Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

Μια διαφορετική επίλυση σε άσκηση Πέμπτης Δημοτικού

Η στήλη του μαθητή είναι μια στήλη που κρατάει χρόνια και φιλοξενεί ενδιαφέρουσες - διαφορετικές και πρωτότυπες λύσεις των μαθητών. Όσες υποπέσουν στην αντίληψή μου ή με ενημερώσουν οι  συνάδελφοι την αναρτώ για να διαπιστώσουμε ότι οι μαθητές αρκετές φορές μας ξεπερνούν.

Η σημερινή ανάρτηση είναι οικογενειακή υπόθεση όπως προβλέπεται και αυτή η περίοδος των διακοπών λόγων εορτών. 

Θα λειτουργήσω σαν "κουκουβάγια" και θα φιλοξενήσω μια διαφορετική λύση που έδωσε η Ραφαέλα Χατζοπούλου (κόρη) σε μια γνωστή άσκηση μαθηματικών στο τετράδιο εργασιών της Πέμπτης Δημοτικού.

Η άσκηση είναι η εξής: 


Ως μαθηματικός η πρώτη επίλυση που μου ήρθε στο μυαλό είναι η εξίσωση κάτι που ο μαθητής της Πέμπτης του Δημοτικού δεν γνωρίζει. Επομένως, κλέβοντας τα βήματα επίλυσης της εξίσωσης μπορείς να δώσεις την επίλυση του προβλήματος χωρίς πολύ σκέψη. Όμως, είναι αυτό διδακτικό; Θα το κατανοήσει ο μαθητής του Δημοτικού; 

Ευτυχώς η λύση που έδωσε η κόρη μου ήταν πολύ πιο απλή και κατανοητή, χωρίς δύσκολες εξηγήσεις και κατά τη γνώμη αξίζει να μπει στη στήλη του μαθητή. 

Σημείωση: Σε όσα βοηθήματα και αν έψαξα, σε όσα site και αν μπήκα, ο τρόπος επίλυσης είναι ο κλασικός, αλλά όχι ο παρακάτω (που προφανώς υπάρχει, αφού δεν ανακαλύψαμε την Αμερική). 


Για απευθείας αποθήκευση λύσης της μαθήτριας + σχόλια πατήστε εδώ.

Ο τρόπος επίλυσης της μαθήτριας έχει ενδιαφέρον και δίνει ένα διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης αυτών των ασκήσεων. Ο χωρισμός ενός μεγέθους σε ίσα μέρη. 


Ενώ ο γεωμετρικός τρόπος ερμηνείας είναι ο εξής: 

2 σχόλια:

  1. Χρόνια πολλά με υγεία, να χαίρεσαι την κόρη σου Μάκη!
    Αντίστοιχη λύση παίρνω κατά καιρούς από μαθητές της Α΄Γυμνασίου όταν π.χ. τους ζητάω να βρουν συμπληρωματικές γωνίες που διαφέρουν κατά 24 μοίρες. Την επόμενη φορά που θα δώσουν τέτοια λύση θα ρωτήσω αν το σκέφτηκαν μόνοι τους ή το έχουν ξαναδεί στο δημοτικό ή κάπου αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος