαθητής θα έγραφε Λάθος θεωρώντας πως το σωστό είναι f1%=10 και θα έχανε τις μονάδες.
    Στις ασκήσεις ανάπτυξης όμως δεν πιστεύω πως θα βρεθεί βαθμολογητής να κόψει μονάδες για αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή