Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Πανελλήνιες Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 θέματα και απαντήσεις



Καλώς ήρθατε στο πρώτο Μαθηματικό Καφενείο! Εφημερεύουμε γιατί πονάμε! Πάμε με ΕΠΑΛ!

Θέλω να ξεκινήσετε τις προβλέψεις και γενικά ας γίνει μια συζήτηση για τη φετινή χρονιά στα ΕΠΑ.Λ. Είναι μια πρόβα για τη Δευτέρα βράδυ 3/4/24 που θα έχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή στα ΓΕΛ.  


ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ από το Υπουργείο Παιδείας

Απαντήσεις από τη lisari team

Και τα θέματα σε word από τον Χρήστος Τσουκάτο

Σχολιασμός Ε.Μ.Ε. δείτε εδώ

Σχολιασμός μέσω του διαλόγου Ευκλείδη - Αρχιμήδη

Πώς θα έπρεπε να είναι διατυπωμένο το Θέμα Γ των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑ.Λ 2024;

Το θέμα Γ των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 το έχουμε ξανά δει;

37 σχόλια:

  1. Αρχικά, καλή δύναμη στους/στις μαθητές/τριες που επέλεξαν ΕΠΑΛιώτικο δρόμο!

    Ας καταθέσω πρώτος, τις προβλέψεις μου...

    Θέμα Α
    Α1. Παράγωγος της f(x)=x
    Α2. Πως ορίζεται η σχετική συχνότητα;
    Α3 Σ/Λ
    i) παράγωγος του 1/x
    ii) παράγωγος σύνθετης συνάρτησης
    iii) Η μονοτονία μιας συνάρτησης με αρνητική παράγωγο
    iv) Το εύρος είναι μέτρο θέσης
    v) Ποσοστό κατανομής στο (x-s,x+s)

    Θέμα Β
    Δίνονται 7 παρατηρήσεις (οι δύο έχουν παράμετρο λ) και δίνεται γνωστό όριο με το λ.
    Β1. Να αποδείξετε ότι λ=1
    Β2. Να βρείτε εύρος, διάμεσο μέση τιμή.
    Β3. Να βρείτε διασπορά, τυπική απόκλιση.
    Β4. Να αποδείξετε ότι το δείγμα δεν είναι ομοιογενές.

    Θέμα Γ
    Δίνεται f(x) πολυωνυμική αυστηρά 3ου βαθμού, με παράμετρο λ.
    Γ1. Η εφαπτομένη σε ένα σημείο έχει γνωστή κλίση, να βρείτε το λ.
    Γ2. Να αποδείξετε ότι υπάρχουν 2 εφαπτομένες παράλληλες στον x’x και να τις βρείτε.
    Γ3. Να υπολογίσετε ένα όριο κλάσματα με ρίζα παραγώγου στον αριθμητή μείον έναν αριθμό και παρονομαστή κατάλληλο πολυώνυμο.
    Γ4. Να συγκρίνετε δύο τιμές της παραγώγου, με χρήση μονοτονίας της παραγώγου.

    Θέμα Δ
    Ένα σχοινί μήκους 10 εκατοστών κόβεται σε δύο μέρη και σχηματίζουμε 2 τετράγωνα. Η συνέχεια δική σας….
    Υπόδειξη:
    Η συνάρτηση των εμβαδών θα είναι τριώνυμο και θα έχει ελάχιστη τιμή για χ = (-β)/2α (Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου)

    KOSTAKIS, αποκλειστικά για το lisari...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό με το -β/2α είναι εκτός ύλης αν θυμάμαι καλά από το Γυμνάσιο!! Γενικά η πιο σπουδαία παράγραφος είναι εκτός ύλης! Πάντως Κώστα ό,τι και να πετύχεις είναι εντυπωσιακό! Τα περιγράφεις λες και γνωρίζει τα θέματα!!

      Διαγραφή
    2. Μάκη, και το κεφάλαιο 6 στην γεωμετρια της Β λυκειου είναι εκτός ύλης αλλά έπεσε άσκηση στις εξετάσεις από την τράπεζα θεμάτων (άσκηση 22380)

      Διαγραφή
    3. Νομίζω δεν πήγα άσχημα! Πιάσαμε τον τύπο της συνάρτησης στο θέμα Β (εγώ το είχα δώσει Γ) και το πρόβλημα στο θέμα Δ.
      Πέρα από την πλάκα, τα θέματα ήταν βατά μέχρι το τις 10/20 μονάδες. Το θέμα Στατιστικής και το θέμα Δ ήταν για παιδιά με ευχέρεια και άνεση πράξεων, δηλαδή την μειοψηφία των παιδιών στα ΕΠΑ.Λ.
      Καλά αποτελέσματα σε όλες-ους!
      Πάμε να ΓΕΛ-άσουμε...
      kostakis

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα στους αγαπητούς συναδέλφους.
    Προσωπικά θα ήθελα να δω θέματα του επιπέδου των δύο τελευταίων ετών, (δηλαδή πιο βάτα των προηγούμενων) με κάποια πιο απαιτητικά ερωτήματα ως 10-15 μονάδες που να αναδεικνύουν τους πιο καλά προετοιμασμένους μαθητές.
    Θεωρώ ότι τέτοια θέματα του στυλ της περσινής χρονιάς, κάνουν έστω μια μικρη μερίδα των παιδιών του ΕΠΑΛ να κάνουν τλχ μια στοιχειώδη προσπάθεια σε όλη τη χρονιά .
    Καλές επιτυχίες στους μαθητές σας.
    Υγ. Μάκη ελπίζω το "πονάμε " να μην απευθύνετε σε εμάς τους αεκτζηδες:pp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρίως για εμάς πάει Νικόλα!! Αλλά ως πρόσφυγες έχουμε μάθει τις κακουχίες και τον πόνο μέσα στο DNA μας.... Άρα αντέχουμε!

      Διαγραφή
    2. Xαχαχα... Πες το ψέματα...

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα σε όλους και καλή δύναμη στους μαθητές. Ας κάνω και εγώ μια προσπάθεια.

    Θέμα 1ο

    Ορισμός : Διάμεσος
    Απόδειξη : Παράγωγος αθροίσματος f+g
    Σωστός - Λάθος ....

    Θέμα 2ο

    1.Στατιστική - Συμπλήρωση πίνακα
    2.Μέση τιμή , Διάμεσο
    3.Τυπική απόκλιση
    4.Ερώτηση τουλάχιστον ή το πολύ για πλήθος ή ποσοστό

    Θέμα 3ο

    Συνάρτηση δίκλαδη
    1.Αν είναι συνεχής -> εύρεση παραμέτρου α
    2.Παράγωγος με τον ορισμό στο σημείο αλλαγής , πχ να δείξετε ότι f ' (2)=...
    3. Εφαπτομένη στο σημείο αλλαγής
    4. Τυπική απόκλιση και μέση τιμή από διάφορες τιμές της f και ερώτημα με κανονική κατανομή

    Θέμα 4ο

    Όπως ο KOSTAKIS πιστεύω και εγώ για ένα θέμα σε στυλ προβλήματος όπου τη συνάρτηση πρέπει να την κατασκευάσουν οι μαθητές. ( πάνε κάποιες μονάδες .... )
    1.πχ συνάρτηση κέρδους...
    2.Ρυθμό μεταβολής της συνάρτησης - Πότε γίνεται μέγιστη ή ελάχιστη ;
    3. Σύγκριση δύο τιμών της συνάρτησης με την μονοτονία
    4. Αν κάποιες τιμές αυξηθούν κατά 20% και έπειτα μειωθούν κατά 3 να υπολογίσετε τη νέα μέση τιμή ....

    Καλή τύχη στους μαθητές , αύριο να βγουν με χαμόγελα και ο καθένας να έχει πάρει τους βαθμούς που αξίζει. Καλό βράδυ σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ το πιστεύω ή να το πω καλύτερα το φοβάμαι! Η κατασκευή προβλήματος πάντα ήταν το δύσκολο σημείο όλων των μαθητών

      Διαγραφή
  4. Παιδιά εγώ δεν θα κάνω προβλέψεις γιατί απέχω τα τελευταία χρόνια από τα ΕΠΑΛ. Όπως και να έχει εύχομαι καλή επιτυχία στους μαθητές και οι καθηγητές να ανταμειφθούν οι κόποι τους.

    Δεν περιμένω απαιτητικά θέματα...

    Ένα με δύο ερωτήματα δύσκολα. Έως εκεί!

    Στα ΓΕΛ αναμένουμε την μεγαλύτερη συμμετοχή! Θα έχουμε εκπλήξεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. To 4o θεωρώ οτι είναι βαρύ για το επίπεδο των ΕΠΑΛ, πυθαγόρειο, ρυθμός μεταβολής, ορισμός μονοτονίας, πονηρό και το Β4.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ , πολλά δύσκολα ερωτήματα - θα χαθούν μονάδες από πολλά ερωτήματα και δυστυχώς πάει το θέμα της Στατιστικής - χάθηκε. Θα δούμε χαμηλές πτήσεις θεωρώ και πολύ μεγάλο ποσοστό κάτω από τη βάση.

      Διαγραφή
  6. καλημέρα, για το Δ, είναι αρκετά απαιτητικό (λογικό ως Δ). Δ1) Το ΠΘ δεν θα το θυμούνται όλοι αν και θα έπρεπε, αλλά πιάνει μόνο 3 μόρια . . . Δεν δίνει το πεδίο ορισμού της f σε επόμενο ερώτημα μετά το Δ1, άρα αν κάποιος ξεχάσει ότι x>0 ως μήκος χάνει μόρια . . . Δ2), Δ3) υπό έλεγχο για έναν καλό μαθητή, Δ4), μπορεί και με αντικατάσταση και πράξεις να το κάνει κάποιος (θυμίζει κι άλλη μια χρονιά πριν 4-5 χρόνια), αλλιώς με μονοτονία της f που δεν την έχει ζητήσει σε προηγούμενο ερώτημα κι αυτό θα δυσκολέψει μαθητές . . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα συναδελφοι. Στο Γ2 δεν επρεπε να δινει οτι ολες οι θερμοκρασίες ειναι θετικές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλης Καραλής1 Ιουν 2024, 11:05:00 π.μ.

      Αλλιως βγαινουν 2 μέσες τιμές

      Διαγραφή
    2. Επειδή η μέση τιμή πρέπει να είναι ανάμεσα στην κατώτερη και στην ανώτερη παρατηρηση μήπως ήθελαν οι μαθητές να δικαιολογήσουν γιατί κρατάνε το 20 και απορρίπτουν το -20?

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα συναδελφοι. Αν στο Δ4 ενας μαθητής υπολογισε τα f(2.3), f(2.8) και f(3.5) και αιτιολογησε ετσι την απάντηση θα πάρει όλε τις μοναδες, ετσι δεν είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν έχει βρει ακριβή αποτελέσματα γιατί όχι? Αν ωστόσο αρχίσει τα προφανώς (για να κάνει συγκρίσεις κλασμάτων και τα σχετικά) μάλλον όχι όλες τις μονάδες!

      Διαγραφή
    2. Και εγώ έτσι λέω...! Ευχαριστώ για την απάντηση!

      Διαγραφή
  9. To Γ θεμα δεν στεκει αν βαλεις κ=10 το s δεν βγαινει 4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστα βγαινει s=4 επι ριζα 2 πραγμα που επηρεαζει το Γ4 αν πας με τους τυπους και όχι με την εφαρμογη

      Διαγραφή
  10. Ελπίζω να καταλάβατε το μέγεθος της ηλιθιότητάς τους στο Γ2 θέμα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα πράγματα είναι σοβαρά.
    Έχουν βάλει λάθος όλο το Γ (οι απαντήσεις δεν συμβαδίζουν με τα δεδομένα του θέματος)...
    και δεν έχει ανοίξει ακόμα ρουθούνι!
    Και το κυριότερο, δεν μπορεί να σωθεί το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω η λύση που θα προτείνει το υπουργείο για το Γ2 να μην κάψει τα παιδιά

      Διαγραφή
  12. Αίσχος! Αιδώς Αργείοι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δυστυχώς η επιλογή του θέματος Γ ήταν εντελώς αποτυχημένη. Για να βρούμε θέμα που να ζητείται να αποδειχθεί κάτι που... δεν αποδεικνύεται πρέπει να πάμε πολλά χρόνια πίσω. Ας ελπίσουμε στο μέλλον να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά χρόνια πίσω.... Κάπου 21 χρόνια πανελλαδικές 2003, το 4ο θέμα. Παρόμοια "φιλοσοφία" λαθους

      Διαγραφή
    2. 2003 Μάκη το 4ο με τα πολλά ξ. Το συζητούσα συμπτωματικά με συναδέλφους πρόσφατα.

      Διαγραφή
    3. Α κατάλαβα! Άλλο είπα εγώ. Ότι το ίδιο θέμα το είχαν θέσει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2006.

      Διαγραφή
  14. Οι θεματοδότες μάλλον είναι απόφοιτοι κάποιου κολλεγίου της Αφρικής!! Έλεος πια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δουλειες του ποδαριου,απο τους δηθεν αριστους, στην Ελλαδα 2.0.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα σε όλους!
    Υπάρχει περίπτωση να ακυρωθεί ερώτημα και να μοιραστούν οι μονάδες;

    (Εφόσον δε γίνεται προφανώς να ακυρωθεί ολόκληρο το θέμα, παρόλο που η τυπική απόκλιση δεν επαληθεύεται πουθενά).
    Ρωτάω σχετικά με τις εμπειρίες σας από παλιότερες παρόμοιες καταστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αντώνη θα έχουμε σύντομα επίσημη ενημέρωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος